Microsoft Office Professional 2010 to kompleksowy pakiet oprogramowania i pomocy technicznej ułatwiający prowadzenie firmy i wspomagający jej rozwój. Pakiet ten zawiera: wszechstronne narzędzia poczty e-mail i planowania w programie Outlook, zaawansowane funkcje zarządzania informacjami i danymi w programach Excel oraz Access, a także profesjonalne narzędzia marketingowe w programie Publisher. Razem z pakietem jest oferowany roczny dostęp do pomocy technicznej w dowolnym momencie.
10 głównych powodów do wypróbowania pakietu Office Professional 2010
1. Edytowanie fotografii w dokumentach bez opuszczania programów Word, Publisher lub PowerPoint.
Łatwe w użyciu narzędzia do edycji obrazów pozwalają zwiększyć atrakcyjność dokumentów programów Word i Publisher lub prezentacji programu PowerPoint, umożliwiając przycinanie obrazów, dostosowywanie ich jasności i kontrastu, wyostrzanie i wygładzanie obrazów oraz dodawanie artystycznych efektów wizualnych.
2. Analizowanie finansów w domu i w pracy za pomocą ulepszonych funkcji programu Excel.
Wykresy przebiegu w czasie dostępne w programie Excel 2010 umożliwiają tworzenie niewielkich wykresów, które ułatwiają przedstawianie trendów w wydatkach. Fragmentatory pozwalają na dynamiczne segmentowanie i filtrowanie danych z tabeli przestawnej w celu wyświetlenia tylko potrzebnych danych, a ulepszone formatowanie warunkowe umożliwia wyróżnianie określonych elementów w zbiorze danych za pomocą kilku kliknięć.
3. Edytowanie, udostępnianie oraz uzyskiwanie dostępu z niemal każdego miejsca za pomocą aplikacji Office Web Apps.
Za pomocą pakietu Office 2010 można wykonywać zadania poza biurem, domem lub szkołą. Wystarczy opublikować dokumenty utworzone przy użyciu aplikacji stacjonarnych pakietu Office 2010 w trybie online, aby można je było wyświetlać i edytować oraz uzyskiwać do nich dostęp za pomocą aplikacji Office Web Apps z niemal dowolnego miejsca z aktywnym połączeniem internetowym*.
4. Tworzenie dynamicznych materiałów marketingowych dzięki ulepszonym narzędziom do edycji zdjęć w programie Publisher.
Program Publisher 2010 umożliwia uzyskiwanie profesjonalnych rezultatów dzięki ulepszonym narzędziom do edycji zdjęć, które pozwalają na łatwe wstawianie i zastępowanie zdjęć z zachowaniem wyglądu i układu dokumentu. Można także wyświetlać pogląd wprowadzonych zmian formatowania przed ich zastosowaniem, dodawać podpisy do fotografii z biblioteki układów oraz wybierać spośród opcji edycji, takich jak zmiana kształtu fotografii, przesuwanie, skalowanie, przycinanie, zmiana koloru i jasności.
5. Szybkie znajdowanie potrzebnych funkcji i personalizowanie środowiska pracy.
Nowy widok Microsoft Office Backstage umożliwia zapisywanie, udostępnianie, drukowanie i publikowanie dokumentów za pomocą kilku kliknięć. Natomiast dzięki usprawnionej Wstążce można szybko uzyskać dostęp do ulubionych poleceń, a także utworzyć karty lub dostosować je do własnego stylu pracy.
6. Szybkie tworzenie doskonałych baz danych w programie Access.
W celu rozpoczęcia pracy można skorzystać z gotowych szablonów programu Access 2010 lub wybrać spośród szablonów przesłanych przez członków społeczności, a następnie dostosować je do potrzeb projektu. Dzięki temu zbieranie informacji i tworzenie raportów jest łatwiejsze niż kiedykolwiek. Wykresy słupkowe danych o profesjonalnym wyglądzie utworzone przy użyciu ulepszonego formatowania warunkowego pozwalają na jasne i proste przedstawianie wyników analiz.
7. Efektywne organizowanie informacji o klientach w programie OneNote.
W programie OneNote 2010 można utworzyć notes cyfrowy, który pozwala na przechwytywanie oraz organizowanie wszystkich istotnych informacji o klientach — informacji tekstowych, obrazów, klipów wideo i plików dźwiękowych z dokumentów, stron sieci Web i wiadomości e-mail — w jednym, łatwo dostępnym miejscu.
8. Łatwe śledzenie konwersacji e-mail i zarządzanie nimi w programie Outlook.
Funkcja widoku konwersacji w programie Outlook 2010 pozwala zaoszczędzić czas i kontrolować wiadomości e-mail. Ta funkcja umożliwia kondensowanie, kategoryzowanie, a nawet ignorowanie zbyt długiej wymiany wiadomości e-mail za pomocą jednego kliknięcia, dzięki czemu zarządzanie dużą liczbą wiadomości e-mail jest łatwe.
9. Przedstawianie prezentacji z dowolnego miejsca za pomocą programu PowerPoint.
Korzystając z emisji pokazu slajdów, można natychmiast udostępnić prezentację programu PowerPoint 2010 za pośrednictwem przeglądarki sieci Web jednemu lub stu zdalnym odbiorcom — nawet jeśli nie mają oni programu PowerPoint.
10. Uproszczone i usprawnione drukowanie w programie Publisher.
Ulepszona funkcja drukowania w programie Publisher 2010 pozwala uzyskiwać żądane rezultaty już za pierwszym razem. Dzięki niej można natychmiast wyświetlić podgląd zmian wprowadzanych podczas dopasowywania ustawień wydruku, jednocześnie wyświetlać obie strony dokumentu, a nawet spojrzeć „przez” papier i wyświetlić podgląd drugiej strony publikacji, aby mieć pewność, że będzie ona czytelna.
Wydajne zarządzanie finansami firmowymi i osobistymi
- Wbudowane szablony programu Excel 2010 pozwalają na szybkie utworzenie budżetu i śledzenie wydatków.
- Wykresy przebiegu w czasie, fragmentatory oraz inne zaawansowane narzędzia analizy umożliwiają szybkie uzyskiwanie informacji na podstawie dostępnych danych. Informacje można przedstawić za pomocą dynamicznych schematów i wykresów 3-W, do których utworzenia wystarczy kilka kliknięć.
Organizowanie niemal dowolnego projektu w jednym miejscu
- Program OneNote 2010 to wygodne miejsce do organizowania ważnych zasobów, takich jak notatki ze spotkań, informacje o klientach czy plany remontu mieszkania.
- Notes programu OneNote umożliwia gromadzenie różnego rodzaju materiałów i multimediów, takich jak dokumenty, pliki tekstowe, pliki wideo, pliki audio, wycinki stron sieci Web i nie tylko.
- Proste funkcje znakowania i wyszukiwania umożliwiają znajdowanie potrzebnych informacji.
- Funkcja szybkiego przechowywania zwiększa wydajność badań internetowych. Za pomocą jednego kliknięcia można zapisać w notesie informacje z sieci Web lub innych źródeł.
Tworzenie dynamicznych i przyciągających uwagę prezentacji
- Program PowerPoint 2010 umożliwia przekształcanie pomysłów w zapadające w pamięć prezentacje za pomocą szerokiej gamy multimediów, takich jak wysokiej jakości klipy wideo, dźwięki i fotografie.
- Proste w użyciu funkcje edytowania fotografii i klipów wideo oraz atrakcyjne efekty wizualne zapewniają pełną kontrolę nad procesem tworzenia.
- W prosty sposób można emitować prezentacje dla klientów w tym samym mieście lub na całym świecie.
Szybkie i oryginalne wyrażanie własnych pomysłów
- Dzięki gotowym do użycia szablonom dostępnym w programie Word 2010 można kreatywnie podejść do tworzenia raportów biznesowych, czy nawet biuletynów rodzinnych.
- Za pomocą atrakcyjnych efektów, takich jak cienie, odbicia i efekty 3-W, można sprawić, że tekst będzie bardziej interesujący wizualnie.
- Szeroka gama dostosowywalnych grafik SmartArt® ułatwia wyróżnianie ważnych wiadomości za pomocą zaledwie kilku kliknięć.
Zachowywanie synchronizacji z klientami i kalendarzem
- Narzędzia poczty e-mail, kalendarza i listy zadań w programie Outlook 2010 umożliwiają pozostawanie w kontakcie z innymi osobami i bardziej wydajną pracę nad projektami.
- W jednej skrzynce odbiorczej można zarządzać pocztą e-mail z wielu kont, dzięki czemu żadna wiadomość nie zaginie.
- Korzystając z funkcji Harmonogram grupy, można jednym kliknięciem dodawać terminy do kalendarzy innych osób.
- Program Outlook Mobile 2010 zainstalowany na telefonie smartphone umożliwia wysyłanie wiadomości e-mail do członków zespołu i klientów z dowolnego miejsca*.
Tworzenie profesjonalnie wyglądających materiałów marketingowych
- Za pomocą zaawansowanych narzędzi do projektowania w programie Publisher 2010 można tworzyć własne przekazy mające wiele zastosowań, takich jak reklamowanie firmy czy planowanie wydarzenia.
- Obszerna biblioteka dostosowywalnych szablonów umożliwia tworzenie pocztówek, broszur, wiadomości e-mail i nie tylko.
- Korzystając z narzędzi do edycji fotografii i podglądu na żywo, można wypróbować różne efekty artystyczne.
- Zaawansowane narzędzia typograficzne i gotowe do użycia motywy graficzne pozwalają nadać materiałom marketingowym profesjonalny wygląd, bez konieczności zatrudniania zawodowego projektanta.
Natychmiastowe tworzenie własnej bazy danych
- Profesjonalne narzędzia baz danych w programie Access 2010 pozwalają na optymalne wykorzystanie danych firmowych i danych klienta.
- Dzięki gotowym, dostosowywalnym szablonom można szybko rozpocząć pracę.
- Korzystając z narzędzi formatowania warunkowego, które wyróżniają istotne informacje przy użyciu koloru i formatowania, można szybciej analizować dane.
* Wymagane jest odpowiednie urządzenie, połączenie internetowe oraz obsługiwana przeglądarka Internet Explorer, Firefox lub Safari. Niektóre funkcje dla urządzeń przenośnych wymagają pakietu Microsoft Office Mobile 2010, który nie jest dołączany do aplikacji i pakietów Office 2010 ani do aplikacji Office Web Apps. Istnieją pewne różnice w funkcjach aplikacji Office Web Apps oraz aplikacji pakietów Office Mobile 2010 i Office 2010.Wymagania SystemoweKomputer i procesor Procesor 500 MHz lub szybszy
Pamięć 256 MB pamięci RAM; zalecane 512 MB do obsługi funkcji graficznych, funkcji wyszukiwania błyskawicznego w programie Outlook i niektórych funkcji zaawansowanych.1
Dysk twardy
3 GB wolnego miejsca na dyskuWyświetlanie Monitor o rozdzielczości 1024 x 576 lub wyższej
System operacyjny Windows XP z dodatkiem Service Pack (SP) 3 (tylko w wersji 32-bitowej) lub Windows Vista z dodatkiem SP1, Windows 7, Windows Server 2003 R2 z analizatorem składni MSXML 6.0, Windows Server 2008 lub nowszy system operacyjny w wersji 32- lub 64-bitowej.
Elementy graficzne Sprzętowe przyspieszenie grafiki wymaga karty graficznej zgodnej z programem DirectX 9.0c i mającej pamięć wideo o pojemności 64 MB lub większej.
Wymagania dodatkowe Niektóre funkcje programu Microsoft(R) OneNote(R) wymagają składnika Wyszukiwanie z pulpitu systemu Microsoft Windows(R) 3.0, programów Windows Media(R) Player 9.0, Microsoft(R) ActiveSync(R) 4.1, mikrofonu, wyjściowego urządzenia audio, urządzenia do nagrywania wideo, cyfrowego aparatu fotograficznego lub skanera zgodnego ze standardem TWAIN. Udostępnianie notesów jest możliwe, gdy użytkownicy znajdują się w tej samej sieci.
Wymagania dodatkowe Niektóre funkcje zaawansowane wymagają łączności z programem Microsoft Exchange Server 2003, programem Microsoft SharePoint Server 2010 i/lub systemem Windows Server 2003 z dodatkiem SP1 z uruchomionym programem Windows SharePoint Services 4.0.
Wymagania dodatkowe Niektóre funkcje wymagają programu Windows Search 4.0.
Wymagania dodatkowe Sterownik drukarki Wyślij do programu OneNote oraz składnik integracji z usługami łączności biznesowej wymagają programu Microsoft .NET Framework 3.5 i/lub funkcji XPS systemu Windows.
Internet Program Internet Explorer (IE) 6 lub nowszy, tylko przeglądarka 32-bitowa. Do odbierania emitowanych prezentacji jest wymagany program IE7 lub nowszy. Funkcje internetowe wymagają połączenia z Internetem.
Wielodotyk Funkcje wielodotykowe wymagają systemu Windows 7 i urządzenia obsługującego dotyk.
Pisanie odręczne Niektóre funkcje pisania odręcznego wymagają systemu Windows XP Tablet PC Edition lub nowszego.
Obsługa mowy Funkcje rozpoznawania mowy wymagają mikrofonu przyustnego i wyjściowego urządzenia audio.
Faks internetowy Faks internetowy jest niedostępny w systemach Windows Vista Starter, Windows Vista Home Basic i Windows Vista Home Premium.
Funkcja IRM Funkcja Zarządzanie prawami do informacji wymaga dostępu do systemu Windows 2003 Server z dodatkiem SP1 lub nowszego z uruchomionymi Usługami zarządzania prawami do informacji.
Usługa Live ID Niektóre funkcje online wymagają usługi Windows LiveTM ID.
Inne Funkcje i elementy graficzne produktu mogą się zmieniać w zależności od konfiguracji systemu. Niektóre funkcje mogą wymagać dodatkowego lub zaawansowanego sprzętu albo łączności z serwerem (www.office.com/products).
1 Do korzystania z plików danych programu Outlook o rozmiarze większym niż 1 GB jest zalecane 512 MB pamięci RAM.
2 Do obsługi funkcji wyszukiwania audio programu OneNote jest zalecany procesor 2 GHz lub szybszy oraz 1 GB pamięci RAM. Wymagany jest mikrofon przyustny. Wyszukiwanie audio jest niedostępne w przypadku niektórych języków