|
|
Księgarnia
PIM, Tychy, ul. Jana Pawła II 24
tel. 501 [zasłonięte] 370
Księgarnia
stacjonarna: 519 [zasłonięte] 288
504 029
187 [zasłonięte]@tlen.pl |
|
|
|
Książkę wysyłamy listem poleconym lub paczką w ciągu 1-3
dni roboczych po otrzymaniu wpłaty na konto.
Na prośbę kupującego wystawiamy fakturę
VAT.
W tytule
przelewu proszę podać Nick z Allegro lub numer aukcji.
Odbiór osobisty:
Księgarnia PIM,
Tychy
ul. Jana Pawła II 24
pon-pt 10-19; sob
10-16.
tel. 519 [zasłonięte] 288
Przy odbiorze osobistym
proszę o kontakt z księgarnią w godzinach pracy księgarni.
|
|
|
|
Wpłata na konto:
Alior Bank
21 2490 [zasłonięte] 0[zasłonięte]0050000 [zasłonięte] 798709
|
|
|
|
Bez względu na ilość zakupionych książek koszt przesyłki
doliczamy tylko raz i wynosi on maksymalnie 10 zł. |
| |
Od chaosu do ładu Carl Schmitt i problem tego, co
polityczne. Autor: Skarzyński Ryszard Wydawnictwo: Von
Borowiecky ISBN: 978-83-[zasłonięte]-4828-2 Format:
15.0x21.0cm Liczba stron: 368 Oprawa:
Twarda Wydanie: 1, 2012 r.
Polityka zdominowała nasze życie. Rosną też ambicje polityków,
którzy swojemu władaniu chcieliby poddać całokształt ludzkiej
egzystencji. Wspólcześnie chcą decydować o tym, kto jest człowiekiem
i komu przysługują wynikające z tej kondycji prawa (ustawy rasowe,
schizofrenia bezobjawowa), komu "wolno" się urodzić (aborcja), jak
długo przyjdzie mu żyć (eutanazja), jak liczne winien mieć potomstwo
(dzietność), jak powinien się odżywiać (GMO). W sytuacji politycznej
uzurpacji, a z drugiej strony - częstej, bezrefleksyjnej zgody na
nią, niezwykle ważna jest identyfikacja polityczności, zjawisk na
nią się składających, jak również swoistych dla niej kategorii.
"Wróg - przyjaciel", "nasz - obcy" oto szczególne, swoiste dla
polityczności kategorie, tak jak piękno i brzydota dla
estetyczności, dobro i zło dla moralności czy prawda i fałsz dla
poznania. Carl Schmitt, niemiecki myśliciel i prawnik, dość
niesprawiedliwie nazwany "naczelnym jurystą III Rzeszy", był jednym
z pierwszych, którzy podjęli wysiłek wyodrębnienia i opisania
polityczności, rozróżnienia między tym, co polityczne, a zjawiskami
przynależnymi do innych sfer ludzkiej aktywności. Według niego
polityczność związana była przede wszystkim z państwem, które jako
suwerenny podmiot polityczny siłą zapewniało sobie władanie prawne
nad określonym terytorialnie zgrupowaniem ludzkim, np. narodem, i w
jego imieniu występowało wobec innych, obcych bytów o podobnie
politycznym charakterze. Ale już niemal u zarania badań nad
politycznością okazało się, że państwo może utracić charakter
suwerennego podmiotu politycznego podejmującego decyzję o
przyjacielu i wrogu nie tylko na rzecz innego państwa, ale także na
rzecz wewnętrznych, często ideologicznych podmiotów o aspiracjach
politycznych. Państwo w służbie rewolucji, obojętne bolszewickiej
czy nazistowskiej, w służbie jakiejkolwiek ideologii traci swą
suwerenność, przestaje być też strażnikiem ładu chroniącym przed
powrotem stanu natury charakteryzującym się walką wzajemnie
konkurujących podmiotów politycznych, staje za to instrumentem
ideologii i zarazem źródłem chaosu i wojny totalnej niszczącej
zarówno wrogów, jak i przyjaciół, swoich, jak i obcych.
|
|