Oszczędzający paliwo olej specjalnie zaprojektowany do najnowszych samochodów,z silnikami turbo Diesel z bezpośrednim wtryskiem paliwa, z silnikami benzynowymi, spełniającymi normy emisji spalin EUROIV, wymagającymi olejów spełniających normy ACEA C2,przystosowanych do olejów o niskiej lepkości HTHS (<3,5mPa.s) i wykonanych w technologii „Mid SAPS” ze zmniejszoną zawartością popiołów siarczanowych, fosforu i siarki. Odpowiedni do każdego typu silnika benzynowego i Diesla wymagającego oleju oszczędzającego paliwo: ACEA A1/B1, ACEA A5/B5. Olejete mogą być nieodpowiednie do niektórych silników.Możliwość ich zastosowania należy sprawdzić w instrukcji obsługi samochodu.
własnościSTANDARDY: ACEAC2/A5/B5, API SM/CF ZALECENIA: Peugeot / Citroen HDi z lub bez filtra cząstek stałych.Silniki spełniające normy emisji spalin EURO IV wyposażone są w bardzo czułe systemy utylizacji spalin: Siarka i fosfor spowalniają działanie katalizatora i mogą doprowadzić do uszkodzenia elementów katalizatora co prowadzi do nieskutecznego oczyszczania spalin. Popioły siarczanowe blokują filtr cząstek stałych co powoduje skrócenie czasu regeneracji, powoduje zwiększenie zużycia paliwa i zmniejszenie mocy silnika.
ACEA stworzyła standard ACEA C2 dla olejów o niskim tarciu,niskiej lepkości HTHS (<3.5 mPa.s), zmniejszonej zawartości Popiołów Siarczanowych, Fosforu i Siarki (Mid SAPS),odpowiednich do stosowania w silnikach z nowoczesnymi układami oczyszczania spalin. Oleje spełniające standard ACEA C2 są przyjazne dla środowiska,zmniejszają zużycie paliwa, minimalizują emisję gazów cieplarnianych, a także pozwalają na długie przebiegi między wymianami oleju.
zaleceniaWymianaoleju: zgodnie z zaleceniami producenta samochodu i własnym doświadczeniem. Nie mieszać z olejami niespełniającymi normy ACEAC2.
właściwości Klasa lepkości | SAE J 300 | 5W-30 | Gęstość w temp. 15oC | ASTM D 1298 | 0.845 | Lepkość w temp. 100oC | ASTM D 445 | 10,4 mm2/s | Lepkość w temp. 40oC | ASTM D 445 | 57,9 mm2/s | Wskaźnik lepkości | ASTM D 2270 | 171 | Punkt płynięcia | ASTM D 97 | -42oC | Temperatura zapłonu | ASTM D 92 | 232oC | TBN | ASTM D 2896 | 7,9 mg KOH/g | |