Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

ODLEWNICTWO W SZTUCZKACH ORAZ METODĄ WYTAPIANYCH M

09-06-2015, 8:31
Aukcja w czasie sprawdzania nie była zakończona.
Cena kup teraz: 30.90 zł     
Użytkownik hirudina
numer aukcji: 5166783471
Miejscowość Katowice
Wyświetleń: 30   

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Waga (z opakowaniem): 0.45 [kg]
Okładka: miękka
Rok wydania (xxxx): 2013
Kondycja: bez śladów używania
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

e-mail: [zasłonięte]@hirudina.pl
tel. stacjonarny: (32)[zasłonięte]352-04
tel. komórkowy: 513-[zasłonięte]-833
komunikator: [zasłonięte]40558

Adres sklepu: ul. Księdza Bednorza 14
(pod apteką)
40-384 Katowice-Szopienice

Godziny pracy: Pon - Pt: 8.30 – 16.30

Lokalizacja sklepu:


Przelew na konto mBank:
16 1140 [zasłonięte] 2[zasłonięte]0040002 [zasłonięte] 406776

Wszystkie zamówienia realizowane
są przez Pocztę Polską.

Książki wysyłamy zgodnie z
wyborem opcji:
- po wpłacie na konto
- za pobraniem
Wysyłamy również
za granicę!

Koszty przesyłki są u nas
zawsze zgodne
z aktualnym cennikiem
Poczty Polskiej.

Odbiór osobisty: Po odbiór książek serdecznie zapraszamy do naszej księgarni w Katowicach-Szopienicach
(adres powyżej)


WYSYŁKA DZISIAJ !!!

CODZIENNIE W DNI ROBOCZE

WYSTARCZY DO GODZ. 13.00 wybrać:

1) przesyłkę "za pobraniem"
lub
2) wysłać skan przelewu
albo
3) wpłacić za pośrednictwem "PayU"



[zasłonięte]@hirudina.pl

tel. 32[zasłonięte]352-04

lub 513 [zasłonięte] 833

GG: [zasłonięte]40558



ODLEWNICTWO ARTYSTYCZNE

FORMOWANIE I ODLEWANIE W SZTUCZKACH ORAZ METODĄ WYTAPIANYCH MODELI

Józef Gawroński, Jan Szajnar, Marcin Stawarz, Tadeusz Wojarski



Stan książki: NOWA
Wydawnictwo Politechniki Śląskiej
Stron: 204
Okładka: miękka
Format: B5
Nakład: 350 egz.

Spis treści:


1. WPROWADZENIE, POJĘCIA PODSTAWOWE, PRÓBA PODZIAŁU ODLEWNICTWA ARTYSTYCZNEGO.. 7
1.1. Wprowadzenie. 7
1.2. Pojęcia podstawowe.. 8
1.3. Próba podziału odlewnictwa artystycznego.. 11

2. MATERIAŁY FORMIERSKIE I POMOCNICZE STOSOWANE W ODLEWNICTWIE ARTYSTYCZNYM. 13
2.1. Masy formierskie klasyczne.., 13
2.2. Masy rdzeniowe klasyczne 17
2.3. Masy sztuczkowe klasyczne - mułek formierski 19
2.4. Masy formierskie, rdzeniowe i sztuczkowe ze spoiwami z żywic syntetycznych. 21
2.4.1. Sypkie masy samoutwardzalne z żywicą fenolową. 22
2.4.2. Sypkie masy samoutwardzalne z żywicą furfurylową 25
2.4.3. Własności sypkich mas samoutwardzalnych.. 27
2.5. Pomocnicze materiały formierskie. 30
2.5.1. Pokrycia ochronne i pasty. 30
2.5.2. Sposoby odpowietrzania form i rdzeni.. 33
2.5.3. Wypełnienia rdzeni.. 35
2.5.4. Zbrojenie i wzmacnianie form, sztuczek i rdzeni. 35
2.5.5. Uszczelnianie form.. 36
2.5.6. Materiały na filtry odżużlające.. 38
2.5.7. Kleje sztuczkowe i rdzeniowe. 43
2.5.8. Pudry formierskie.. 44
2.6. Narzędzia formierskie.. 46

3. SKRZYNKI FORMIERSKIE.. 48

4. FORMOWANIE W SZTUCZKACH - ISTOTA WYKONANIA ODLEWU ARTYSTYCZNEGO.. 54

4.1. Schematyczne przedstawienie procesu 54
4.1.1. Formowanie posągów, płaskorzeźb i wypukłorzeźb.. 56
4.2. Szczegółowy opis formowania w sztuczkach.. 63
4.2.1. Przygotowanie do formowania.. 63
4.2.2. Wykonanie fałszywki., 63
4.2.3. Klasyfikacja sztuczek.. 66
4.2.4. Zasady formowania sztuczek.. 69
4.3. Wykonanie dolnej połowy formy'.. 72
4.3.1. Wykonanie znaków rdzeniowych modelu 74
4.4. Wykonanie górnej połowy formy.. 75
4.4.1. Układ wlewowy i przelewy.. 76
4.4.2. Podniesienie górnej połowy formy.. 80
4.4.3. Montaż sztuczek w górnej połowie formy 83

5. WYKONANIE RDZENI.. 85
5.1. Budowa szkieletu rdzenia.. 85
5.2. Zagęszczenie rdzenia w dolnej i górnej połowie formy.. 87
5.3. Wykonanie rdzenia w „koszulce".. 90

6. PŁASKORZEŹBA 91
6.1. Formowanie płaskorzeźby. 94
6.2. Formowanie płaskorzeźby - tablicy pamiątkowej w masach typu bindol lub forsol. 97

7. WYPUKŁORZEŹBA. 101
7.1. Formowanie wypukłorzeźby. 102

8. PRZYGOTOWANIE FORM DO ZALEWANIA. 103
8.1. Suszenie form 103
8.2. Składanie form. 104

9. TOPIENIE I ZALEWANIE FORM. 107
9.1. Materiały na odlewy artystyczne 107
9.2. Wytapianie stopów i zalewanie form 109

10. WYBICIE ODLEWÓW Z FORM I OCZYSZCZANIE.. 111

11. ŁĄCZENIE ELEMENTÓW ODLEWÓW ARTYSTYCZNYCH. 114

11.1. Rodzaje złączy.. 114
11.2. Złącza mechaniczne 115
11.3. Złącza spawane. 117
11.4. Przygotowanie do łączenia odlewów. 123

12. CYZELOWANIE.. 125
12.1. Cyzelowanie szwów spawanych.. 126
12.2. Cyzelowanie szwów z graniami 126

13. PATYNOWANIE.. 128
13.1. Przygotowanie powierzchni do patynowania 128
13.1.1. Piaskowanie 128
13.1.2. Czyszczenie materiałem ściernym.. 129
13.1.3. Kąpiele kwasowe (trawienie). 129
13.1.4. Polerowanie 130
13.2. Podział patyn ze względu na sposób powstawania. 131
13.3. Podział patyn ze względu na temperaturę podczas nakładania. 132
13.3.1. Patyny zimne.. 132
13.3.2. Patyny gorące 135
13.4. Podział patyn ze względu na sposób nakładania.. 140
13.4.1. Patyny uzyskane przez zanurzenie w cieczach. 140
13.4.2. Patyny uzyskane przez zanurzenie w proszkach.. 140
13.4.3. Wytwarzanie patyn z wykorzystaniem oleju. 141
13.4.4. Patyny dymiące. 142
13.4.5. Patynowanie przez obłożenie odlewu artystycznego. 142
13.4.6. Patyny w pastach. 143
13.5. Zabezpieczanie patyn. 144
13.5.1. Woski. 146
13.5.2. Inne rodzaje ochrony patyn. 148
13.6. Usuwanie patyn. 148

14. WYKONYWANIE ODLEWÓW ARTYSTYCZNYCH METODĄ WYTAPIANYCH
MODELI. 150

14.1. Wprowadzenie.. 150
14.2. Technologiczność konstrukcji odlewów wykonywanych metodą wytapianych modeli. 153
14.3. Matryce do wytwarzania modeli odlewów artystycznych.. 154
14.4. Tworzywa na modele. 155
14.5. Wytwarzanie modeli woskowych 158
14.6. Wykonywanie hirudina zestawów modelowych. 160
14.7. Masy ceramiczne do wykonywania form z modelami woskowymi.. 161
14.8. Wykonywanie form precyzyjnych.. 169

15. WYKONYWANIE ODLEWÓW ARTYSTYCZNYCH WEDŁUG TECHNOLOGII VACUMETAL NA LINII FORMIERSKIEJ MARIO DI MAIO (MDM). 183
15.1. Wprowadzenie.. 183
15.2. Charakterystyka materiałów stosowanych w technologii Vacumetal.. 184
15.3. Urządzenia i czynności. 187
15.4. Opis procesu wytwarzania odlewu metodą Vacumetal 191

16. PŁYTA CD-ROM Z FILMEM POKAZUJĄCYM PROCES FORMOWANIA ODLEWU POPIERSIA GEN. STEFANA ROWECKIEGO „GROTA" 200
BIBLIOGRAFIA.. 201


Z okładki:

Prof. dr inż. Józef GAWROŃSKI w latach 1956 - 2006 był pracownikiem naukowym
Politechniki Śląskiej oraz wieloletnim pracownikiem Zakładu Produkcji Doświadczalnej
Odlewnictwa, będącego zapleczem badawczym Katedry Odlewnictwa Politechniki Śląskiej.
Zakład Odlewnictwa razem z Katedrą Odlewnictwa przez wiele lat prowadziły produkcję
badania w dziedzinie nowoczesnych technologii wytwarzania odlewów precyzyjnych
artystycznych, zwłaszcza techniką wytapianych modeli woskowych. Większością tych prac
badań kierował prof. J. Gawroński, który wykształcił kilkuset magistrów i inżynierów ze
znajomością odlewnictwa oraz odlewnictwa artystycznego. Współautor niniejszej monografii
był autorem kilkunastu książek i skryptów oraz ponad 350 publikacji w czasopismach
naukowych krajowych i zagranicznych. Był wieloletnim dziekanem Wydziału Mechanicznego
Technologicznego Politechniki Śląskiej oraz Honorowym Profesorem Politechniki Śląskiej.
Mgr inż. Tadeusz WOJARSKI jest Prezesem Zarządu i Dyrektorem Naczelnym Gliwickich Zakładów Urządzeń Technicznych SA, gdzie od 1978 roku odlewano, prócz elementów maszyn i urządzeń, wszelkie formy wyrobów artystycznych - od galanterii ozdobnej, miejskiej, ogrodowej i salonowej, po pomniki i ich monumentalne dzieła - z brązu, mosiądzu, żeliwa, a nawet z metali szlachetnych. Tadeusz Wojarski jest znawcą i praktykiem odlewnictwa artystycznego i sztuki odlewniczej. Jest znanym i cenionym propagatorem nowoczesnych materiałów, technik i technologii nie tylko w odlewnictwie artystycznym, lecz także w odlewnictwie produkującym dla przemysłu budowy maszyn.
Prof. dr hab. inż. Jan SZAJNAR jest kierownikiem Katedry Odlewnictwa na Wydziale Mechanicznym Technologicznym Politechniki Śląskiej. Specjalizuje się w zastosowaniach metod fizycznych (pole magnetyczne, ultradźwięki) w procesach krystalizacji odlewów oraz w odlewnictwie precyzyjnym i artystycznym.
Dr inż. Marcin STAWARZ jest adiunktem w Katedrze Odlewnictwa na Wydziale Mechanicznym Technologicznym Politechniki Śląskiej. Jego zainteresowania naukowe to: ocena jakości odlewów i ich odporności na zużycie ścierne, żeliwo sferoidalne, żeliwo wysokokrzemowe, odlewanie ciągłe, odlewnictwo precyzyjne i artystyczne metodąwytapianych modeli.

CHCESZ PRZED ZAKUPEM ZAPOZNAĆ SIĘ Z OFEROWANĄ KSIĄŻKĄ
NAPISZ DO NAS MAILA, A OTRZYMASZ

DARMOWY FRAGMENT!!!

ODLEWNICTWO W SZTUCZKACH ORAZ METODĄ WYTAPIANYCH M

Zobacz nasze pozostałe oferty: Panelealle

Komentarze

Panelealle darmowy panel aukcji