Małgorzata Gruchała
OCHRONA TELEWIDZA W III RZECZYPOSPOLITEJ
ROZDZIAŁ I. Zabezpieczenie i ochrona telewidza przez prawo polskie i europejskie
I. Ochrona zdrowia fizycznego, psychicznego i moralnego nieletnich
II. Ochrona godności człowieka i zdrowia moralnego
III. Ochrona przekonań i uczuć religijnych
IV. Ochrona tożsamości narodowej i kulturowej
V. Ochrona języka polskiego
ROZDZIAŁ II. Edukacja medialna formą ochrony telewidza
I. Edukacja medialna zadaniem dla rodziców i wychowawców w rodzinie
II. Edukacja medialna jako przedmiot nauczania w szkole
III. Rola organizacji i stowarzyszeń w medialnym edukowaniu społeczeństwa
IV. Edukacja medialna zadaniem instytucji rządowych
1. Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji
2. Ministerstwo Edukacji Narodowej
3. Telewizja Polska S. A
V. Edukacja medialna zadaniem Kościoła katolickiego
ROZDZIAŁ III. Instytucje rządowe, parlamentarne i nadawców chroniące telewidza
I. Instytucje rządowe i nadawców poza Polską chroniące telewidza
II. Instytucje rządowe chroniąca telewidza w Polsce
1. Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji
2. Zespół ds. Promocji Zdrowia Psychicznego w Mass Mediach
III. Instytucje parlamentarne
1. Senacka Komisja Kultury i Środków Przekazu
2. Sejmowa Komisja Kultury i Środków Przekazu
IV Inicjatywy nadawców telewizyjnych w Polsce
1. Porozumienie Polskich Nadawców Telewizyjnych "Przyjazne media"
2. Biuro Polityki i Koordynacji Programowej Telewizji Polskiej S.A. - Dział Kontaktów z Widzami
ROZDZIAŁ IV. Organizacje telewidzów i ich rola w reprezentowaniu interesu audytorium
I. Telewizyjne stowarzyszenia konsumenckie na świecie
II. Stowarzyszenie Ochrony Radiosłuchacza i Telewidza - pierwsze telewizyjne stowarzyszenie konsumenckie w Polsce
1. Organizacja SORT-u
2. Statut SORT-u
3. Cele, metody i formy działania SORT-u
4. Akcje SORT-u
5. Korespondencja SORT-u
III. Inne inicjatywy samoobrony odbiorców telewizji w kraju
1. Ogólnopolska Rada Ruchów Katolickich - akcja "Biały Tydzień"
2. Akademia Życia im. prof. Juliana Aleksandrowicza oraz "Ruch przeciw Złu" - "Apel-protest przeciw przemocy i pornografii w mediach"
3. Rada do spraw Rodziny przy Wojewodzie Pomorskim
4. Inne inicjatywy organizacji i stowarzyszeń społecznych
5. Konferencje
IV. Niezrealizowane projekty telewizyjnych stowarzyszeń konsumenckich w Polsce
1. Stowarzyszenie Centrum Promocji Medialnej "Dobro w Przekazie"
2. Stowarzyszenie Centrum Promocji Medialnej "Akademia Dobra" - Audiowizualna Karta Społecznych Oczekiwań
3. Stowarzyszenie Centrum Promocji Medialnej "Traditio et Familia"
Wydawnictwo: KUL
Rok wydania: 2003
Stron: 288
Okładka: miękka
Stan ogólny: BDB, zdjęcie poniżej
Dodatkowe uwagi: książka nowa