Od słowa do słowa toczy się rozmowa. Repetytorium leksykalne z języka polskiego jako obcego dla poziomów B1 i B2
Autor: Przemysław E. Gębal Wydawca: Universitas ISBN: 978-83-[zasłonięte]-1216-3 Rok wydania: 2009 Ilość stron: 204 Oprawa: miękka Format: 20,5 x 29,5
Wysyłka w ciągu 3-5 dni
![](http://www.ksiegarnia.poltax.waw.pl/allegro/logosy/universitas.jpg)
Poziom: B1-B2 EAN: 978[zasłonięte][zasłonięte]42121
Od słowa do słowa, tak toczy się rozmowa. Autor repetytorium leksykalnego dla poziomu średniozaawansowanego tą nauką kierował się tworząc nieprzeciętny zbiór ćwiczeń i zadań leksykalnych. Podstawowym celem repetytorium jest świadome rozwijanie kompetencji leksykalnej, pojmowanej za europejskim systemem opisu kształcenia językowego jako część składową językowej kompetencji komunikacyjnej.
Co różni tę publikację od typowych repetytoriów leksykalnych?
Przede wszystkim oferuje trening leksykalny także na poziomie zwrotów i kontekstów sytuacyjnych. Drugim trafnym pomysłem jest wykorzystanie podobieństw leksykalnych polszczyzny do innych języków - w każdym z rozdziałów zamieszczono ćwiczenie zbierające wyrazy podobne w językach polskim i angielskim. Z tą wyjątkową publikacją powinien zapoznać się każdy, komu zależy na usystematyzowaniu, utrwaleniu i powtórzeniu słownictwa polskiego. Praca doskonała dla uczących się i nauczających. Dla uczniów i mistrzów, z przesłaniem, że to właśnie trening czyni mistrza!
Spis treści:
Rozdział Zakres tematyczny Poziom B1 Zakres tematyczny Poziom B2 Ćwiczone umiejętności WSTĘP
I.CZŁOWIEK Człowiek: imię i nazwisko, adres, stan rodzinny, płeć, wiek, data i miejsce urodzenia, przynależność narodowa lub państwowa, język, wygląd. Ludzie: wygląd, cechy charakteru, historia rodziny, pochodzenie, konflikty, problemy rodzinne, międzyludzkie i międzypokoleniowe, cudzoziemiec wśród Polaków – stereotypy. przedstawianie siebie i innych; opisywanie wyglądu i charakteru ludzi; przedstawianie rodziny; prezentacja rozkładu dnia; opisywanie okoliczności poznania znajomych
II.MIESZKANIE Mieszkanie: rodzaj, położenie i wielkość mieszkania lub domu, rodzaje pomieszczeń, urządzenie i wyposażenie mieszkania, koszty związane z mieszkaniem, czynsz, opłaty. Mieszkanie: opis mieszkania, wyposażenie, urządzenie, lokalizacja, rachunki, koszty, awarie i drobne naprawy, rynek mieszkaniowy w Polsce, wynajmowanie lokalu, rodzaje własności lokalowej opisywanie mieszkania; opisywanie wyposażenia poszczególnych pomieszczeń mieszkalnych; pisanie krótkich ogłoszeń związanych z rynkiem mieszkaniowym; prowadzenie rozmów w agencji nieruchomości; negocjowanie warunków najmu; charakteryzowanie drobnych awarii wybranych urządzeń gospodarstwa domowego.
III.EDUKACJA szkoła,wykształcenie, zawód,zajęcie Edukacja: systemy edukacji, rodzaje szkół, kierunki studiów, stopnie naukowe i administracyjne, system szkolnictwa w Polsce, egzaminy , testy. opisywanie przebiegu wykształcenia; prezentacja sposobu kształcenia w szkole i na uczelni; wypowiadanie się na temat systemów szkolnictwa; charakteryzowanie pól zainteresowań poszczególnych przedmiotów szkolnych; wypowiadanie się na temat poszczególnych zajęć szkolnych i kursowych.
IV. PRACA sposób spędzania wolnego czasu – rozrywki, hobby, sport czas wolny, kultura, rozrywki, sport: rodzaje rozrywki, w tym: teatr, kino, muzea, koncerty; zainteresowania, kolekcjonerstwo, hobby, sposoby spędzania wolnego czasu, w tym: łowienie ryb, uprawianie ogrodu, majsterkowanie, dyscypliny sportowe, zawody relaks, w tym: pływanie, jazda konna, aerobik, jogging. proponowanie i umawianie się na wspólne spędzanie wolnego czasu; wypowiadanie się na temat swoich zainteresowań; charakteryzowanie dzieł muzycznych, plastycznych, teatralnych i filmowych; prezentowanie różnych dyscyplin sportowych; wypowiadanie się na temat sportów ekstremalnych.
VI. ZAKUPY I USŁUGI sklepy, usługi, warsztaty; miary, ilości, pieniądze; Zakupy: rodzaje sklepów, sposoby płacenia rachunków, rachunków tym: gotówka, karty kredytowe, raty, kredyt, leasing, zakupy z katalogu, z ofert telewizyjnych, sprzedaż sieciowa, produkty – skład i właściwości, informacja, promocja i reklama, reklamacje. Usługi: remont, sprzątanie, naprawy, pralnia chemiczna, fryzjer, kosmetyczka, gabinety odnowy biologicznej, siłownia, sauna, warsztat samochodowy, stacja obsługi, stacja benzynowa, fotograf, wypożyczalnia wideo, bank, poczta. prowadzenie rozmowy ze sprzedawcą; umawianie się na termin w zakładzie usługowym; zlecanie wykonania wybranych usług; otwieranie konta w banku; składanie zamówienia w sklepie internetowym; składanie reklamacji.
VII. JEDZENIE I PICIE Jedzenie, picie, palenie: lokale gastronomiczne, żywność, dania, potrawy, napoje, palenie Potrawy i napoje: posiłki i napoje, lokale gastronomiczne, przepisy i zwyczaje kulinarne, dieta, sposób odżywiania się. przedstawianie swoich gustów kulinarnych; prezentowanie wybranych przepisów kulinarnych; charakteryzowanie sposobu odżywiania się; zamawianie posiłku w lokalu gastronomicznym; składanie reklamacji z lokalu gastronomicznym; zachęcanie kogoś do przejścia na dietę.
VIII. ZDROWIE Zdrowie: higiena osobista, samopoczucie, choroba, wypadek. Stan zdrowia i opieka lekarska: części ciała, opis stanu zdrowia, wizyta u lekarza, nagłe wypadki, apteka, diagnostyka (badania, analizy), profilaktyka. wyrażanie samopoczucia; charakteryzowanie swojego stanu zdrowia; opisywanie ewentualnych dolegliwości; składanie wizyty u lekarza; wypowiadanie się na temat zdrowego stylu życia; wypowiadanie się na temat sytuacji niepełnosprawnych.
IX. PODRÓŻE Miejsca: rodzaj, położenie i wielkość miejscowości, instytucje użyteczności publicznej zabytki, atrakcje turystyczne Podróże i środki transportu: komunikacja miejska, w tym: połączenia, przesiadki, objazdy, komunikacja krajowa i międzynarodowa, w tym: połączenia, przesiadki, objazdy, wycieczki i pobyty zorganizowane przez biura podróży, turystyka indywidualne, hotel, kemping, pensjonat, kwatery prywatne, pokoje gościnne, agroturystyka. opisywanie odbytych podróży; zamawianie noclegu w hotelu; zamawianie biletów lotniczych przez Internet; pytanie i opisywanie drogi; wypowiadanie się na temat sposobów podróżowania; składanie reklamacji w biurze podróży.
|