MOTUL 300V COMPETITION 15W50
Do silników benzynowych i Diesla
Pojemność - 2L
ZASTOSOWANIE:
Samochody wyscigowe z silnikami atmosferycznymi lub z turbodoładowaniem, do
silników uzywanych w wyscigach działajacych w bardzo wysokich temperaturach i
przy wysokich obrotach: wyscigi torowe, wyscigi pucharowe jednej marki, rajdy,
wyscigi wytrzymałosciowe, 24 Godziny Le Mans, wyscigi górskie, rajdy terenowe,
Paryz-Dakar, wyscigi na szutrze i na lodzie.
Do silników powodujacych umiarkowane lub wysokie zanieczyszczenie paliwa przez olej.
Mozna stosowac w silnikac benzynowych i Diesla, z turbodoładowaniem, z bezposrednim wtryskiem i katalizatorem.
WŁASNOSCI:
STANDARDY: przewyzsza istniejace standardy
REFERENCJE: PRODRIVE – Ferrari 550 Maranello, 24 Godziny Le Mans, FIA GT,
Coloni Motorsport – Formuła 3000, French GT – Ruffier Events, Porsche GT
Technologia Podwójnych Estrów: maksymalna odpornosc filmu olejowego, zrównowazona polaryzacja, wytrzymałosc w bardzo
wysokich temperaturach.
Modyfikatory Tarcia: maksymalna moc, zmniejszenie temperatury pracy.
0% straty na scieraniu: stabilne cisnienie oleju bez wzgledu na warunki uzytkowania.
Maksymalna odpornosc na zuzycie.
Utrzymuje silnik w doskonałej czystosci.
Klasa lepkosci 15W-50 umozliwia absorbowanie paliwa dostajacego sie do oleju i utrzymanie wysokiego cisnienia oleju. Silnik mo e
pracowac w bardzo wysokich temperaturach.
ZALECENIA:
Zmiana oleju: zgodnie z własnym doswiadczeniem i sposobem uzytkowania samochodu.
Moze byc mieszany z olejami syntetycznymi lub mineralnymi.
WŁASCIWOSCI:
Klasa lepkosci SAE J 300 15W-50
Gestosc w 15oC ASTM D 1298 0.883
Lepkosc w 100oC ASTM D 445 17.8 mm2/s
Lepkosc w 40oC ASTM D 445 128.1 mm2/s
Wskaznik lepkosci ASTM D 2270 154
Lepkosc HTHS w 150oC ASTM D 4741 5.33 mPa.s
Temperatura płyniecia ASTM D 97 -36oC
Temperatura zapłonu ASTM D 92 215oC
TBN ASTM D 2896 11.7 mg KOH/g