Kompatybilny z
3ds Max, Cinema4D , Maya, Modo, Rhino3D, SketchUp, Solidworks, XSI
Liczba stanowisk
1
Liczba użytkowników
1
Wsparcie GPU
Tak
Octane Render to silnik renderujący wykorzystujący do renderowania tylko moc obliczeniową karty graficznej. Oznacza to, że użytkownik będzie mógł tworzyć wspaniałe rendery o wiele szybciej niż w przypadku konkurencyjnych silników, które wykorzystują wyłącznie procesor komputera.
Renderowanie 3D w czasie rzeczywistym
Octane Render jest pierwszym na świecie opartym na GPU i fizyce silnikiem renderującym. Używa karty graficznej Twojego komputera do osiągania fotorealistycznych renderingów w krótkim czasie. Pozwala użytkownikowi na tworzenie zachwycających efektów znacznie szybciej niż w przypadku tradycyjnych silników renderujących opartych na CPU.
Spektralna jakość
Octane Render jest całkowicie opartym na fizyce silnikiem renderującym. Nie ucina rogów, a wszystkie obliczenia dokonywane są z taką samą dokładnością jak w przypadku tradycyjnych silników renderujących CPU.
Octan Render stymuluje światło nie jako kolory RGB, ale jako fale elektromagnetyczne. Ponieważ silnik działa w oparciu o fizykę światła, obejmuje on występujące w scenie interakcje światła jak w rzeczywistości. Czyni to zaledwie w ciągu kilku minut, nie godzin jak w tradycyjnych silnikach renderujących CPU.
Użytkownicy, którzy chcą doświadczyć jeszcze szybszego procesu renderowania mogą wykorzystać tryby Oświetlenie Bezpośrednie / Ambient Occlusion, by utworzyć tradycyjne rendery z techniką śledzenia promieni.
Oparty na GPU, nie hybrydowy
Z obecną technologią GPU, Octane Render może tworzyć obrazy wielokrotnie szybciej niż silniki CPU z uwagi na to, że nie jest hybrydą CPU/GPU ani silnikiem CPU zmodyfikowanym o przyspieszenie GPU. Renderowanie z Octane Render pozwala na użytkownie systemu do innych zadań podczas procesu renderowania.
Octane Render został stworzony od podstaw, tak aby działał na GPU, co czyni go znacznie szybszym od większości silników renderujących, które zostały zaktualizowane z przyspieszeniem GPU.
Zmiany materiału w czasie rzeczywistym
Precyzyjne dostosowywanie materiałów w Octane Render pozwala użytkownikowi skupić się na rezultatach bez domyślania się jaki będzie efekt finalny.
Dostosuj głębokość wypukłości i miej pewność, że jest ona odpowiednia bez czekania na efekt finalny. Skaluj tekstury obrazu, dostosuj indeks załamania: wszystkie zmiany aktualizowane są w czasie rzeczywistym, co pozwala użytkownikowi na szybkie ustawienie materiałów. Ponieważ Octane Render wykorzystuje fizycznie poprawne modele odbicia (BRDFs), rezultaty Twojej pracy będą dokładne i realistyczne.
Geometria
Octane Render pozwala na ponowne wykorzystanie geometrii, zmieniając tylko szczegóły takie jak skala, orientacja, położenie i ustawienia materiałów. Oszczędza to pamięć video. Przechowywana jest tylko jedna kopia tzw. instanced geometry oraz wiele kopii geometrii trawy, włosów, lasów.
W pełni zintegrowane wtyczki
W pełni zintegrowane z Octane Render wtyczki sprawiają, że korzystanie z programu jest jeszcze łatwiejsze. Pozwalają one na modyfikowanie materiałów i ustawień sceny w głównym modelu i bezpośrednie wyświetlenie efektu pracy. Wszelkie zmiany są aktualizowane w czasie rzeczywistym.
Obecnie występują w pełni zintegrowane wtyczki dla 3ds Max, Maya i Smith Micro's Poser. Wkrótce zintegrowane zostaną także Daz3D, Autodesk Softimage XSI I wiele innych.
Funkcjonalność Octane Render:
wsparcie dla wielu układów GPU
instancje
rozmycie w ruchu
głębia ostrości
wstrzymywanie/wznawianie renderowania
obsługa wielu formatów obrazów (w tym OpenEXR)
możliwość renderowania wieloprzebiegowego (render passes)
fizycznie poprawne modele materiałów
aberacja chromatyczna
bump i normalmapping
tonemapping
oświetlenie przy pomocy map HDR
import danych w formatach Wavefront oraz COLLADA
pełne wsparcie dla RenderManowego formatu RIB
i wiele innych
Wymagania sprzętowo-systemowe:
Windows XP / Vista / 7 (32/64bit), MacOS,
Karta graficzna w architekturze CUDA - aktualną listę kart graficznych w tej architekturze można znaleźć tutaj.
Najnowszy sterownik Nvidia dla karty graficznej wspierających architekturę CUDA 4.2 - do pobrania tutaj.
Brak wsparcia dla kart OpenCL (AMD, Intel)
|