
|
Wydawnictwo - WAM Rok - 2006 Stron - 177 Oprawa - KARTONOWA Format - B5
STAN - NOWA
Znaczny stopień rozwoju silników spalinowych sprawił, że stanowią one podstawowy rodzaj napędu współczesnych statków morskich. Obecnie silnik spalinowy jest silnikiem cieplnym o największej sprawności energetycznej. Zarówno polska, jak i obcojęzyczna literatura dotycząca przedmiotu, chociaż dosyć bogata, nie nadąża za rozwojem tych silników. Książkę niniejszą opracowano, mając na uwadze potrzeby dydaktyczne Wydziału Mechanicznego Akademii Morskiej. Jej treść uwzględnia również potrzeby użytkownika - eksploatatora silników okrętowych. Opracowanie składa się z dziewięciu rozdziałów. W rozdziale pierwszym omówiono zasady klasyfikacji silników spalinowych, w rozdziale drugim - ich obiegi cieplne. Rozdział trzeci poświęcono obiegowi rzeczywistemu, a szczególnie procesowi spalania. W rozdziale czwartym przedstawiono wskaźniki pracy silnika. Piąty rozdział obejmuje zagadnienia związane z wymianą czynnika roboczego. Problemy doładowania współczesnych silników spalinowych zawiera rozdział szósty. Rozdział siódmy obejmuje charakterystyki silników spalinowych, zamykając problematykę dotyczącą procesu roboczego w cylindrze. W rozdziale ósmym omówiono zagadnienia mechaniki układu korbowego silnika. Rozdział dziewiąty poświęcono tematyce silników dwupaliwowych. W drugim wydaniu wprowadzono szereg zmian i uzupełnień w stosunku do wydania pierwszego. Więcej uwagi w rozdziale trzecim poświęcono procesowi roboczemu silnika, a w rozdziale ósmym szerzej potraktowano zagadnienia dynamiki układu korbowego silnika. Dodatkowo wprowadzono tematykę silników dwupaliwowych zasilanych paliwem płynnym i gazowym. Silniki tego typu znajdują szerokie zastosowanie na statkach przeznaczonych do transportu gazu ziemnego oraz na wielkich zbiornikowcach olejowych służących do transportu ropy surowej. W obecnym, trzecim wydaniu książki dokonano niezbędnych zmian i uzupełnień. Wymieniono wszystkie rysunki oraz przeprowadzono korektę i uzupełnienia tekstu.
|