Autor: Iwona Michalak-Widera
Pierwszymi słowami, najczęściej używanymi przez malucha, są odgłosy, czyli wyrazy dźwiękonaśladowcze - Zastępują one trudne do wypowiedzenia słowa i zdania. Początkowo własnie odgłosy pozwalają dziecku na porozumiewanie się z innymi osobami, np. zamiast "pszczoła" łatwiej powiedzieć mu "bzzz", "chodźmy na spacer" zastąpi "pa pa".
W dalszym procesie rozwojowym, dzięki naturalnemu przyswajaniu mowy, dziecko będzie stopniowo rezygnowało z odgłosów na rzecz pełnych wyrazów.
Podczas czytania rymowanek zawartych w książeczce należy wskazywać palcem kolejne wyrazy - to łagodne wprowadzanie dziecka w trudną sztukę czytania. Wielokrotne powtarzanie tekstu pozwoli maluchowi wypowiadać ostatnie słowa na każdej ze stron, by w końcu zarecytować całą rymowankę.
Liczba stron:26, kolorowych
Oprawa: Twarda
Format 15x16,5
Wydawnictwo: Unikat 2
ISBN 978-83-[zasłonięte]748-6-2
Odgłosy z otoczenia. Książeczka rozwijająca mowę malucha.
Część II
Autor: Iwona Michalak-Widera
Pierwszymi słowami, najczęściej używanymi przez malucha, są odgłosy, czyli wyrazy dźwiękonaśladowcze. Zastępują one trudne do wypowiedzenia słowa i zdania. Początkowo właśnie odgłosy pozwalają dziecku na porozumiewanie się z innymi osobami, np. zamiast pszczoła łatwiej powiedzieć mu "bzz", chodźmy na spacer zastąpi "papa". W dalszym procesie rozwojowym, dzięki naturalnemu przyswajaniu mowy, dziecko będzie stopniowo rezygnowało z odgłosów na rzecz pełnych wyrazów.
Podczas czytania rymowanek, zawartych w książeczce, należy wskazywać palcem kolejne wyrazy. To łagodne wprowadzanie dziecka w trudną sztukę
czytania. Wielokrotne powtarzanie tekstu pozwoli maluchowi wypowiadać ostatnie słowa na każdej ze stron, by w końcu zarecytować całą rymowankę.
Liczba stron:30, kolorowych
Oprawa: Twarda
Format 15x16,5
Wydawnictwo: Unikat 2
ISBN 978-83-[zasłonięte]748-7-9
Zaczynam mówić. Program rozwijający mowę dzieci najmłodszych z problemami w mówieniu
Książka przeznaczona jest dla terapeutów mowy dzieci około trzeciego roku życia, które jeszcze nie zaczęły mówić i dla rodziców kontynuujących zalecone ćwiczenia w domu:
Program jest efektem pracy z maluchami, u których wystąpiły opóźnienia w rozwoju mowy - dziećmi, które z różnych powodów mają utrudniony start w mówieniu.
Kwestionariusz zawiera desygnaty podstawowych głosek języka polskiego, po dwie ilustracje w nagłosie, śródgłosie i wygłosie wyrazu.
Autor: Michalak-Widera Iwona
Liczba stron: 99
Format:A5
Oprawa: miękka
wydawnictwo: Unikat 2
ISBN 978-83-[zasłonięte]748-4-8
Już mówię. Część 2.
Publikacja stanowi kontynuację programu logopedycznego "zaczynam mówić" rozwijającego mowę dzieci z problemami w mówieniu.
Przeznaczona jest dla terapeutów mowy prowadzących pracę z dziećmi, które z różnych powodów mówią później, niż ich rówieśnicy. Zaproponowane ćwiczenia powinni powtarzać z maluchem w domu również jego rodzice bądź opiekunowie. Zawiera ona propozycje kolejnych głosek pojawiających się w mowie dzieci małych. Stanowią ją spółgłoski: „b”, „d”, „w”, „f”, „g”, „k”, „h/ch”, „ń”, „l”. Ćwiczone głoski, podobnie jak w części I, występują w logotomach, czyli sylabach oraz tzw. podwójnych logotomach, następnie onomatopejach i w wyrazach dwusylabowych, zawierających przede wszystkim sylaby otwarte, a także łatwych do wymówienia wyrazach jednosylabowych.
Książka ta może być wykorzystana w codziennej pracy z dzieckiem przez terapeutów, logopedów, pedagogów, a także rodziców.
Autor: Michalak-Widera Iwona
Liczba stron: 100
Format:A5
Oprawa: miękka
wydawnictwo: Unikat 2
ISBN 978-83-[zasłonięte]686-0-9