Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

ODCIENIE CZERWIENI TWORCZOSC FILMOWA ZHANGA YIMOU

24-01-2012, 6:59
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 40.90 zł     
Użytkownik KoliberGdansk
numer aukcji: 2008143668
Miejscowość gdańsk
Wyświetleń: 8   
Koniec: 18-01-2012 18:18:26

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Rok wydania (xxxx): 2010
Kondycja: bez śladów używania
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

ODCIENIE CZERWIENI. TWÓRCZOŚĆ FILMOWA ZHANGA YIMOU

ALICJA HELMAN

Seria: Artyści

ISBN:[zasłonięte]978-8353-970-8
Rok wydania: 2010
Informacja: 424 strony
format 163×225 mm
oprawa broszurowa ze skrzydełkami

Monografia twórczości wybitnego reżysera chińskiego Zhanga Yimou, przedstawiciela Piątej Generacji, która zrewolucjonizowała kinematografię chińską i wprowadziła ją na rynki światowe. Autorka interpretuje bogatą i różnorodną twórczość Zhanga w kontekście przemian kulturowych, jakie dokonały się wówczas w Chinach oraz w perspektywie komparatystycznej, biorąc pod uwagę literaturę, malarstwo, teatr i muzykę. Zhang Yimou realizował początkowo ambitne i kontrowersyjne kino artystyczne, by w ostatnich latach zadziwić odbiorców kunsztownymi, pełnymi rozmachu i przepychu spektaklami spod znaku sztuk walki.


Alicja Helman

ur. 1935; polski teoretyk i historyk filmu, eseistka, tłumaczka. Ukończyła studia muzykologiczne na Wydziale Historii Uniwersytetu Warszawskiego. Pracowała w Instytucie Sztuki PAN w Warszawie (1[zasłonięte]955-19), była kierownikiem Zakładu Filmu i Telewizji Instytutu Literatury i Kulturoznawstwa Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach (1[zasłonięte]973-19) i Zakładu Filmu i Telewizji Instytutu Filologii Polskiej Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie (od 1986). Ważniejsze publikacje: Rola muzyki w filmie (1964), O dziele filmowym (1970, 1981), Film faktu i film fikcji (1977), Przedmiot i metody filmoznawstwa (1985), Słownik pojęć filmowych t. 1-6 (1[zasłonięte]991-19), Historia semiotyki filmu t. 1-2 (1[zasłonięte]992-19) i in.