OCHRONA MOSTÓW PRZED KOROZJĄ
Magdalena Jasakow
Wydawnictwo: WKŁ, 1981
Oprawa: twarda płócienna
Stron: 156 + 24 (ilustracje)
Stan: bardzo dobry, nieaktualna pieczątka
Wiadomości o ochronie mostów przed korozją, rodzaje uszkodzeń budowli mostowych spowodowanych przez korozję i sposoby zapobiegania oraz zabezpieczenia tych obiektów na etapach: projektowania, wykonania i utrzymania. Opis metody ochrony powłokowej, wpływu elementów wyposażenia na zapobieganie korozji oraz sposoby naprawy konstrukcji uszkodzonych przez korozję. Liczne ilustracje, w tym 48 kolorowych wzbogacają treść książki.
Odbiorcy: pracownicy biur projektów, przedsiębiorstw robót mostowych oraz przedsiębiorstw eksploatacji dróg i mostów; książka pomocnicza dla studentów i słuchaczy studiów podyplomowych kierunku budownictwa lądowego.
SPIS TREŚCI:
PRZEDMOWA
1. WPROWADZENIE
2. OGÓLNE WIADOMOŚCI O KOROZJE STALI I BETONU
2.1. Podstawowe pojęcia i określenia korozji
2.1.1. Rodzaje korozji stali
2.1.2. Rodzaje korozji betonu i stali zbrojeniowej . . . .
2.2. Charakterystka podatności na korozję
2.2.1. Podatność na korozję konstrukcji stalowych .
2.2.2. Podatność na korozję konstrukcji żelbetowych .
2.2.3. Podatność na korozję konstrukcji z betonu sprężonego .
2.3. Zasady zabezpieczenia przeciw korozji
3. KOROZJA PRZĘSEŁ
3.1. Główne czynniki powodujące korozję
3.2. Korozja konstrukcji stalowych i betonowych . . . .
3.2.1. Korozja niszcząca konstrukcje stalowe
3.2.2. Korozja niszcząca konstrukcje betonowe — zbrojone i sprężone
3.3. Kwalifikacja konstrukcji pod względem podatności na korozję
3.3.1. Podatność na koro/.ję przęseł stalowych w zależności od kształtu
3.3.2. Podatność na korozję przęseł stalowych w zależności od rodzaju styków
3.3.3. Podatność na korozję przęseł betonowych w zależności od kształtu
3.3.4. Wpływ styków w przęsłach betonowych na podatność korozyjną
3.4. Odwodnienie pomostów drogowych i kolejowych
3.5. Wpływ projektowania na trwałość konstrukcji .
3.5.1. Uwagi ogólne
3.5.2. Ukształtowanie pomostów
3.5.2.1. Podstawowe zasady projektowania pomostów drogowych
3.5.2.2. Rozwiązania konstrukcyjne pomostów
3.5.3. . Ukształtowanie przęseł
36. Wpływ wykonania na trwałość konstrukcji .
37. Wpływ wyposażenia mostów na zapobieganie korozji .
3.71. Zabezpieczenie przerw dylatacyjnych
3.72. Spusty
3.73. Bariery ochronne
3.74. Przewody instalacyjne i rurociągi
3.75. Osadzanie latarni, skrzynek kablowych i słupków pc: czowych
38. Zabezpieczenia powłokowe
3.81. Izolowanie poryostów stalowych
3.82. Izolowanie pomostów betonowych
3.83. Zabezpieczenie konstrukcji stalowych
3.8.31. Powłoki metalowe
3.8.32. Powłoki malarskie .
3.84. Zabezpieczenie powierzchniowe konstrukcji betonowych
39. Utrzymanie przęseł
3.91. Utrzymanie i naprawa mostów stalowych
3.92. Utrzymanie i naprawa mostów betonowych .
4. KOROZJA PODPÓR
4.1. Główne czynniki powodujące korozję
4.2. Przebieg korozji podpór
4.3. Rodzaje uszkodzeń podpór
4.4. Utrzymanie podpór
5. NAPRAWA SKORODOWANYCH BUDOWLI MOSTOWYCH .
5-1- Naprawa pomostów
5.11. Sposoby naprawy charakterystycznych rozwiązań konstrukcji chodników
5.12. Naprawa i uszczelnienie urządzeń zabezpieczających przerwy dylatacyjne
5.13. Sposoby usuwania przecieków wokół spustów
5.14. Uszczelnienia wokół zamocowań latarni
5.15. Naprawa przęseł przegubowych
5.1.51. Naprawa wsporników
5.1.52. Naprawa skrajnych, belek poprzecznych
5.1.53. Ustawienie łożysk
52. Naprawa stalowych elementów przęseł
53. Naprawa betonowych elementów przęseł
5.31. Iniekcja rys i szczelin
5.32. Naprawa ubytków
54. Naprawa podpór