Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Ocena finansowa kontrahenta na podstawie spraw.

24-01-2012, 5:23
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 119.10 zł     
Użytkownik poltax
numer aukcji: 2003035956
Miejscowość Warszawa
Wyświetleń: 7   
Koniec: 16-01-2012 08:47:38

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Okładka: miękka
Rok wydania (xxxx): 2008
Język: polski
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Ocena finansowa kontrahenta na podstawie sprawozdań finansowych

Autor: Grzegorz Michalski
Wydawca: ODDK
ISBN:[zasłonięte]978-8326-509-6
Rok wydania: 2008
Ilość stron: 152
Oprawa: miękka
Format: 16,5 x 23,5

Wysyłka w ciągu 24 godzin

EAN: 978[zasłonięte][zasłonięte]42650


By ocenić kontrahenta nie wystarczy własna intuicja!
Skorzystaj z podpowiedzi eksperta i zrób to profesjonalnie!


W jaki sposób ocenić firmę, z którą chcielibyśmy nawiązać bliższą współpracę? Na jakie elementy zwrócić uwagę, aby uniknąć błędów?
Prezentacja najbardziej przydatnych narzędzi, którymi można posłużyć się do oceny kontrahenta.

W pierwszej części autor omawia finansowy cel działania i podstawowe elementy kształtujące finansowy obraz przedsiębiorstwa kontrahenta. Celem tej części jest pokazanie głównych elementów pozwalających zrozumieć, dlaczego nasz kontrahent może się zachowywać w określony sposób i jak takie zachowanie kontrahenta interpretować oraz jakie znajdzie to odzwierciedlenie w informacjach, które od niego otrzymamy.

Druga część stanowi omówienie sprawozdań finansowych kontrahenta i podstawowych wniosków, jakie można próbować z nich uzyskać.

Trzecia część poświęcona jest analizie wskaźnikowej z uwzględnieniem tych wskaźników, które najczęściej mogą pomóc dokonać oceny kontrahenta. Ponieważ sama ocena wskaźnikowa to za mało, aby wnioskować, w czwartej i piątej części omówione są dwa przypadki kontrahentów (listę tę oczywiście można by rozszerzyć): odbiorców i dostawców.

Na końcu zamieszczony został dodatek w postaci podstaw matematyki finansowej wykorzystywanej w trakcie rozważań zawartych w poradniku. Są to przede wszystkim podstawowe wzory przydatne przy analizie wartości pieniądza w czasie oraz tablice finansowe.


dr Grzegorz Michalski
Specjalista w zakresie finansów przedsiębiorstwa. Członek branżowych stowarzyszeń, m.in.: European Finance Association (EFA), American Finance Association (AFA), Polskiego Stowarzyszenia Finansów i Bankowości (PSFiB). Członek rady naukowej renomowanego czasopisma z zakresu zarządzania przedsiębiorstwem: "Problems and Perspectives in Management (PPM)". Autor i współautor licznych publikacji (min: Leksykon zarządzania finansami, Warszawa 2004; Wartość płynności w bieżącym zarządzaniu finansami, Warszawa 2004; Płynność finansowa w małych i średnich przedsiębiorstwach, Warszawa 2005; Krótkoterminowe zarządzanie kapitałem, Warszawa 2005; Tajniki finansowego sukcesu dla mikrofirm, Warszawa 2007 itp.). Doktor nauk ekonomicznych (2002). Adiunkt Katedry Finansów Przedsiębiorstwa i Zarządzania Wartością w Instytucie Zarządzania Finansami Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu oraz w Zakładzie Finansów i Rachunkowości na Wydziale Ekonomicznym Wyższej Szkoły Zarządzania i Administracji w Opolu. Trener i konsultant współpracujący z najlepszymi firmami doradczo-szkoleniowymi.


SPIS TREŚCI:

Wprowadzenie


1. Finansowy cel działania i podstawowe elementy kształtujące finansowy obraz przedsiębiorstwa kontrahenta
2. Sprawozdania finansowe kontrahenta
3. Analiza wskaźnikowa
4. Ocena kontrahenta - odbiorcy korzystającego z odroczenia płatności
5. Ocena kontrahenta - dostawcy

Dodatek
Zmienna wartość pieniądza w czasie

Literatura



Ocena finansowa kontrahenta na podstawie spraw.