Opis książki:
To jest jedna z klasycznych, czy też kanonicznych książek z dziedziny komunikacji, głoszących, że źródłem większości problemów w pracy i w życiu jest zła komunikacja, a z kolei dobra komunikacja może być pomocna w ich rozwiązywaniu.
Ten nurt myślenia jest dzisiaj dość oczywisty, jednak 10 lat temu książki na ten temat stanowiły nowość, a najlepsze z nich zapoczątkowały modne i popularne programy szkoleniowe przede wszystkim w świecie biznesu, przykładem może być inna książka wydana przez MT Biznes, a mianowicie Kluczowe rozmowy (tytuł oryginału: Crucial conversations).
Książkę chyba najlepiej opisze poniższy fragment z Wprowadzenia Kena Blancharda:
Podczas gdy jedna rozmowa nie stanowi gwarancji zmiany w karierze zawodowej, w pracy, w małżeństwie, czy w życiu, każda rozmowa może prowadzić do zmiany. Rozmowa tworzy związek między ludźmi.
Zaletą i siłą książki jest umiejętne prowadzenie czytelnika za rękę przez wiele różnych scenariuszy rozmowy, punktowanie kluczowych umiejętności, podawanie ciekawych przykładów, bezpośredni i zrozumiały język.
Pozornie oczywiste, wręcz trywialne, a przecież w istocie bardzo ważne jest wprowadzenie przez autorkę rozróżnienia między rozmową a mówieniem.
Fakt, że duża międzynarodowa firma szkoleniowa, jaką jest House of Skills, opracowała i oferuje specjalny program szkoleniowy oparty na ideach zawartych w książce świadczy o jej wartości i aktualności.
"Afirmujący życie podręcznik, który kieruje nas ku rozmowom, których najbardziej potrzebujemy".
- DOUG STONE, współautor Difficult Conversations
"Mistrzyni nauczania pozytywnej zmiany poprzez moc komunikacji" (Peter Neill, dyrektor wykonawczy AT&T Wireless) Susan Scott chce, żebyś osiągnął sukces. Aby to się stało, tłumaczy, musisz zmienić codzienne rozmowy w taki sposób, aby poprawić wzajemne zrozumienie - i dostać to, czego chcesz. W niniejszym przewodniku, zawierającym podręcznik z ćwiczeniami oraz Siedem Zasad Odważnych Rozmów, Scott uczy, jak:
- pokonywać bariery na drodze do dobrej komunikacji;
- rozwijać i wzbogacać rozmowy ze współpracownikami, przyjaciółmi i rodziną;
- zwiększać jasność i poprawiać zrozumienie w rozmowie;
- radzić sobie z silnymi emocjami - po obydwu stronach stołu.
|