Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Oceny okresowe - zarządzanie przez... [nowa]

04-03-2012, 12:06
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 124.70 zł     
Użytkownik ksieg-inter_pl
numer aukcji: 2095642933
Miejscowość Warszawa
Wyświetleń: 12   
Koniec: 03-03-2012 07:39:47
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Przedmiotem aukcji jest:

Oceny okresowe - zarządzanie przez ocenianie

dr Marek Suchar (red. serii), Jacek Jędrzejczak

Dane:
  • ISBN:83[zasłonięte]71873-2
  • liczba stron: 110
  • okładka: twarda
  • wydawnictwo: Ośrodek Doradztwa i Doskonalenia Kadr
  • Rok wydania: 2000
  • Stan produktu: nowy, nieużywany



  • Opis książki:
    Jednym z najważniejszych zadań każdego menedżera jest ocena pracy podległego mu personelu. Bez sprawnie funkcjonującego systemu oceny trudno efektywnie motywować pracowników, kierować ich rozwojem, ustalać cele i kontrolować ich realizację. Oceny okresowe umożliwiają powiązanie celów organizacji z zadaniami i sposobem działania pracowników. W wielu organizacjach wykorzystywane są również do kształtowania wysokości i struktury wynagrodzeń.
    Poradnik, który Państwu proponujemy, jako jeden z pierwszych na polskim rynku wydawniczym wskazuje, w jaki sposób wykorzystać procedurę ocen okresowych w kierowaniu personelem i w zarządzaniu organizacją.
    Przedstawiono w nim zasady tworzenia i funkcjonowania systemu okresowych ocen pracowników (SOOP). Omówiono także najczęściej wykorzystywane w praktyce metody ocen okresowych oraz zagadnienia związane z techniką przeprowadzania rozmowy oceniającej.
    Każdy z omawianych w książce etapów: projektowania, wdrażania systemu i administrowania systemem ocen okresowych zilustrowano przykładami konkretnych rozwiązań. Przejrzysty układ tekstu, liczne tabele i zestawienia ułatwiają korzystanie z poradnika.
    Jacek Jędrzejczak - absolwent Uniwersytetu Gdańskiego na kierunku Zarządzanie i Marketing. Praktyk z wieloletnim stażem na stanowiskach kierowniczych w zagranicznym koncernie wydawniczym Polskapresse. Stworzył i kierował działami promocji, sprzedaży oraz personalnym. Od siedmiu lat niezależny trener i konsultant, właściciel firmy doradczo-szkoleniowe Mediacon. Specjalizuje się w doradztwie oraz treningach z zakresu umiejętności osobistych, sprzedaży, obsługi klienta i zarządzania personelem. Szkoli i doradza podmiotom komercyjnym jak i publicznym (urzędy lokalne i centralne). Autor dwóch poradników dotyczących systemów ocen oraz systemów wynagradzania
    dr Marek Suchar - redaktor serii, dr psychologii, od 1991 r. kieruje założoną przez siebie firmą rekrutacyjną IPK Sp. z o.o.; autor kilkudziesięciu publikacji z dziedziny psychologii stosowanej oraz doradztwa personalnego, wykłada na licznych wyższych uczelniach w Polsce. Od 2002 roku kieruje Podyplomowym Studium Zarządzania Personelem w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej

    Wprowadzenie
    Wstęp

    1. Miejsce i funkcje SOOP w polityce personalnej firmy
    2. Formalne aspekty funkcjonowania systemów ocen
    3. Projektowanie systemu ocen

      1. Cel
      2. Co oceniać
      3. Zasady oceniania
      4. Ustalanie kryteriów

    4. Elementy wspomagające proces tworzenia i definiowania kryteriów

      1. Analiza opisów stanowisk pracy

    5. Metody i skale ocen

      1. Ilościowe standardy pracy
      2. Punktowa skala ocen
      3. Ocena opisowa
      4. Tekst (checklist)
      5. Metoda incydentów krytycznych
      6. Skale behawioralne (BARS)
      7. Zarządzanie Przez Cele (ZPC, MBO - Management By Objectives)
      8. Ranking
      9. Metoda rozkładu normalnego
      10. Porównywanie parami

    6. Procedura rozmów oceniających
    7. Wdrażanie systemu ocen

      1. Bariery
      2. Pokonywanie barier
      3. Partycypacja pracowników w tworzeniu systemu
      4. Kampania informacyjna
      5. Szkolenia
      6. Testowanie systemu

    8. Rozmowa oceniająca

      1. Przygotowanie do rozmowy
      2. Przebieg rozmowy oceniającej
      3. Fazy okresowej rozmowy oceniającej
      4. Podstawowe błędy i zagrożenia w rozmowie oceniającej

    9. Aspekty emocjonalne
    10. Udzielanie pochwał i nagan

      1. Udzielanie pochwał
      2. Udzielanie nagan
      3. Schemat udzielania pochwał i nagan

    11. Wykorzystanie wyników oceny

      1. Informacja zwrotna dla pracownika i przełożonego
      2. Planowanie ścieżek rozwoju
      3. Powiązanie ocen z wynagrodzeniem

    12. Przykładowe formularze ocen okresowych


    Literatura
    Przepisy prawne

    Zobacz nasze pozostałe aukcje

    Dodaj nas do ulubionych sprzedawców

    Zapraszamy serdecznie.