|
Odkrywamy na nowo 2
Wiedza o społeczeństwie Podręcznik Zakres
rozszerzony Szkoła ponadgimnazjalna Smutek Zbigniew,
Maleska Jan, Surmacz Beata
Wydawnictwo: Operon
Wydanie: 2014 r. Numer dopuszczenia
MEN: 488/2/2013
“Druga część podręcznika zawiera
zagadnienia dotyczące ustroju Rzeczypospolitej Polskiej, prawa
oraz stosunków międzynarodowych uwzględnione w podstawie
programowej kształcenia w zakresie rozszerzonym na IV etapie
edukacyjnym. Układ treści jest przejrzysty: kluczowe
pojęcia zostały wytłuszczone a trudniejsze terminy wyjaśniono
na marginesach. Zamieszczone na końcu rozdziałów podsumowania
ułatwiają zapamiętanie i utrwalanie wiedzy, a także wskazują
nauczycielowi i uczniowi poziom osiągnięć koniecznych. Część
znajdujących się na końcu każdego rozdziału poleceń, podane
adresy stron internetowych oraz wybrane propozycje z
literatury zachęcają uczniów do samodzielnego wyszukiwania,
opracowywania oraz krytycznej analizy informacji dotyczących
życia publicznego i innych problemów zawartych w podstawie
programowej. Pytania i polecenia mogą być również wykorzystane
na lekcji jako rekapitulacja pierwotna i wtórna lub też jako
forma pracy domowej. Bogata grafika, dodatkowe informacje oraz
ciekawostki mają za zadanie zainteresować uczniów
przedmiotem. Podręcznik uwzględnia wymagania egzaminu
maturalnego z wiedzy o społeczeństwie. Zróżnicowany wybór
materiałów źródłowych ma za zadanie doskonalenie umiejętności
czytania ze zrozumieniem i krytycznej analizy zawartych w nich
informacji i opinii. Część poleceń dotyczy kształtowania
umiejętności prezentacji i uzasadniania własnych opinii. Na
końcu każdego działu zostały zamieszczone pytania
powtórzeniowe przygotowujące do egzaminu maturalnego.
Uwzględniono w nich najczęściej powtarzające się w arkuszach
egzaminacyjnych typy zadań i poleceń. W podręczniku po
każdym rozdziale znajdują się propozycje projektów
edukacyjnych, których opracowanie i realizacja ma za zadanie
doskonalenie umiejętności planowania i współdziałania. Część
propozycji projektów, o charakterze interdyscyplinarnym,
zachęca do współpracy z nauczycielami innych przedmiotów w
ramach integracji międzyprzedmiotowej, a także ze środowiskiem
lokalnym. “
|