Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Odnawialne źródła energii Badania oddziaływań społ

30-04-2014, 7:54
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 24 zł     
Użytkownik ksiazka_gliwice
numer aukcji: 4169487683
Miejscowość Gliwice
Wyświetleń: 4   
Koniec: 30-04-2014 07:45:33

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Okładka: miękka
Rok wydania (xxxx): 2013
Kondycja: bez śladów używania
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

    

Odnawialne źródła energii - badania oddziaływań społecznych

Agata Hilarowicz, Joachim Kozioł

  
 
rok wydania: 2013
stron: 163
oprawa: miękka
format: B5
wydawnictwo: Wydawnictwo Politechniki Śląskiej
 
                   
Monografia jest zbiorem artykułów odnoszących się do projektu strategicznego "Zintegrowany system zmniejszenie eksploatacyjnej energochłonności budynków" Narodowego Centrum Badań i Rozwoju. Praca składa się z sześciu rozdziałów, przy czym pierwsze sześć skupia się wokół badania jakościowego realizowanego przez zespół badaczy z Politechniki Śląskiej. Każdy kolejny artykuł obrazuje wycinek badań skupiony wokół prezentowanej tematyki. Rozdział siódmy stanowi formę syntetycznego raportu badawczego z badań na większą skalę przeprowadzonych przez przedstawicieli Głównego Instytutu Górnictwa.

        
SPIS TREŚCI:

WSTĘP 7

1. ODDZIAŁYWANIA SPOŁECZNE W PROCESIE WDRAŻANIA ODNAWIALNYCH ŹRÓDEŁ ENERGII 13
1.1. Rozumienie pojęcia oddziaływań społecznych 13
1.2. Podstawowe założenia badań oddziaływań społecznych w procesie wdrażania odnawialnych źródeł energii w budownictwie 18
1.2.1.  Kluczowe pojęcia związane z problematyka badań 19
1.2.2.  Szczegółowe cele badań i pytania badawcze 23
1.2.3. Dobór próby i charakter badań 25
1.2.4. Konstrukcja narzędzia badawczego 27
1.3. inne proponowane kierunki analiz społecznych w odniesieniu do problematyki OZE 28
Streszczenie 29

2.   ZWIĘKSZENIE WYKORZYSTANIA ODNAWIALNYCH ŹRÓDEŁ ENERGII W BUDOWNICTWIE JAKO OBSZAR BADAŃ SOCJOLOGICZNYCH 30
2.1.  Postawy wobec odnawialnych źródeł energii jako przedmiot badań społecznych 30
2.2.  Orientacje badawcze w socjologii - podejście ilościowe i jakościowe 34
2.3.  Techniki pozyskiwania danych w badaniach socjologicznych dotyczących wykorzystania odnawialnych źródeł energii 37
2.4.  Zastosowanie triangulacji metod badawczych i źródeł danych w badaniach nad wykorzystaniem odnawialnych źródeł energii 43
Streszczenie 46

3.    CZYNNIKI SPOŁECZNE DETERMINUJĄCE WPROWADZANIE ODNAWIALNYCH ŹRÓDEŁ ENERGII NA POZIOMIE KRAJOWYM 47
3.1. Przetworniki energii promieniowania słonecznego: kolektory słoneczne (płaskie i próżniowe) oraz systemy fotowoltaiczne 51
3.2. Systemy geotermalne: ciepłownie geotermalne (geotermia głęboka, indywidualne systemy grzewcze (geotermia płytka we współpracy z pompami ciepła) 55
3.3. Energetyka wiatrowa 56
Streszczenie 64

4.   CZYNNIKI SPOŁECZNE WPŁYWAJĄCE NA WPROWADZANIE ODNAWIALNYCH ŹRÓDEŁ ENERGII NA POZIOMIE LOKALNYM 65
4.1.  Lokalność i miejskość a budowanie postaw wobec odnawialnych źródeł energii 65
4.2.  Farmy wiatrowe jako czynnik konfliktogenny w przestrzeni lokalnej - przykład gminy Zbrosławice 70
4.3.  Lokalne potrzeby i uwarunkowania stosowania OZE w opiniach ekspertów i użytkowników 74
4.3.1. Opinie ekspertów 78
4.3.2. Opinie użytkowników 78
Wnioski i rekomendacje 81
Streszczenie 83

5.   PROBLEMATYKA WPŁYWU SPOŁECZNEGO I MOTYWACJI JEDNOSTEK DO STOSOWANIA ODNAWIALNYCH ŹRÓDEŁ ENERGII 84
5.1.    Charakterystyka wpływu społecznego i jego znaczenie dla podejmowania decyzji o wykorzystaniu odnawialnych źródeł energii 84
5.2.    Problematyka motywacji jednostek stosujących odnawialne źródła energii 95
Wnioski i rekomendacje 99
Streszczenie 101

6.   WYKORZYSTYWANIE NARZĘDZI KOMUNIKACJI MARKETINGOWEJ W PROCESACH DIALOGU Z KLIENTAMI NA TEMAT ROZWIĄZAŃ
DOTYCZĄCYCH ODNAWIALNYCH ŹRÓDEŁ ENERGII 102
6.1. Istota komunikacji marketingowej: budowanie świadomości społecznej na temat
OZE oraz zachęcanie potencjalnych klientów do zakupu 104
6.2. Zintegrowana Komunikacja Marketingowa 106
6.3. Świadomy konsument wobec energii odnawialnej - partner propagatorów OZE 112
6.4.  Wyniki przeprowadzonych badań 113
Wnioski i rekomendacje 124
Streszczenie 126

7,   POZATECHNICZNE UWARUNKOWANIA STOSOWANIA ODNAWIALNYCH ŹRÓDEŁ ENERGII W BUDOWNICTWIE. RAPORT z BADAŃ SPOŁECZNYCH 127
7.1.  Problematyka badań 127
7.2.  Metodyka badań 128
7.3.  Odnawialne źródła energii w budynkach jednorodzinnych, wielorodzinnych oraz użyteczności publicznej 141
7.3.1.  Stanowisko właścicieli domów jednorodzinnych 132
7.3.2.  Stanowisko zarządzających budynkami wielorodzinnymi oraz deweloperów 137
7.3.2.  Stanowisko zarządzających budynkami użyteczności publicznej 141
Wnioski i rekomendacje 147
Streszczenie 151

ZAKOŃCZENIE 153
BIBLIOGRAFIA 156