Witamy serdecznie i zapraszamy do zakupu.
Zajmujemy się dystrybucją olei LIQUI MOLY posiadamy w sprzedaży każdą referencję tego producenta. NAJLEPSZE światowe oleje zalecane min. przez niemieckich producentów. Najlepsza chemia. MADE IN GERMANY.
OLEJ LIQUI MOLY TOP TEC 4200 5W-30 3706 1L DPF
Olej zalecany do pojazdów według katalogu link poniżej:
http://liquimoly.pl/serwis/katalog-wymiany-oleju
Top Tec 4200 5W-30 Jest nowoczesnym całorocznym olejem typu lekki bieg, przeznaczonym do stosowania w samochodach osobowych VW/AUDI (z wyłączeniem silników R5, V10 TDI wyprodukowanych do 06.2006) można go również stosować w samochodach Mercedes-Benz, BMW, Renault itp.
Kombinacja niekonwencjonalnej bazy olejowejopartej na technologii syntetycznej w połączeniu z najnowocześniejszymi dodatkami gwarantuje doskonałą ochronę przed zużyciem, zmniejszenie zużycia paliwa oraz oleju i szybki opływ oleju w silniku.
Jeżeli istnieją stosowne dopuszczenia producenta samochodu można wydłużyć interwał wymiany tego oleju do 50.000 km lub co dwa lata.
Zastosowanie:
Optymalny do nowoczesnych silników benzynowych i Diesla ztechniką również turbodoładowaniem. Szczególnie nadaję się do pojazdówspełniających normę EURO IV czyli pojazdów wyposażonych w filtr cząstek stałych(DPF/FAP)
Specyfikacje:
ACEA A3-04/B4-04/C3-04 ; BMW Longlife-04 ; MB-Freigabe229.51 ; VW 504.00 / 507.00
DZIĘKI OLEJOM LIQUI MOLY OSZCZĘDZISZ PIENIĄDZE PONIEWAŻ TYLKO ONE WYSTARCZAJĄ NA PEŁNY INTERWAŁ WYMIAN WSKAZANY PRZEZ PRODUCENTÓW, CO W PRZELICZENIU NA STANDARDOWĄ WYMIANĘ CO 10000KM NA KTÓRĄ WYSTARCZAJĄ PRZECIĘTNE OLEJE OSZCZĘDNOŚĆ WYNOSI OKOŁO 10-15%.
DODATKOWO SPEŁNIAJĄC WSZYSTKIE NORMY ZACHOWUJĄ SILNIK W ŚWIETNEJ KONDYCJI I CZYSTOŚCI, CO POZWALA OSZCZĘDZIĆ NA NAPRAWACH, REMONTACH, WYMIANĘ ŚWIEC ITD.
ZAPRASZAMY DO WYMIANY W NASZYM WARSZTACIE
Wbrew starej nieauktualnej już teorii którą obala LIQUI MOLY a my po kilkunastu testach potwierdzamy, nie bójmy się zmieniać olej z mineralnego lub półsyntetycznego na syntetyczny, auto od opuszczenia produkcji aż do końca swojego żywota powinno jeździć tylko i wyłącznie na oleju wskazanym przez producenta a właściwie lepkość i własciwość oleju powinna pozostać taka sama.
Większość użytkowników używa gęściejszych olei w celu usunięcia problemów silnikowych, a to jest wyciek, hałasują zawory, silnik dymi. To nie jest sposób, oleje w temperaturze pracy mają taką samą lepkość. W ten sposób skracamy żywotność silnika !!
Często taką zmianę oleju poprzedzić należy płukaniem silnika odpowiednim płynem LIQUI MOLY (który jest dostępny na innej aukcji). Co to da??? np odetkanie kanałów olejowych (cicha praca silnika), pozbycie się nagaru- to nie on nie dopuszcza do wycieków od tego są uszczelki on tylko powoduje problemy. Silnik do prawidlowej pracy musi być czysty!!!!
Tu niema żadnych obaw po takim zabiegu silnik jest czysty, ma lepsze smarowanie, osiągi, spalanie itd.
NAPEWNO się nie rozszczelni, napewno się nie uszkodzi wyjdzie mu to na lepiej.
Do tego aby doprowadzić silnik do starej formy jest odpowiednia chemia którą można stosować w przypadku gdy nie doszło do dużego mechanicznego uszkodzenia elementów pracujących.
Niedowiarków zapraszam do lektury na stronie:
http://liquimoly.pl
W szczególości polecam filmik o temacie powyżej:
http://liquimoly.pl/jct
MY nie posiadamy obecnie urządzenia
Jet Clean Tronic
zakupimy je niebawem lecz radzimy sobie bezpośrednio samymi dodatkami.
Reasumując jeździjmy na oleju takim jaki zaleca producent.
DOSTĘPNOŚĆ PRZY ODBIORZE OSOBISTYM: 3h
OLEJOWE ABC
Jakość olejów silnikowych określona jest przy pomocykombinacji liter i cyfr, których znaczenie przybliżamy Państwu poniżej.
KLASYFIKACJA API
Amerykański Instytut Naftowy (API) opracowuje międzynarodowewymagania dotyczące jakości olei oraz kryteria ich weryfikacji. Litera Soznacza, że dana klasyfikacja dotyczy silników benzynowych, litera C- silnikówDiesla. Kolejne litery oznaczają klasyfikację oleju. API- SM jest w dniudzisiejszym ostatnią klasyfikacją oznaczającą najwyższą jakość oleju dla silnikówbenzynowych.
KLASYFIKACJA ACEA
Stowarzyszenie ACEA (Association des Constructeure Europeand’Automobiles) od dnia 01.01.96 jest oficjalnym spadkobiercą Stowarzyszenia CCMC. Określa ona jakość olei silnikowych zgodnie z wymogami europejskimi.
Nowe klasyfikacje przewidują dla silników benzynowych samochodów osobowych następujące oznaczenia: A1- XX,A2- XX, A3-XX, A5-XX.
Dla silników Diesla samochodów osobowych obowiązująoznaczenia: B1- XX, B2-XX, B3-XX, B4-XX, B5-XX.
Dla wysokoprężnych silnikówsamochodów ciężarowych istnieje oznakowanie: E1-XX, E2-XX, E3-XX, E4-XX, E5-XX(XX oznacza rok wprowadzenia i może to być ’96, ’98 ’02 lub ‘04).
NORMA EURO 4
Od 01.01.2005 r. weszła wżycie nowa Norma EURO 4 dotycząca emisji spalin. Oznacza ona, że emisja spalin silnika Diesla musi zostać zredukowana do 57%. Jest to możliwe do osiągnięcia nie tylko poprzez technologiczne zmiany silników, ale dotyczy również przemysłu olejowego, który również musi wytwarzaćnowe środki smarne.
LIQUI MOLY udało sięstworzyć takie środeki smarne , dostosowane do wymogów nowej normy, pod nazwą„ TOP TEC 4xxx”.
Oleje TOP TEC zostały zaprobowane przez takich producentów jak Mercedes Benz, BMW, VW, oleje te mogą być również stosowane w innych samochodach posiadających filtr cząstek sałych DPF.
APROBATA PRODUCENTÓW SAMOCHODOWYCH
Różni producenci samochodów wysuwają wobec olei silnikowych dodatkowe wymagania:
Mercedes- Benz np. 228.1, 228.3 i 228.5 dla ciężarowych samochodów z silnikiem wysokoprężnym; 229.1, 229.3, 229.5 i 229.51 dla samochodów osobowych zsilnikami benzynowymi lub Diesla.
VW: 500.00 dla olei typu „lekki bieg”, 501.01 dla silników benzynowych, 505.00 dla silników Diesla z turbodoładowaniem, 505.01 dla silników Diesla z układem pompowtryskiwaczy, 502.00 dla silników benzynowych o podwyższonych osiągach, 503.00/506.00/506.01 do silników benzynowych i Diesla, z i bez układu pompowtryskiwaczy również z wydłużonym interwałem wymiany oleju dla samochodów po 2000r. Dla silników z układempompowtryskiwaczy i o wydłużonym interwale wymiany oleju powstała norma 506.01.
LEPKOŚĆ
Jest to miara tarcia wewnętrznego w płynie. W znacznymstopniu zależy ona od temperatury i za pośrednictwem oznaczeń cyfrowych ( np. 5W-40) pokazuje, co dzieje się z olejem przy niskich ( 5W - zimą) i wysokich temperaturach (40).
Przykład.:
5W- 40 Ten olej silnikowy zimą spełnia swoje właściwości przy temperaturze do –30 st. C i latem przy temperaturze powietrza do 35 st. C.
DODATKI
Dodatki są chemicznym aktywnymi środkami. Dodawane są one do oleju w celu uszlachetnienia jego charakterystyki i nadania mu nowych lepszych właściwości. Antyutleniacze podwyższają odporność oleju na starzenie, dodatki przeciwdziałające zużyciu chronią silnik, dodatki myjące nadają olejowi właściwości oczyszczające.
W zależności od sfery zastosowania i właściwości do olei dodawane są różne dodatki i w różnych ilościach. Mówi się w języku zawodowym: olej przechodzi uszlachetnienie.
W nowoczesnych olejach udział dodatków stanowi 15 do 30%.
MINERALNE OLEJE SILNIKOWE
Tradycyjne oleje silnikowe wytwarzane są z bazowych olei mineralnych. Oleje te jednak posiadają ograniczone możliwości wobec rosnących wymogów, co do wydłużenia interwałów pomiędzy wymianą oleju, wyższych mocy silnika oraz właściwości minimalizujących tarcie.
Typowe oznakowanie lepkości dla olei mineralnych to 10W-40, 15W- 40 lub 20W- 50.
HYDROKRAKOWANE (HC) OLEJE SILNIKOWE
Hydrokrakowane oleje silnikowe to mineralne oleje bazowe, które zostały poddane w rafinerii złożonemu procesowi technologicznemu. Zawierają one niewielką ilość komponentów syntetycznych. T
ypowymi dla nich oznakowaniami lepkości są: SAE 5W-40, 5W-30 lub 10W- 40.
PÓŁ-SYNTETYCZNE OLEJE SILNIKOWE
Pół-syntetyczne oleje silnikowe to oleje mineralne z dodatkiem komponentów syntetycznych. Komponenty te polepszają właściwości olei w trakcie zimnego staru, utrzymują silnik w czystości i doskonale chronią przed zużyciem.
Typowe oznakowanie lepkości olei pół-syntetycznych to 10W- 40, 5W-40
SYNTETYCZNE OLEJE SILNIKOWE
Syntetyczne oleje bazowe stanowią podstawę dla produkcji olei silnikowych z istotnie ulepszonymi właściwościami. Syntetyczne oleje silnikowe są przydatne zarówno dla silników benzynowych jak i wysokoprężnych. Zapewniają optymalną ochronę przed zużyciem, odpowiednie smarowanie w trakcie zimnego startu, obniżają tarcie w silniku i utrzymują go w czystości.
Spełniają najwyższe standardy jakości według API, ACEA i względem aprobat producentów samochodów.
Typowe oznakowanie lepkości olei syntetycznych to: 0W-30, 0W- 40 oraz 5W- 40.
OLEJE DO SILNIKÓW DIESLA
Dzisiejsze najwyższe wymagania silników Diesla i turbo Diesla opisują klasy ACEA B3 i B4. Oleje te przeznaczone są do silników Diesla z turbodoładowaniem lub układem wolno ssącym. Tylko oleje najwyższej jakości takie jak LIQUI MOLY DIESEL SYNTHOIL zaspakajają wszystkie te wymagania.
OLEJE „LEKKIEGO BIEGU„
Oleje te posiadają niską lepkość przy niskich temperaturach i wyróżniają się zwiększoną odpornością na utlenianie i wahania temperatury. Pompa olejowa funkcjonuje w optymalnym reżimie, zabezpiecza przepływ oleju kanałami w niskich temperaturach.
Dzięki swoim właściwościom względem lepkości i stabilności termicznej oraz nowoczesnym wysoko technologicznym dodatkom olej sprzyja zmniejszeniu zużycia paliwa.
Typowe oznakowanie lepkości: SAE 0W-30, 0W-40, 5W- 40, 5W-30, 10W- 40.
OLEJE CAŁOROCZNE
W naszym umiarkowanym klimacie wielosezonowe oleje silnikowe mogą być stosowane przez cały rok. Zimą oleje nie zagęszczają się, a latem przy wysokiej temperaturze silnika, nie rozcieńczają się nadmiernie.
Typowa lepkość tego oleju 0W- 40, 5W- 40, 10W- 40, 15W- 40, 20W- 50.
MOLIBDENOWY DODATEK MoS2
MoS2 ( dwusiarczek molibdenu) wytwarza na wszystkich trących i ślizgających się powierzchniach silnika trwałą błonę wytrzymującą wysokie obciążenia. Dzięki temu obniża się tarcie w silniku, zmniejsza się jego zużycie oraz jego niezawodność.
Badania naukowe wykazały, iż przy wykorzystywaniu MoS2 zużycie oleju i paliwa znacząco spada i następuje wyraźne ograniczenie zużycia silnika.
W ofercie Liqui Moly MoS2 występuje jako: dodatek do oleju, lub jako gotowy olej silnikowy.
Mimo wszelkich starań aby powierzchnię metalową uczynić bardziej gładką, nadal pozostają na niej mikroskopijne nierówności (rys. 1). Nierówności te łagodzone są poprzez powstanie błony z MoS2 (rys 2).
Dzięki takiemu „ulepszeniu jakości” powierzchni, spada współczynnik tarcia i zużycie silnika
przy większym zakupie obowiązuje cennik wdg. stawek przewoźnika !!!!
ZDJĘCIE PODGLĄDOWE