|
|
Do niedawna przekonywano nas, że kluczem do rozwoju jest innowacyjność. Uwierzyliśmy. Efekt? Po krótkim czasie każdy produkt na rynku stał się "innowacyjny". Konsumenci szybko przestali reagować na te pozorne nowości. I tak po krótkiej fali ożywienia na wielu rynkach zrobiło się ciasno.
Kolejna cudowna recepta na rozwój gospodarki okazała się lipą. Czy powierzchowne innowacje to wszystko, na co nas stać, gdy ostra konkurencja i stagnacja w branży zmuszają do wybiegania myślami w przyszłość? Adrian Slywotzky, jeden z mówców Światowego Forum Gospodarczego w Davos, pokazuje inny, o wiele trwalszy model rozwoju firmy.
Poznaj korporacje, które odkryły wolne nisze na zapełnionych rynkach i stworzyły nowe kwitnące branże tam, gdzie nikt wcześniej nie widział potencjalnego popytu:
Cardinal Health -- jak skruszyć mury pomiędzy aptekami i szpitalami;
GM OnStar -- jak systemy alarmowe GPS uchroniły General Motors przed kryzysem;
Clarke American -- jak stać się instytucją finansową będącą dla klientów partnerem na drodze życia;
John Deere Landscapes -- jak zyskać na projektowaniu otwartych przestrzeni, które przeoczyli inni;
Johnson Controls -- jak uczynić wnętrze samochodu czynnikiem decydującym o zakupie pojazdu;
Virgin -- jak stworzyć kult wokół wizerunku niezwykłego przedsiębiorcy;
Intuit -- jak projektować oprogramowanie prostsze niż kartka i ołówek.
|
|
|
|
|
|