|
|
Koszty wysyłki 0,00 zł.
Książka jest nowa,stan idealny.
Realizacja zakupu od ręki.
Tytuł: Od przedstawiciela handlowego do prezesa spółki giełdowej, czyli co robić i czego unikać, aby osiągnąć zawodowy sukces |
|
Autor: Zbigniew Mendel |
Wydawnictwo:
Onepress |
Opis:
Jaka jest różnica między wygranym i przegranym życiem zawodowym?
Pielęgnuj swoje marzenia. Trzymaj się swoich ideałów. Maszeruj śmiało według muzyki, którą tylko ty słyszysz. Wielkie biografie powstają z ruchu do przodu, a nie z oglądania się do tyłu
Paulo Coelho,
Alchemik
Zwycięzcę poznaje się nie po tym, jak zaczyna, ale po tym, jak kończy
Powyższe słowa - parafraza wypowiedzi jednego z polskich polityków — pierwotnie oczywiście odnosiły się do sytuacji w świecie polityki. Jednak biznes i polityka są dosyć podobne. Tu i tu toczy się walka o stanowiska bądź pieniądze. W obu przypadkach mamy wygranych i przegranych. I co ciekawe, zarówno na arenie zmagań polityków, jak i w biznesie zdarza się, że po najwyższe laury sięgają ludzie, którym początkowo nie wróżylibyśmy sukcesu — czy to z racji wykształcenia, czy też wybranej początkowo ścieżki zawodowej. Czy istnieją jakieś szczególne predyspozycje do osiągnięcia sukcesu? Cechy osobowości? Rodzaj inteligencji? A może decyduje przypadek?
Autor tej książki, nauczyciel akademicki i człowiek biznesu równocześnie, posiadający ogromne doświadczenie w zakresie działania mechanizmów gospodarczych w naszym kraju, stara się odpowiedzieć na te pytania. W oparciu o własną ścieżkę kariery i sytuacje, z jakimi miał do czynienia, rozszerza obszar rozważań o kontekst makro- i mikroekonomiczny. Pisząc np. o roli wykształcenia, analizuje zagadnienie dogłębnie - od racjonalności wyboru podstawowego kierunku studiów, poprzez kształcenie podyplomowe, MBA, kursy doszkalające etc. Książka nie jest jednak tylko zbiorem przemyśleń. Stanowi praktyczny poradnik dla wszystkich, którzy wiedzą, że drzemie w nich zwycięzca, i tylko szukają sposobu na to, by go obudzić.
Zbigniew Mendel - doktor nauk humanistycznych, absolwent Uniwersytetu Śląskiego, Politechniki Śląskiej i SGH w Warszawie. Do 1998 roku nauczyciel akademicki. W 1993 roku rozpoczął pracę w biznesie. Od piętnastu lat zatrudniony na kluczowych stanowiskach (prezes zarządu - dyrektor generalny) w przedsiębiorstwach polskich i zagranicznych. Ponadto prezes i właściciel firmy Mendel Company, podmiotu o szerokim spektrum działania. Konsultant i doradca strategiczny przedsiębiorstw. Trener biznesu. Autor wielu publikacji naukowych o współczesnej Francji i zarządzaniu.
Spis treści:
Wprowadzenie (8)
Rozdział 1. Cenzus wykształcenia - mit czy faktyczne źródło przewagi konkurencyjnej na rynku pracy? (12)
1.1. Studia techniczne, ekonomiczne, humanistyczne? W poszukiwaniu optymalizacji (19)
1.2. Studia w Polsce - kompleks, determinizm ekonomiczny czy świadomy wybór? (24)
1.3. MBA - uzasadniona, racjonalna potrzeba czy zbędny snobizm o marketingowym charakterze? (30)
1.4. Kształcenie ustawiczne: mądrość osiągamy z wiekiem, największą z wiekiem... od trumny (34)
1.5. Firmy edukacyjno-szkoleniowe: nie wszystko złoto, co się świeci (36)
1.6. Nie samą szkołą żyje człowiek (38)
Rozdział 2. Rekrutacja - obiektywny proces czy coś więcej? (42)
2.1. Wybieraj i daj się wybrać tylko z pełną świadomością skutków (43)
2.2. Relatywizm wyborów i decyzji - pozorność porażek (47)
2.3. Standardy i etyka Twoim uniwersalnym drogowskazem (50)
2.4. Przewaga konkurencyjna w procesie rekrutacji i jej determinanty (53)
Rozdział 3. Start w biznesie - czyli wykorzystaj swoją szansę (58)
3.1. W biznesie jak w życiu - szanse są wszędzie (59)
3.2. Cokolwiek robisz, wykonuj to dobrze i lepiej; myśl, analizuj oraz planuj (61)
3.3. Skóra, fura i komóra - nie zapominaj o priorytetach (64)
3.4. W biznesie jak w Legii: kto nie maszeruje, ten ginie (66)
3.5. Starych przyjaciół szanuj, nowych zdobywaj i umiejętnie dobieraj (68)
Rozdział 4. Od wykonywania, przez kierowanie, do zarządzania (72)
4.1. Awans - czyli jak osiągnąć sukces w hierarchii (72)
4.2. Cechy dobrego kierownika - teoria czy/i praktyka (76)
4.3. Osobowość a sukcesy kierownicze (81)
4.4. Czy Fayol miał rację? - umiejętności kierownicze i ich ewolucja (85)
4.5. Wychowanie następców to Twoja powinność (87)
Rozdział 5. Relacje przełożony - podwładny, czyli jakim być szefem (94)
5.1. Wiarygodność wzmocniona przykładem osobistym (95)
5.2. Promuj dobrych i zdolnych, choć nie tylko młodych (97)
5.3. Komunikacja i informacja zwrotna kluczem do sukcesu (100)
5.4. Delegowanie uprawnień (105)
5.5. Liczby i wskaźniki analizuj zawsze przez pryzmat człowieka (107)
5.6. Uwłaczająca prywata - trąba powietrzna Twojego autorytetu (110)
Rozdział 6. Firma państwowa - firma prywatna - firma zagraniczna: różnice i podobieństwa z punktu widzenia pracobiorcy, kierownika i zarządzającego (116)
6.1. Od królestwa procedur po spontaniczną intuicję (117)
6.2. Wynik nie musi być najważniejszy, czyli korygujący mechanizm polityki (121)
6.3. Nic nie trwa wiecznie - stabilność zatrudnienia i zarządzania (124)
6.4. Ulotny czar korporacji, optymalna droga zawodowej kariery (129)
Rozdział 7. Relacje z partnerami społecznymi i otoczeniem biznesowym (134)
7.1. Kooperacja - konfrontacja - konsensus - relacje ze związkami zawodowymi i radą pracowniczą (135)
7.2. Trudne partnerstwo - relacje z samorządem lokalnym (143)
7.3. Organizacje pracodawców - towarzystwa wzajemnej adoracji czy realna siła? (146)
7.4. Biznes a środowiska naukowe (148)
7.5. Nie masz potencjału, aby zbawić świat, czyli relacje z organizacjami pożytku publicznego (151)
Rozdział 8. Proces upadłości i debiut giełdowy - antypody tego samego procesu zarządzania (156)
8.1. Dlaczego firmy upadają i jaki w tym udział mają zarządzający? (157)
8.2. Po co przedsiębiorstwa "idą" na giełdę i jaka w tym zasługa kierowników? (164)
8.3. Czy debiut giełdowy i proces upadłości mają wymiar edukacyjny dla kierownika? (172)
8.4. Kierowniku, w obu procesach zważaj na reputację i pamiętaj o odpowiedzialności (175)
Rozdział 9. Nie możesz i nie chciej być sam - jak budować zespół zarządzający (182)
9.1. Ambicja - lojalność - zaufanie, czyli alfabet tworzenia zespołu (183)
9.2. Zespół świadczy o Tobie - kompetencje i zadania kierownika (186)
9.3. Dyktator czy "primus inter pares" - style zarządzania zespołem (190)
9.4. Synergia w zespole jako fundament jego sukcesów (194)
Rozdział 10. W czym jesteś najlepszy - czyli domeny zastrzeżone prezesa (200)
10.1. Czy naprawdę warto manifestować, że wszystko Ci wolno? (201)
10.2. Zarządzanie z "tylnego siedzenia" - maniera czy uzasadniona konieczność? (203)
10.3. Pomagaj tam, gdzie możesz, angażuj się osobiście jedynie tam, gdzie musisz (206)
10.4. Twoja główna domena - nielimitowana odpowiedzialność (213)
Rozdział 11. Właściciel to nie Bóg - ma rację tylko do czasu (220)
11.1. Granice optymalizacji podatkowej (220)
11.2. Różnice percepcji - różnice interesów - zróżnicowana odpowiedzialność (225)
11.3. Własność kapitału a zarządzanie (229)
Rozdział 12. Rodzina Twoim największym kapitałem... choć bez przesady! (236)
12.1. Arystotelesowski złoty środek, czyli równoważność priorytetów (236)
12.2. Nepotyzm - wstydliwy fakt, niezbywalne prawo czy publicystyczna fikcja? (240)
Rozdział 13. Jak nie zwariować - czyli podwójne życie prezesa (246)
13.1. Poczucie humoru jako metoda na rozładowanie napięcia i stresu (247)
13.2. Nie tylko biznesem żyje prezes - znajdź czas na Twoje pasje i zainteresowania (250)
Zakończenie (256)
Notatka o autorze (259)
Bibliografia (261) |
|
|
|
Książke wysyłamy Priorytetem!
Przesyłke realizujemy natychmiast po otrzymaniu przelewu!
Wystawiamy faktury VAT!
|