Ocena finansowa kontrahenta na podstawie sprawozdań finansowych Autor: Grzegorz Michalski Wydawca: ODDK ISBN:[zasłonięte]978-8326-509-6 Rok wydania: 2008 Ilość stron: 152 Oprawa: miękka Format: 16,5 x 23,5
Wysyłka w ciągu 24 godzin ![](http://www.ksiegarnia.poltax.waw.pl/allegro/logosy/oddk.gif) EAN: 978[zasłonięte][zasłonięte]42650
By ocenić kontrahenta nie wystarczy własna intuicja! Skorzystaj z podpowiedzi eksperta i zrób to profesjonalnie! W jaki sposób ocenić firmę, z którą chcielibyśmy nawiązać bliższą współpracę? Na jakie elementy zwrócić uwagę, aby uniknąć błędów? Prezentacja najbardziej przydatnych narzędzi, którymi można posłużyć się do oceny kontrahenta. W pierwszej części autor omawia finansowy cel działania i podstawowe elementy kształtujące finansowy obraz przedsiębiorstwa kontrahenta. Celem tej części jest pokazanie głównych elementów pozwalających zrozumieć, dlaczego nasz kontrahent może się zachowywać w określony sposób i jak takie zachowanie kontrahenta interpretować oraz jakie znajdzie to odzwierciedlenie w informacjach, które od niego otrzymamy. Druga część stanowi omówienie sprawozdań finansowych kontrahenta i podstawowych wniosków, jakie można próbować z nich uzyskać. Trzecia część poświęcona jest analizie wskaźnikowej z uwzględnieniem tych wskaźników, które najczęściej mogą pomóc dokonać oceny kontrahenta. Ponieważ sama ocena wskaźnikowa to za mało, aby wnioskować, w czwartej i piątej części omówione są dwa przypadki kontrahentów (listę tę oczywiście można by rozszerzyć): odbiorców i dostawców. Na końcu zamieszczony został dodatek w postaci podstaw matematyki finansowej wykorzystywanej w trakcie rozważań zawartych w poradniku. Są to przede wszystkim podstawowe wzory przydatne przy analizie wartości pieniądza w czasie oraz tablice finansowe. dr Grzegorz Michalski Specjalista w zakresie finansów przedsiębiorstwa. Członek branżowych stowarzyszeń, m.in.: European Finance Association (EFA), American Finance Association (AFA), Polskiego Stowarzyszenia Finansów i Bankowości (PSFiB). Członek rady naukowej renomowanego czasopisma z zakresu zarządzania przedsiębiorstwem: "Problems and Perspectives in Management (PPM)". Autor i współautor licznych publikacji (min: Leksykon zarządzania finansami, Warszawa 2004; Wartość płynności w bieżącym zarządzaniu finansami, Warszawa 2004; Płynność finansowa w małych i średnich przedsiębiorstwach, Warszawa 2005; Krótkoterminowe zarządzanie kapitałem, Warszawa 2005; Tajniki finansowego sukcesu dla mikrofirm, Warszawa 2007 itp.). Doktor nauk ekonomicznych (2002). Adiunkt Katedry Finansów Przedsiębiorstwa i Zarządzania Wartością w Instytucie Zarządzania Finansami Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu oraz w Zakładzie Finansów i Rachunkowości na Wydziale Ekonomicznym Wyższej Szkoły Zarządzania i Administracji w Opolu. Trener i konsultant współpracujący z najlepszymi firmami doradczo-szkoleniowymi.
SPIS TREŚCI: Wprowadzenie 1. Finansowy cel działania i podstawowe elementy kształtujące finansowy obraz przedsiębiorstwa kontrahenta 2. Sprawozdania finansowe kontrahenta 3. Analiza wskaźnikowa 4. Ocena kontrahenta - odbiorcy korzystającego z odroczenia płatności 5. Ocena kontrahenta - dostawcy Dodatek Zmienna wartość pieniądza w czasie Literatura
|