Typ produktu |
Typ produktu |
Aparat z wymiennymi obiektywami systemu Micro Four Thirds |
Pamięć |
Karty pamięci SD*1 (SDHC, SDXC, kompatybilny UHS-I, kompatybilny z Flash Air, kompatybilny z Eye-Fi Card*2 ) *1: Class 6 lub wyższa jest zalecana do filmowania. *2: Nie kompatybilny z Endless Memory. |
Rozmiar matrycy |
17.3 mm (H) x 13.0 mm (V) |
Mocowanie obiektywu |
Mocowanie Micro Four Thirds |
Element obrazowania |
Typ produktu |
Sensor 4/3 Live MOS |
Liczba pikseli/ proporcje boków |
Liczba efektywnych pikseli : ok. 16,1 miliona Pełna liczba pikseli : ok. 17,2 miliona Proporcja boków: 1.33 (4:3) |
Redukcja kurzu |
Supersonic Wave Filter (system redukcji kurzu dla sensora obrazu) |
Zapis (zdjęcia) |
Format zapisu |
Kompatybilny z DCF, DPOF / kompatybilny z Exif, PRINT Image Matching III, MPO |
Format pliku |
RAW (12-bitowa kompresja bezstratna), JPEG, RAW+JPEG, MPO (3D - tylko nieruchome zdjęcia) |
Zarejestrowana wielkość obrazu |
[RAW] 4608 x 3456 pikseli [JPEG] 4608 x 3456 pikseli - 640 x 480 pikseli |
Wielkość w pliku |
RAW: 4608(H)x3456(V) (kompresja bezstratna ok. 1/1,5) ok. 17MB Set1(LF): 4608(H)x3456(V) (kompresja 1/4) ok. 7.5MB Set2(LN): 4608(H)x3456(V) (kompresja 1/8) ok. 3.5MB Set3(MN): 2560(H)x1920(V) (kompresja 1/8) ok. 1.1MB Set4(SN): 1024(H)x768(V) (kompresja 1/8) ok. 0.3MB |
System stabilizacji obrazu |
Typ |
Wbudowany (mechaniczny - przesunięcia sensora*3) *3: odchylanie / kołysanie |
Tryby pracy |
3 tryby (S-I.S.1, S-I.S.2, S-I.S.3), OFF |
Ręczne ustawienie ogniskowej |
Dostępne |
Dostępne ręcznie ustawianie ogniskowej |
Można wprowadzić : 8, 10, 12, 15, 16, 18, 24, 28, 30, 35, 40, 48, 50, 55, 65, 70, 75, 80, 85, 90, 100, 105, 120, 135, 150, 180, 200, 210, 250, 300, 350, 400, 500, 600, 800, 1000 |
Wydajność stabilizacji |
maksimum 3 kroki EV *4 *4: według wewnętrzych warunków pomiarowych Olympus |
Zakres czasów migawki |
2 - 1/4000 sec. (Niedostępne, gdy wybrany jest Bulb lub Time.) |
Live View |
Live view |
ok. 100% pola widzenia, podgląd kompensacji ekspozycji, podgląd ustawień balansu bieli, podgląd gradacji Auto , podgląd Gradation wykrycia twarzy (do 8 twarzy), linie siatki, histogram, wyświetlenie w powiększeniu (x5/x7/x10/x14), światła i cienie, Wyłączony |
Wyświetlanie wykrycia twarzy |
Może zostać wyświetlonych maks. 8 ramek. |
Monitor |
Typ monitora |
3.0" szeroki monitor *8 *8: ok.460k punktów (16:9), sterowanie dotykowe typu elektrostatyczno-pojemnościowego |
Sterowanie dotykowe |
Dotykowe wyzwalanie migawki, dotykowe powiększanie, dotykowy Live Guide, wybór pola AF, powiększenie pola AF, Zdjęcie w przód/w tył, Oglądanie w powiększeniu, Dotykowy Super Panel Sterujący, Dotykowy wybór filtra artystycznego, Dotykowe belki ekranowe (wybór trybu obrazu). |
Kontrola jasności/temperatury barwowej |
±7 poziomów / ±7 poziomów |
Wybór tonacji kolorów |
Vivid / Natural |
Nastawianie ostrości |
System AF |
Obrazowy AF wysokiej prędkości (pomiar kontrastu) |
Tryb nastawiania |
Pojedynczy AF (S-AF) / Ciągły AF (C-AF)*9 / Manualny (MF) / S-AF + MF / Śledzący AF (C-AF + TR) *9 *9: C-AF + TR nie są dostępne z obiektywany innymi, niż mFTS. Pracują one jako S-AF w trybie C-AF. |
Full-time AF |
Dostępne |
Powiększanie ramki AF |
Do wybrania z ponad 800 punktów AF Kontrola w powiększeniu poprzez przycisk powiekszenia (Dostępna ze starymi obiektywami*10) Powiększeniedo wyboru x5, x7, x10(domyślnie), x14 *10: stare obiektywy bez wymiany danych z korpusem |
Wykrywanie twarzy AF / Wykrywanie oka AF |
Dostępne / Dostępne Tryb AF wykrywania oka: Wył. / Priorytet bliższego oka / Priorytet prawego oka / Priorytet lewego oka |
Punkt ostrości / Tryb wyboru punktu ostrości |
35-polowy, wielopolowy AF. |
/ Wszystkie pola, Grupa pól (9 punktów) Pojedyncze pole (normalne), Pojedyncze pole (zmniejszone) |
Podświetlenie AF |
Dostępne |
Asystent manualnej ostrości *10 *10: można włączyć lub wyłączyć |
Obraz Live view zostaje powiększony, kiedy obrócony zostanie pierścień nastawiania ostrości (w trybie S-AF+MF albo MF mode) |
Kontrola ekspozycji (zdjęcia) |
System pomiarowy (pomiar TTL na matrycy) |
Cyfrowy pomiar ESP (324-strefowy pomiar matrycowy), Pomiar centralnie ważony, Pomiar punktowy, Pomiar punktowy z kontrolą świateł, Pomiar punktowy z kontrolą cieni |
Zakres pomiarów |
EV 0 - 20 (w normalnej temperaturze, 17mm f2.8, ISO 100) |
Tryby ekspozycji |
i Auto, P: Program AE (można użyć Program shift), A: Priorytet przysłony AE, S: Priorytet migawki AE, M: Manual, Bulb, Time, Programy tematyczne AE, Filtry artystyczne, Podwodne szerokokątne / makro*11, *11: Dostępne po ustawieniu z menu jako funkcja przycisku Fn-1/Rec |
Wybór programów tematycznych |
Portret, e-Portret, Krajobraz, Krajobraz + portret, Sport, Scena nocna, Scena nocna i portert, Dzieci, High Key, Low Key, Tryb DIS, Makro, Makro przyrodnicze, Przy świecach, Zachód słońca, Dokumenty, Panorama, Fajerwerki, Plaża i śnieg, Konwerter Fisheye, Konwerter Wide, Konwerter Macro, 3D * *Wyłącznie przu użyciu obiektywu (H-FT012), tylko zdjęcia nieruchome. |
Czułość ISO |
AUTO ISO 200 - 25600 (przystosowalna, domyślnie[zasłonięte]200-16) Manualnie ISO 200 - 25600, do wyboru co 1/3 lub 1 EV |
Kompensacja ekspozycji |
±3 EV co 1/3, 1/2, 1 EV |
Blokada AE |
Blokowana przy pierwszym przyciśnięciu guzika spustowego (może być przypisana do przycisku Fn1/Rec) |
Migawka |
Typ migawki |
Skomputeryzowana migawka szczelinowa |
Zakres czasów otwarcia |
1/4000 - 60 sek. (do wyboru co 1/3, 1/2, lub 1EV) Bulb/Time: ustawienie domyślne 8min. (1/2/4/8/15/20/25/30 min. do wyboru) |
Lampa błyskowa |
Kontrola lampy błyskowej |
TTL Auto, Auto*13, Manual, super FP*13(FP-TTL AUTO, FP-MANUAL) *13: Dostępne tylko z fleszem zewnętrznym |
Flesz w zestawie*14 |
TTL, GN=7(ISO100・m) / GN=10 (ISO200・m) *14: W komplecie FL-LM1.Zakładana na sanki i połączona przez port akcesoriów 2.Dostępna też FL-LM1/2. |
Tryby pracy flesza |
Auto, Czerwone oczy, Wymuszenie, Wyłączony, Czerwone oczy w synchronizacji Slow (na 1. kurtynę), Synchronizacja Slow (na 1. kurtynę), Synchronizacja Slow ( na 2. kurtyneę), Manualnie -1/1FULL, 1/64 |
Czas synchronizacji |
1/250sec. lub mniej*15 *15: Zależnie od modelu lampy błyskowej lub trybu flesza FL-LM1/2: 1/250 sek., FL-50R: 1/180 sek., inne: 1/200 sek., Super FP: 1/125-1/4000 sek. |
Kontrola natężenia błysku |
±3 EV do wyboru co 0.3, 0.5, 1 EV |
Kompatybilna zewnętrzna lampa błyskowa |
FL-50R, FL-36R, FL-20, FL-14, FL-300R, FL-600R |
Bezprzewodowe sterowanie błyskiem |
Compatible external flash |
FL-50R, FL-36R, FL-300R, FL600R |
Metoda sterowania |
Wyzwalany i kontrolowany poprzez dołączoną lampę błyskową FL-LM1*16 *16: Dostępne dla FL-LM2/ FL-600R. (kompatybilne z bezprzewodowym systemem błyskowym RC Olympus) |
Tryb pracy lamp zewnętrznych |
TTL Auto, Auto, Manual, FP-TTL-AUTO, FP-MANUAL |
Liczba kanałów |
4 kanały |
Liczba grup |
4 grupy (3 grupy lamp zewnętrznych + lampa błyskowa dołączona*17) *17: Dostępne dla FL-LM1/2 / FL-600R |
Przesuw klatek |
Tryb zmiany |
Wykonywanie zdjęć pojedynczych, Zdjęcia seryjne, samowyzwalacz |
Maksymalna częstotliwość zdjęć seryjnych |
[Tryb seryjnych zdjęć H]*18 8.0 kl./sek., w przypadku, kiedy "I.S. Off"*18 *18: Ostrość i ekspozycja ustalone dla wartości pierwszego zdjęcia. [Tryb seryjnych zdjęć L] *19 3.6 kl./sek. * kiedy "I.S. Off" (w trybie L) 3.0 kl./sek. * kiedy "I.S. On" (w trybie L) *19: Kiedy stosowany jest M.ZUIKO DIGITAL 14-42mm IIR, f3.5-5.6 |
Maksymalna liczna zdjęć zarejestrowana w jednej serii * |
[RAW] Max. 27klatek (przy 3 kl. trybu L), Max.15 klatek (przy 8 kl. trybu H) [JPEG] Do pojemności nośnika (przy 3 kl. trybu L), Max. 19 klatek ( przy 8 kl. trybu H) * Jeśli uzyty jest M.ZUIKO DIGITAL 14-42mm IIR f3.5-5.6. * Przy użyciu karty TOSHIBA SDHC UHS-I, model R95-W80 8GB, na podstawie własnych warunków pomiarowych Olympus. |
Samowyzwalacz |
Opóźnienie: 12 sek., 2 sek., własne (czas oczekiwania 1-30sek., interwał wyzwalania 0,5/1/2/3sec., liczna zdjęć 1-10) |
Bracketing |
Bracketing ekspozycji |
2, 3 lub 5 klatek, do wyboru co 0,3/0,7/1,0 EV, 7 klatek, do wyboru co 0,3/0,7EV |
Bracketing ISO |
3 klatki, do wyboru co 0,3/0,7/1,0 EV |
Bracketing balansu bieli |
3 klatki, do wyboru w 2, 4, 6 krokach na skali A-B/G-M każdy. |
Bracketing błysku |
3 klatki, do wyboru co 0,3/0,7/1,0 EV |
Bracketing filtrów artystycznych |
Do wyboru i-Enhance, Vivid, Natural, Muted, Portrait, Monotone, Custom, Filtry artystyczne |
Bracketing dla HDR, proces poźniejszy |
3 lub 5 klatek, do wyboru co 2.0/3.0EV, 7 klatek, do wyboru co 2.0EV. *Obraz HDR nie może być wykonany w tej funkcją. |
Filtry artystyczne |
Typ filtra /wariacja |
Pop Art (I, II / a.b.c.d.e.) Zmiękczenie ostrości ( - / c.e.) Jasny i lekki kolor (I, II / a.b.c.d.) Tonowanie światła ( - / d.) Ziarnisty film (I, II / b.c.d.f.g) Fotografia otworkowa (I, II, III / d.) Diorama ( - / d.) Cross Proscess (I, II / b.c.d.) Delikatna sepia ( - / a.b.c.d.) Dramatyczna tonacja (I / b.c.d.e) (II / b.c.d.e.f.g) Grafika Key Line (I, II / a.b.c.d.e.) Akwarela (I, II / a.c.d.) |
Efekt dodatkowy |
a. Efekt zmiękczenia ostrości b. Efekt fotografii otworkowej c. Efekt białej winiety d. Efekt ramki e. Efekt gwiezdnego nieba f. Efekt czarno-biały ( dla filtra żółtego, pomarańczowego, czerwonego i zielonego) g. Tonowanie obrazu (sepia, niebieski, purpurowy, zielony) |
Filmowanie |
Format zapisu |
MOV(MPEG-4AVC/H.264) , AVI(Motion JPEG) |
Tryby filmowania |
MOV: Full HD: 1920(H)x1080(V), 30 kl./sek.(29.97 zapis przy 20Mbps - Fine) / przy 17Mbps -Normal) : proporcje 16:9 HD: 1280(H)x720(V), 30 kl./sek.(29.97 zapis przy 13Mbps - Fine) / przy 10Mbps - Normal) : proporcje 16:9
[AVI Motion JPEG] HD: 1280(H)x720(V), 30 kl./sek. *20, proporcje 16:9 SD: 640(H)x480(V), 30 kl./sek. *20, proporcje 4:3 *20 : z wyjątkiem niektórych filtrów artystycznych
|
Maksymalny czas zapisu |
MOV: Full HD : ok. 29min. (Normal) / ok. 22min. (Fine) HD : ok. 29min. (Normal) / ok. 29min. (Fine)
[AVI] HD : ok. 7min*21 / SD : ok. 14min*21 *21 : z wyjątkiem niektórych filtrów artystycznych
|
Funkcje filmowania |
Efekty filmu : Pojedyncze echo / Wielokrotne echo / Przenikanie filtrów / Film z filtrem artystycznym, Filmowanie z priorytetem przysłony, Filmowanie z priorytetem migawki, Filmowanie z manualnymi ustawieniami |
Stabilizacja obrazu dla filmu |
Wbudowana (elektroniczny stabilizator obrazu) 2. tryby(M-IS1,M-IS2), wyłączony, |
Blokada AE |
Dostępne |
Kontrola ekspozycji dla filmu |
P: AE programowa, A: AE priorytet przysłony, S: AE migawki, M: Manualnie, Filtr artystyczny * W trybie S i M: czas otwarcia migawki nie może być dłuższy, niż 1/30 sek. |
Stopień kompresji |
Format Motion-JPEG: 1/12(HD), 1/8(SD) |
Wielkość pliku |
Format MOV: max 4GB Format Motion-JPEG: max 2GB |
Zapis dźwięku |
Format zapisu |
Format Wave(Stereo, linearny PCM/16-bit, częstotliwość próbkowania 48kHz) |
Mikrofon/głośnik |
Stereo/Mono |
Funkcje mikrofonu |
Redukcja szumu wiatru, poziom nagrania Dogranie dźwięku do pojedynczego zdjęcia (do 30 sek.) |
Balans bieli |
Tryby balansu bieli |
Auto WB, 7 ustawień predefiniowanych, 2 ustawienia własne wg wzorca, własny WB (ustawienie kelvinów) |
Kompensacja balansu bieli |
±7 kroków na skali A-B/G-M* * za wyjatkiem własnego WB |
Predefiniowany balans bieli |
7 ustawień WBs (3000K - 7500K) - światło słoneczne (5300K), ocienione (7500K), zachmurzenie (6000K), światło sztuczne (3000K), jarzeniówki (4000K), pod wodą, WB dla błysku (5500K) |
Kolory |
Przestrzeń kolorów |
sRGB, Adobe RGB |
Tryb obrazu |
Do wybrania |
i-Enhance, Vivid, Natural, Muted, Portret, Monochromatyczny, Własny, Filtry artystyczne |
Gradacja |
Auto, Normal, High Key, Low Key [za wyjątkiem filtrów artystycznych] |
Wielokrotna ekspozycja |
Liczba zdjęć / Funkcja |
2 klatki / Auto wyrównanie, ekspozycja na już wykonanym zdjęciu (w RAW) |
Proporcje wymiarów |
Proporcje |
4:3 (domyślnie) / 3:2 / 16:9 / 1:1 / 3:4 |
Telekonwerter za jednym dotknięciem |
Powiększenie |
x2 |
Odtwarzanie |
Tryb odtwarzania |
Pojedyncze zdjęcie, wyświetlenie informacji, indeks (4/9/25/100 klatek), kalendarz, powiększenie (2x - 14x), film (z dźwiękiem, FF/REW/Pauza), rotacja obrazu (auto), pokaz ciągły *(z dźwiękiem i podkładem muzycznym - BGM) * Pokaz ciągły (slideshow) : pojedyncze zdjęcia/filmy/pojedyncze + filmy, Jeżeli aparat jest podłączony do HDTV kablem HDMI, można wybrać 3 nowe efekty pokazu. (dla zdjęć) 1 podkład muzyczny (BGM) można zastąpić. Autoamtyczna korekcja kąta. |
Wyświetlenie informacji |
Histogram (niezależnie jasności / RGB dostępne), puknt ostrzegawczy świateł/cieni, ramka AF, informacja fotograficzna, Wyłączone |
Menu |
Języki |
34 języki do wyboru: - Angielski, francuski, niemiecki, hiszpański, włoski, japoński, koreański, chiński tradycyjny, chiński uproszczony, rosyjski, czeski, holenderski, duński, polski, portugalski, szwedzki, norweski, fiński, chorwacki, słoweński, węgierski, grecki, słowacki, turecki , łotewski, estoński, litewski, ukraiński, serbski, bułgarski, rumuński, indonezyjski, malajski, tajski |
Reset i ustawienia własne |
Moje ustawienia |
4 ustawienia do zapisania |
Edycja obrazu |
Funkcje edycji |
Wywołanie RAW, Gradacja auto, Monochromatyczny, Sepia, Usunięcie czerwonych oczu, Nasycenie, Zmiana rozmiaru (1280x960, 640x480, 320x240), Przycinanie, Proporcje, e-Portret, Nakładka obrazu, Dogranie obrazu |
Edycja obrazów RAW |
Wywołanie RAW bazujące na ustawieniach aparatu (łącznie z filtrami artystycznymi) Akceptowana edycja szczegółów (podgląd, pamięć 2 ustawienia, ponowne wywołanie) |
Drukowanie |
Fukcje drukowania |
Rezerwacja do druku (DPOF), Druk bezpośredni (kompatybilny z PictBridge) |
Wejście / wyjście |
Złącze USB/AV/Zdalne sterowanie |
Dedykowane multizłącze [USB: USB2.0 Hi-Speed, Wideo: do wyboru NTSC/PAL, może zostać użyty opcjonalny kabel wyzwalania RM-UC1.] |
Złącze HDMI |
Micro HDMI (Typ D) |
Podłączenie lampy błyskowej |
Z gorącą stopką |
Port akcesoriów 2 |
Dedykowane multizłącze [Dostępne dla VF-2/VF-3, SEMA-1, MAL-1 i PP-1.] |
Złącze PC |
USB2.0 Hi-Speed |
Złącze TV |
HDMI (HD/Stereo), VIDEO-OUT(SD/Mono) |
Zasilanie |
Akumulator |
Bateria Li-ion BLS-5 (w komplecie) |
Ttd class=/tr nbsp;ryb uśpienia |
Dostępny (do wyboru 1/3/5 min., Wył.) |
Liczba zdjęć do zapisania |
ok. 360 zdjęć [IS ON, standardowy test CIPA] (z BLS-5 i kartą pamięci TOSHIBA super high-speed Class 6 SDHC 4GB) |
Wymiary / waga |
Wymiary |
109,8 mm (W) x 64,2mm (H) x 33,.8mm (D) [zgodnie z wytycznymi CIPA, bez elementów wystających] |
Waga |
ok. 269g [zgodnie z wytycznymi CIPA, z baterią BLS-5 i kartą pamięci] ok. 223g [tylko korpus] |
Otoczenie pracy |
Temperatura |
0° ~ +40°C br /Efekty filmu : Pojedyncze echo / Wielokrotne echo / Przenikanie filtrów / Film z filtrem artystycznym, Filmowanie z priorytetem przysłony, Filmowanie z priorytetem migawki, Filmowanie z manualnymi ustawieniamitd class=(praca) / -20° ~ +60°C (składowanie) |
Wilgotność |
30 - 90% (praca) / 10 - 90% (składowanie) |
Zawartość opakowania |
Zawartość |
Korpus, lampa błyskowa FL-LM1, akumulator Li-ion BLS-5, ładowarka akumulatora Li-ion BCS-5, kabel USB, kabel AV, pasek na ramię, OLYMPUS Viewer 2 (CD-ROM), instrukcja obsługi, karta gwarancyjna
|