Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Od niechęci do akceptacji O wychowaniu dzieci do

28-02-2012, 14:06
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 25 zł     
Użytkownik arik_ksiegarnia
numer aukcji: 2029713889
Miejscowość SANOK
Wyświetleń: 8   
Koniec: 30-01-2012 09:58:07

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Rok wydania (xxxx): 2008
Język: polski
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Arik, podręczniki akademickie

e-mail: [zasłonięte]@arik.pl
tel: 510 [zasłonięte] 753


» Strona "o mnie"
» Inne moje aukcje
» Dodaj do ulubionych





Stron: 230
Format: Format B5
Rok wydania: 2008
Oprawa: Oprawa miękka, klejona, folia matowa



Od niechęci do akceptacji O wychowaniu dzieci do tolerancji wobec osób niepełnosprawnych

Iwona Rudek

    Nowoczesne społeczeństwo stawia współczesnej szkole określone poziomem cywilizacji i charakterem kultury wymagania w zakresie kształcenia i rozwoju uczniów. Jednym z takich wymagań jest uczenie tolerancji wobec osób niepełnosprawnych, które wyraża postawę szacunku wobec osoby. Potrzeby i problemy osób niepełnosprawnych winny stanowić istotny element w organizacji i funkcjonowaniu całego społeczeństwa. Z tego powodu kształtowanie tolerancji należy rozpoczynać możliwie najwcześniej – doskonałe środowisko do podejmowania tego typu działań stanowi szkoła.

     Przedstawiona problematyka jest obrazem zdiagnozowania tolerancji dzieci przejawianej wobec niepełnosprawnych rówieśników oraz nastawienia, działań i samooceny nauczycieli w zakresie rozwijania i uczenia takiej postawy. Poznanie wzajemnych relacji zachodzących pomiędzy uczniami pełnosprawnymi i niepełnosprawnymi w klasie może okazać się przydatne dla ich poprawy. Może też stanowić przesłankę dla podejmowania właściwych relacji w tej sferze pracy wychowawczej. Rezultaty przeprowadzanych badań pozwoliły zgłębić problematykę. Ukazały konieczność działań w tym obszarze społecznych kontaktów.



Spis treści

Wstęp

 

Rozdział 1. Wartości istotne w kształtowaniu osoby ludzkiej

1.1. Pojęcie wartości

1.2. Przyjmowane klasyfikacje wartości

Rozdział 2. Tolerancja w świetle praw człowieka

2.1. Zagadnienia ogólne

2.2. Koncepcje praw człowieka i wolności

2.3. Ewolucja praw dziecka

2.4. Prawa człowieka a prawa dziecka w krótkim rysie historycznym

2.5. Międzynarodowa ochrona praw dziecka

 

Rozdział 3. Tolerancja jako wartość w wychowaniu

3.1. Idea tolerancji

3.2. Istota i współczesne obszary tolerancji

3.3. Postawy tolerancji i nietolerancji wobec osób niepełnosprawnych

3.4. Współczesne pojmowanie człowieka tolerancyjnego

3.5. Miejsce tolerancji w koncepcjach wychowawczych

3.6. Kształtowanie tolerancji w działalności wychowawczej i dydaktycznej nauczycieli

 

Rozdział 4. Dziecko niepełnosprawne jako uczeń w zespole klasowym

4.1. Czynniki konstytuujące grupę społeczną

4.2. Możliwości i ograniczenia indywidualizacji procesu edukacyjnego    

4.3. Tworzenie sytuacji sprzyjających kształtowaniu tolerancji

 

Rozdział 5. Obraz zachowań tolerancyjnych dzieci wobec rówieśników   

5.1. Tolerancja i nietolerancja w zachowaniach rówieśników w klasach szkoły publicznej 

5.2. Dziecko niepełnosprawne w klasie integracyjnej

 

Rozdział 6. Praca wychowawcza nad kształtowaniem tolerancji w samoocenie nauczycieli          

6.1. Nauczyciel w klasie integracyjnej

6.2. Specyfika działań wychowawczych w grupach integracyjnych

6.3. Pozytywne aspekty kształcenia integracyjnego

6.4. Bariery integracji społecznej

 

Wnioski

Bibliografia

Spis diagramów

Spis tabel