Olej mineralny
Mobil Super 1000 X1 Diesel 15W-40 1 litr
Oleje Mobil Super 1000 to najwyższej jakości
mineralne oleje silnikowe zapewniające doskonały poziom ochrony i
sprawności silników.
Własności i zalety
Produkty Mobil Super 1000 mają ustaloną markę w
branży, tak więc stosujący je kierowcy mają gwarancję optymalnego
działania silnika w swoim pojeździe.
Mobil Super 1000 X1 zapewnia:
- Dobrą ochronę przed zużyciem
- Utrzymanie silnika w czystości
- Dobre właściwości ochronne w wysokich temperaturach
Zastosowania
Produkty Mobil Super 1000 zostały opracowane do
użytku w prawie wszystkich rodzajach pojazdów. Mobil Super 1000 X1
Diesel 15W-40 nadaje się do użytku:
- W prawie wszystkich typach silników Diesla
- W samochodach osobowych, samochodach sportowo-użytkowych, lekkich ciężarówkach i furgonetkach
- W samochodach osobowych, samochodach sportowo-użytkowych, lekkich ciężarówkach i furgonetkach
- Do jazdy w normalnych warunkach eksploatacyjnych
Mobil Super 1000 X1 Diesel 15W-40 jest zalecany
szczególnie do codziennej jazdy w normalnych warunkach drogowych: Należy
zawsze sprawdzić instrukcję obsługi użytkownika pojazdu pod kątem
zalecanej klasy lepkości i specyfikacji
Specyfikacje i dopuszczenia
Mobil Super 1000 X1 Diesel 15W-40 spełnia lub przewyższa następujące wymagania: | 15W-40 |
ACEA A3/B3 |
X |
Mobil Super 1000 X1 Diesel 15W-40 posiada następujące aprobaty producentów: | 15W-40 |
MB-Approval 229.1 |
X |
VW 501 01 / 505 00 |
X |
Mobil Super 1000 X1 Diesel 15W-40 jest rekomendowany przez ExxonMobil do stosowania w aplikacjach wymagających: | 15W-40 |
API CF |
X |
Typowa charakterystyka fizykochemiczna
Mobil Super 1000 X1 Diesel 15W-40 | 15W-40 |
Lepkość kin., ASTM D 445 |
|
cSt w temp. 40ºC |
107 |
cSt w temp. 100º C |
14.4 |
Popiół siarczanowy, [w%], ASTM D 874 |
0.91 |
Fosfor |
0.147 |
Temp. zapłonu, [°C], ASTM D 92 |
230 |
Ciężar właściwy w 15°C, [kg/l], ASTM D 4052 |
0.89 |
Temp. płynięcia, [°C], ASTM D 97 |
-30 |
Uzupełnij olej w silniku olejem Mobil 1™: Dlaczego? Kiedy? Jak?
Dlaczego trzeba regularnie sprawdzać olej
Dzięki osiągnięciom w technologii
silnikowej, współczesne samochody są coraz bardziej niezawodne i mogą
przejechać dłuższe dystanse pomiędzy przeglądami serwisowymi niż
wcześniejsze modele – nawet o tysiące kilometrów. To oczywiście dobra
wiadomość dla użytkowników. Jednak oznacza to, że regularne sprawdzanie
poziomu oleju i uzupełnianie go w razie potrzeby jest ważniejsze niż
kiedykolwiek. Zaniedbując te kwestie, podejmuje się poważne ryzyko,
jeśli chodzi o kondycję silnika. W miarę obniżania się poziomu oleju,
mniejsza ilość oleju pozostającego w silniku musi pracować intensywniej,
zbierając zanieczyszczenia i szybciej zużywając się przy tym. W
rezultacie cierpią osiągi samochodu. Jeszcze kilkaset przejechanych
kilometrów, a silnik może się znaleźć w prawdziwym niebezpieczeństwie –
zwiększone zużycie, przegrzanie, a nawet całkowite zatarcie.
Kiedy sprawdzać poziom olej
Najlepiej byłoby sprawdzać olej co tydzień, tak jak zaleca większość
producentów samochodów. Zużycie oleju różni się w zależności od
samochodu, stylu jego prowadzenia i warunków środowiskowych. Te
informacje znajdziesz
w podręczniku użytkownika.
Jak sprawdzać i uzupełniać olej
1. Zaparkuj na równej nawierzchni, wyłącz silnik i poczekaj 3–4 minuty, aby olej spłynął.
2. Znajdź wskaźnik poziomu oleju (bagnet), wyciągnij go, wytrzyj i zanurz ponownie zanim wykonasz odczyt.
3. Jeśli poziom jest poniżej maksimum, sprawdź we wskazówkach dotyczących napełniania jaką ilość oleju należy dolać.
4. Zdejmij korek wlewu oleju na górze silnika, dodaj odpowiednią ilość oleju
i umieść na miejscu nakrywkę wlewu.
5. Poczekaj 60 sekund, aby olej ściekł do silnika, ponownie zanurz
wskaźnik poziomu oleju, aby sprawdzić jego poziom po uzupełnieniu. W
razie potrzeby dolej olej i umieść korek wlewu na miejscu.
Umów się na wymianę oleju
źródło Mobil Polska