Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Od piosenki do literki Część 1 + 3 płyty CD

26-04-2014, 19:15
Aukcja w czasie sprawdzania nie była zakończona.
Aktualna cena: 29.99 zł     
Użytkownik plusplusmaras
numer aukcji: 4160033927
Miejscowość Szczecin
Wyświetleń: 4   
Koniec: 26-04-2014 19:16:46

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Okładka: miękka
Rok wydania (xxxx): 2010
Kondycja: bez śladów używania
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Marta Bogdanowicz, Małgorzata Barańska, Ewa Jakacka

METODA DOBREGO STARTU – OD PIOSENKI DO LITERKI. CZĘŚĆ 1 – Podręcznik
 
W książce zamieszczono 48 scenariuszy zajęć i tyle samo towarzyszących im piosenek. Każdy scenariusz dotyczy jednej litery pisanej – małej lub wielkiej. We wszystkich, zgodnie ze schematem zajęć prowadzonych Metodą Dobrego Startu, uwzględniono zajęcia wprowadzające, właściwe i końcowe.

Zapis nutowy piosenek uzupełniono literowymi oznaczeniami akordów, z których mogą skorzystać nauczyciele grający na gitarze. Słowa piosenek podzielono ukośnymi kreskami, które podpowiadają, w jaki sposób należy kreślić literę podczas śpiewania piosenki. W ramce niebieskim drukiem wyróżniono ten fragment tekstu piosenki, który Autorki proponują wykorzystać do ćwiczeń polegających na uczeniu się polisensorycznym oraz do odtwarzania litery z jednoczesnym śpiewaniem piosenki.

Scenariusze zajęć – mimo że opracowane bardzo szczegółowo – są tylko propozycją dla nauczyciela, który najlepiej zna możliwości i potrzeby swoich uczniów.

 

 

 

 

METODA DOBREGO STARTU – OD PIOSENKI DO LITERKI. CZĘŚĆ 1 – płyty CD

Na 3 płytach znajduje się 48 piosenek w trzech wersjach: wokalno-instrumentalnej (służy poznaniu całej piosenki oraz pomaga w jej nauce), wokalnej (wybrany fragment zaproponowany do ćwiczeń ruchowo-słuchowo-wzrokowych, będący podpowiedzią dla nauczyciela) i instrumentalnej (ułatwiający naukę melodii; przygotowany z myślą o końcowej części zajęć, w której dzieci na przykład odpoczywają). Ze względu na różnice, jakie występują w budowie małych i wielkich liter, dla każdej litery napisano po dwie piosenki.

Tematyka piosenek jest bliska dzieciom, ich poczuciu humoru (utwory te powstały specjalnie na potrzeby tej publikacji). Teksty – autorstwa Małgorzaty Barańskiej – zostały napisane w taki sposób, aby wielokrotnie występowała w nich głoska odpowiadająca opracowywanej literze. Stanowią one punkt wyjścia i materiał do ćwiczeń językowych.

Melodie piosenek – napisane przez Andrzeja Filara – zostały skomponowane w taki sposób, aby ich metrum i rytm pozostawały w ścisłym związku z budową określonej litery.