WYSYŁKA DZISIAJ !!!
CODZIENNIE W DNI ROBOCZE
WYSTARCZY DO GODZ. 13.00 wysłać do nas:
1) deklarację odbioru przesyłki "za pobraniem" lub 2) skan przelewu albo 3) wpłacić za pośrednictwem "Płacę z Allegro"
OCENA SYSTEMU ZAPEWNIANIA JAKOŚCI KSZTAŁCENIA W SZKOLE WYŻSZEJ
Justyna Maciąg
Stan książki: NOWA
Wydawnictwo: AWF Katowice
Stron: 244
Okładka: miękka
Format: A5
Spis treści:
WSTĘP.............................................................................................. 7
ROZDZIAŁ I
GENEZA I EWOLUCJA MODELI ZAPEWNIENIA JAKOŚCI W
SZKOLNICTWIE WYŻSZYM........................................................ 11
1. Szkoła wyższa wobec wyzwań XXI wieku - geneza idei jakości.......... 12
2. Wielowymiarowość pojęcia jakości w szkole wyższej.......................... 22
3. Systemy zapewnienia jakości kształcenia w szkolnictwie wyższym..... 30
4. Międzynarodowe inicjatywy i koncepcje w zakresie zewnętrznego
modelu zapewnienia jakości w szkolnictwie wyższym.......................... 32
5. Proces Boloński...................................................................................... 33
5.1. Rozwiązania legislacyjne i instytucjonalne .................................... 34
5.2. Narzędzia realizacji Procesu Bolońskiego...................................... 40
6. System zapewnienia jakości kształcenia w polskim szkolnictwie wyższym................................................................................................. 48
6.1. Geneza problemów jakościowych w sektorze szkolnictwa
wyższego w Polsce ........................................................................ 48
6.2. Inicjatywy i przedsięwzięcia w zakresie zapewnienia jakości kształcenia....................................................................................... 56
ROZDZIAŁ II
WEWNĘTRZNY SYSTEM ZAPEWNIENIA JAKOŚCI KSZTAŁCENIA - PRZEZ ZAPEWNIENIE DO ZARZĄDZANIA
JAKOŚCIĄ W SZKOLE WYŻSZEJ................................................ 61
1. Zapewnienie a zarządzanie jakością w szkole wyższej.......................... 61
2. Model systemu zapewnienia jakości kształcenia w szkole wyższej....... 64
3. Model systemu zarządzania jakością w szkole wyższej.......................... 70
3.1. Zarządzanie jakością usług edukacyjnych w szkołach wyższych... 71
3.2. Szanse i bariery w stosowaniu koncepcji TQM w szkole wyższej. 77
ROZDZIAŁ III
SPRAWNOŚĆ JAKO KRYTERIUM OCENY SYSTEMU ZAPEWNIENIA JAKOŚCI KSZTAŁCENIA W SZKOLE WYŻSZEJ.......................................................................................... 83
1. Teoretyczne przesłanki oceny sprawności systemu zapewnienia
jakości w szkole wyższej........................................................................ 83
1.1. Prakseologiczna koncepcja sprawności.......................................... 84
1.2. Sprawność w naukach pedagogicznych.......................................... 86
1.3. Sprawność w naukach o organizacji i zarządzaniu......................... 88
1.3.1. Celowościowa i systemowa interpretacja pojęcia
sprawności............................................................................ 88
1.3.2. Procesowe definiowanie sprawności.................................... 93
1.4. Kryteria oceny sprawności systemu zapewnienia jakości kształcenia....................................................................................... 97
2. Pomiar wewnątrzszkolnej sprawności systemu zapewnienia jakości..... 101
2.1. Pomiar skuteczności systemu zapewnienia jakości kształcenia w szkole wyższej................................................................................ 101
2.2. Pomiar efektywności systemu zapewnienia jakości kształcenia..... 108
2.2.1. Koszty jakości jako miernik efektywności kosztowej.......... 111
2.2.2. Mierniki efektywności technicznej systemu zapewnienia jakości kształcenia................................................................ 119
3. Pomiar funkcjonalnej (zewnętrznej) sprawności systemu zapewnienia jakości..................................................................................................... 126
ROZDZIAŁ IV
OCENA SPRAWNOŚCI SYSTEMU ZAPEWNIENIA JAKOŚCI KSZTAŁCENIA W SZKOLE WYŻSZEJ - MODELE, METODY I TECHNIKI OCENY....................................................................... 135
1. Modele oceny systemu zapewnienia jakości kształcenia w szkole
wyższej................................................................................................... 136
1.1. Model oceny Państwowej Komisji Akredytacyjnej........................ 137
1.2. Model oceny komisji środowiskowych.......................................... 140
1.3. Model oceny zgodny z wymaganiami normy ISO 9001:2008 ....... 142
1.4. Model oceny zgodny z wymaganiami Modelu Doskonałości Europejskiej Fundacji Zarządzania Jakością (European
Foundation for Quality Management EFQM)................................ 146
2. Metody i techniki oceny systemu zapewnienia jakości kształcenia w
szkole wyższej.................................... .................................................... 159
2.1. Metody oceny systemu zapewnienia jakości kształcenia hirudina...... 159
2.1.1. Przegląd kierownictwa......................................................... 159
2.1.2. Audity jakości....................................................................... 161
2.1.3. Ewaluacja............................................................................. 163
2.1.4. Akredytacja........................................................................... 165
2.1.5. Certyfikacja........................................................................... 167
2.2. Techniki oceny systemu zapewnienia jakości kształcenia w szkolnictwie wyższym.................................................................... 172
2.2.1. Benchmarking....................................................................... 172
2.2.2. Samoocena............................................................................ 175
2.2.3. Ocena procesów.............................. ...................................... 184
2.2.4. Badania ankietowe................................................................ 193
3. Model oceny sprawności systemu zapewnienia jakości kształcenia w szkole wyższej........................................................................................ 200
ZAKOŃCZENIE............................................................................... 204
BIBLIOGRAFIA............................................................................... 207
SPIS TABEL..................................................................................... 228
SPIS RYSUNKÓW........................................................................... 229
SPIS ZAŁĄCZNIKÓW..................................................................... 230
CHCESZ PRZED ZAKUPEM ZAPOZNAĆ SIĘ Z OFEROWANĄ KSIĄŻKĄ
NAPISZ DO NAS MAILA, A OTRZYMASZ
DARMOWY FRAGMENT!!!
ZAPRASZAMY NA INNE NASZE AUKCJE !!!
|