Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Odpowiedzialność majątkowa za... [nowa]

28-01-2012, 2:24
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 62.70 zł     
Użytkownik ksieg-inter_pl
numer aukcji: 2023334434
Miejscowość Warszawa
Wyświetleń: 8   
Koniec: 27-01-2012 00:15:08
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Przedmiotem aukcji jest:

Odpowiedzialność majątkowa za naruszenie prawa do znaku towarowego

Tischner Anna

Dane:
  • ISBN:978[zasłonięte][zasłonięte]60113
  • liczba stron: 338
  • okładka: twarda
  • wydawnictwo: wolters kluwer polska
  • wymiary: 140 x 200 mm
  • Rok wydania: 2008
  • Stan produktu: nowy, nieużywany



  • Opis książki:
    W monografii analizowana jest problematyka odpowiedzialności majątkowej za naruszenie prawa do znaku towarowego - zagadnienie o dużym znaczeniu praktycznym, któremu w orzecznictwie i piśmiennictwie polskim poświęca się wciąż zbyt mało uwagi. Autorka poszukuje przyczyn małej efektywności majątkowej ochrony znaków towarowych w polskim systemie prawnym, przedstawiając regulacje polskie na tle rozwiązań zagranicznych, w szczególności niemieckich i anglosaskich. W publikacji znalazł się także rozbudowany komentarz do dyrektywy 2004/48/WE w sprawie egzekwowania praw własności intelektualnej oraz jej implementacji w ustawie z dnia 9 maja 2007 r. o zmianie ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych. W 2007 r. publikowana praca zdobyła nagrodę Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego w konkursie organizowanym przez Urząd Patentowy na najlepszą rozprawę doktorską poruszającą tematykę własności przemysłowej.Adresaci:Książka z pewnością zainteresuje przedstawicieli środowisk akademickich oraz praktyków, którzy mają do czynienia z problematyką odpowiedzialności majątkowej za naruszenia praw własności intelektualnej.

    Wykaz skrótów
    Akty prawne
    Czasopisma i wydawnictwa promulgacyjne
    Inne
    Wstęp
    Rozdział I
    Specyfika prawa do znaku towarowego i jego naruszeń
    1. Fenomen znaku
    2. Powstanie, funkcje i treść prawa do znaku towarowego
    2.1. Powstanie i natura prawa do znaku towarowego
    2.2. Funkcje znaków towarowych
    2.3. Znak towarowy jako źródło "wartości dodanej" dla przedsiębiorcy
    2.4. Wartość prawa do znaku towarowego
    2.5. Interesy chronione prawem do znaku towarowego
    3. Naruszenie prawa do znaku towarowego
    3.1. Naruszenia prawa ochronnego na znak towarowy
    3.2. Naruszenia prawa do znaku towarowego a uczciwość konkurencji
    3.3. Szczególne formy naruszeń prawa do znaku towarowego
    3.4. Wielostronne skutki naruszenia prawa do znaku towarowego
    4. Model ochrony prawa do znaku towarowego
    5. "Wyrównanie" następstw naruszenia prawa do znaku towarowego w ramach odpowiedzialności majątkowej
    Rozdział II
    Następstwa naruszenia prawa do znaku towarowego w majątku uprawnionego i środki realizacji odpowiedzialności majątkowej naruszyciela
    1. Zarys problematyki
    2. Klasyczna dogmatyka odpowiedzialności odszkodowawczej
    2.1. Cele odpowiedzialności odszkodowawczej
    2.1.1. Wyrównanie (kompensacja)
    2.1.2. Zapobieganie (prewencja)
    2.1.3. Karanie (represja)
    2.1.4. Rozdział ciężaru szkód (repartycja)
    2.1.5. Relacje między poszczególnymi celami odpowiedzialności odszkodowawczej
    2.2. Pojęcie szkody
    2.3. Specyfika szkody w prawie znaków towarowych i w prawie zwalczania nieuczciwej konkurencji
    2.3.1. Szkoda majątkowa i niemajątkowa
    2.3.2. Szkoda jako różnica - metoda dyferencyjna
    2.4. Zasady prawa odszkodowawczego - pełne wynagrodzenie szkód oraz zakaz wzbogacenia się poszkodowanego
    2.5. Postacie szkody
    2.5.1. Strata
    2.5.2. Utracony zysk
    2.6. Wina naruszyciela prawa do znaku towarowego
    2.6.1. Pojęcie winy
    2.6.2. Umyślne spowodowanie szkody naruszeniem prawa do znaku towarowego
    2.6.3. Niedbalstwo naruszyciela prawa do znaku towarowego
    2.7. Związek przyczynowy
    2.8. Ustalenie istnienia i wysokości szkody
    2.8.1 Wystąpienie szkody
    2.8.2. Szacowanie wielkości szkody
    2.8.3. Sędziowska swoboda oceny
    2.9. Sposoby naprawienia szkody
    2.10. Współodpowiedzialność wielu naruszycieli
    2.10.1. Formy współdziałania naruszycieli prawa do znaku towarowego
    2.10.2. Odpowiedzialność solidarna w "łańcuchu naruszycieli"
    3. Odstępstwa od klasycznej dogmatyki odpowiedzialności odszkodowawczej w prawie znaków towarowych
    3.1. Odstępstwa w polskim prawie znaków towarowych - nowa regulacja art. 296 ust. 1 pkt 2 p.w.p.
    3.2. Odstępstwa w niemieckim prawie znaków towarowych
    3.3. Odszkodowanie ryczałtowe
    3.4. Odszkodowanie karne (punitive damages)
    3.5. Kara cywilna - roszczenie o zapłatę na rzecz organizacji społecznej
    3.6. Odszkodowanie wielokrotne, wielokrotność opłaty licencyjnej
    Rozdział III
    Następstwa naruszenia prawa do znaku towarowego w majątku naruszyciela i środki realizacji odpowiedzialności majątkowej naruszyciela
    1. Zarys problematyki
    2. Odpowiedzialność z tytułu bezpodstawnego wzbogacenia w systemie roszczeń majątkowych za naruszenie prawa do znaku towarowego
    2.1. Cele odpowiedzialności z tytułu bezpodstawnego wzbogacenia
    2.2. Zastosowanie instytucji bezpodstawnego wzbogacenia do naruszeń prawa do znaku towarowego - zmiana podejścia w prawie niemieckim
    2.3. Odpowiedzialność z tytułu bezpodstawnego wzbogacenia w polskim prawie znaków towarowych
    2.3.1. Stan prawny de lege lata
    2.3.2. Roszczenie z tytułu bezpodstawnego wzbogacenia w innych dziedzinach prawa własności intelektualnej
    2.3.2.1. Roszczenie o wydanie korzyści jako roszczenie z tytułu bezpodstawnego wzbogacenia
    2.3.2.2. Roszczenia o wydanie korzyści jako roszczenie odrębne od odpowiedzialności z tytułu bezpodstawnego wzbogacenia
    2.3.3. Przesłanki oraz zakres roszczenia z tytułu bezpodstawnego wzbogacenia w przypadku naruszenia prawa do znaku towarowego
    3. Roszczenie o wydanie bezpodstawnie uzyskanych korzyści z naruszenia prawa do znaku towarowego
    3.1. Roszczenie o wydanie bezpodstawnie uzyskanych korzyści jako roszczenie sui generis w prawie własności intelektualnej
    3.2. Roszczenia wynikające z nieprawidłowego prowadzenia cudzych spraw bez zlecenia
    3.3. Roszczenie o wydanie bezpodstawnie uzyskanych korzyści jako roszczenie zakorzenione w instytucjach ochrony własności rzeczy
    3.3.1. Roszczenia uzupełniające jako element systemu ochrony prawa własności rzeczy
    3.3.2. Stosowanie roszczeń uzupełniających per analogiam w ochronie prawa do znaku towarowego
    4. Miejsce roszczenia o wydanie zysków w wybranych porządkach prawnych
    4.1. Wydanie zysków przez naruszyciela (accounts of profits) w amerykańskim prawie znaków towarowych
    4.2. Roszczenie o wydanie zysków (Herausgabe des Verletzergewinns) w prawie niemieckim
    4.3. Wydanie zysków z naruszenia prawa własności intelektualnej w dyrektywie 2004/48/WE
    5. Ustalanie wielkości korzyści osiągniętych z naruszenia prawa do znaku towarowego
    Rozdział IV
    Następstwa naruszenia prawa do znaku towarowego w majątku odbiorców (konsumentów) i środki realizacji odpowiedzialności majątkowej naruszyciela
    1. Zarys problematyki
    2. Następstwa drobne i rozproszone
    3. Kwalifikacja prawna następstw naruszeniaw majątku klientów
    3.1. Szkoda w majątku konsumenta
    3.2. Szkoda ponadindywidualna
    3.3. Bezpodstawne wzbogacenie
    3.4. Niemiecka propozycja - roszczenie o wydanie zysków (10 niem. u.z.n.k.)
    3.4.1. Uzasadnienie inicjatywy ustawodawczej
    3.4.2. Charakterystyka roszczenia
    3.4.3. Relacje między roszczeniem z 10 niem. u.z.n.k. a innymi roszczeniami
    3.4.4. Kompensacja czy prewencja
    3.4.5. Roszczenie sui generis czy modyfikacja dotychczasowych środków ochrony
    3.4.6. Ocena regulacji niemieckiej
    3.5. Ocena kierunku zmian
    Rozdział V
    Informacje o naruszeniu prawa do znaku towarowego jako czynnik poprawiający efektywność odpowiedzialności majątkowej
    1. Potrzeba informacji w prawie własności intelektualnej
    2. Obowiązek udzielania informacji w różnych systemach prawnych
    2.1. Roszczenie informacyjne (Anspruch auf Auskunft) w prawie niemieckim
    2.1.1. Akcesoryjne roszczenie informacyjne
    2.1.2. Samodzielne roszczenie o udostępnienie informacji o osobach trzecich (Anspruch auf Drittauskunft)
    2.2. Praktyka brytyjska w zakresie pozyskiwania informacji w sprawach o naruszenie praw własności intelektualnej - tzw. Anton Piller Order
    3. Roszczenie informacyjne w polskim prawie własności intelektualnej przed nowelizacją z 2007 r.
    4. Prawo do informacji w dyrektywie 2004/48/WE
    4.1. Zakres przedmiotowy obowiązku informacyjnego
    4.2. Krąg podmiotów zobowiązanych do udzielenia informacji
    4.3. Natura prawa do informacji przewidzianego w dyrektywie 2004/48/WE
    4.4. Stosunek regulacji prawa do informacji do zasad procesowych
    5. Regulacja prawa do informacji w art. 2861 p.w.p.
    Rozdział VI
    Odpowiedzialność majątkowa za naruszenie prawa do znaku towarowego w prawie polskim w świetle prawa wspólnotowego - uwagi końcowe
    Bibliografia

    Zobacz nasze pozostałe aukcje

    Dodaj nas do ulubionych sprzedawców

    Zapraszamy serdecznie.