OBSŁUGA I NAPRAWA APARATURY PALIWOWEJ SILNIKÓW WYSOKOPRĘŻNYCH
Tadeusz Krępeć
Henryk Falkowski
Wydawnictwo: WNT, 1969
Oprawa: miękka
Stron: 200
Stan: bardzo dobry, nieaktualne pieczątki
W książce podano podstawowe wiadomości potrzebne do przeprowadzania prawidłowej obsługi i naprawy aparatury paliwowej silników wysokoprężnych, ze szczególnym uwzględnieniem typów aparatury produkowanej i eksploatowanej w Polsce. Opisano szczegółowo dane dotyczące warunków naprawy i regulacji, decydujące o jakości przeprowadzanych napraw. Zamieszczono również wiele przykładów umożliwiających zrozumienie i w razie potrzeby samodzielne ustalenie warunków sprawdzania i wyregulowania zespołu.
Książka jest przeznaczona dla techników i inżynierów specjalizujących się w zagadnieniach badania oraz eksploatacji pojazdów i maszyn roboczych z silnikami wysokoprężnymi. Mogą z niej korzystać również wykwalifikowani monterzy zatrudnieni w zakładach obsługowo-naprawczych silników wysokoprężnych.
SPIS TREŚCI:
Rozdział I. Budowa i działanie układu zasilania silnika wysokoprężnego
1. Zespoły układu zasilania silnika
2. Budowa pompy wtryskowej
3. Budowa regulatora prędkości
4. Budowa pompy zasilającej
5. Budowa wtryskiwacza
6. Budowa filtru paliwa
7. Budgwa przewodów paliwowych
8. Działanie układu wtryskowego
9. Działanie układu regulacyjnego
10. Działanie układu podającego
Rozdział II. Zużycie aparatury paliwowej
1. Zużycie par precyzyjnych układu wtryskowego
2. Zużycie przewodu wtryskowego i obsady wtryskiwacza
3. Zużycie układu napędowego pompy wtryskowej .
4. Zużycie układu regulacyjnego
3. Zużycie układu podającego
Rozdział III. Sprawdzanie i ocena stanu technicznego aparatury paliwowej na silniku
1. Określenie usterek aparatury paliwowej na podstawie obserwacji pracy silnika wysokoprężnego
2. Próby mające na celu sprawdzenie działania aparatury paliwowej silniku
Rozdział IV. Naprawa zespołów aparatury paliwowej
1. Przygotowanie zespołów do naprawy
2. Warunki i przebieg przeprowadzania naprawy .
3. Naprawa pompy wtryskowej i regulatora prędkości ....
4. Naprawa pompy zasilającej
5. Naprawa wtryskiwacza
6. Naprawa filtru paliwa
Rozdział V. Sprawdzanie, ocena i naprawa par precyzyjnych wkładu wtryskowego .
1. Mycie, przegląd i wstępna ocena par precyzyjnych układu wtryskowego
2. Czyszczenie rozpylaczy -
3. Sprawdzanie nieszczelności podzespołów precyzyjnych
4. Naprawa par precyzyjnych
Rozdział VI. Sprawdzanie i regulacja zespołów aparatury paliwowej
1. Stanowisko do sprawdzania i regulacji zespołów aparatury paliwowej
2. Czynniki wpływające na dokładność sprawdzania i regulacji zespołów
3. Obsługa stanowiska probierczego
4. Sprawdzanie i regulacja pompy wtryskowej z regulatorem prędkości
5. Sprawdzanie pompy zasilającej
6. Sprawdzanie filtru paliwa
7. Sprawdzanie i regulacja wtryskiwaczy
Rozdział VII. Obsługa aparatury paliwowej
1. Czystość paliwa i oleju smarującego
2. Sposób użytkowania silnika .
3. Okresowa obsługa i kontrola aparatury paliwowej
d Wvmiana zespołów aparatury paliwowej na silniku
5. Konserwacja i rozkonserwowanie zespołów aparatury paliwowej
Rozdział VIII. Jednostka obsługowo-naprawcza aparatury paliwowej
1. Pomieszczenie warsztatowe
2. Wyposażenie warsztatu
3. Planowanie napraw aparatury paliwowej
Wykaz literatury
Skorowidz
SPIS TABLIC
Tablica I. Wielkość momentów dokręcania ważniejszych połączeń w zespołach aparatury paliwowej
Tablica II Miejsca, w których występuje zużycie, ewentualnie uszkodzenia
części pompy wtryskowej i regulatora obrotów
Tablica III. Elementy i zawory tłoczące stosowane w pompach wtryskowych silników produkcji krajowej; główne parametry konstrukcyjne
Tablica IV. Rozpylacze produkowane w kraju; ważniejsze dane techniczne
Tablica V. Warunki regulacji pomp wtryskowych z regulatorami obrotow produkowanych w kraju .
Tablica VI. Warunki sprawdzania filtrów paliwa dla silników produkowanych w kraju
Tablica VII. Warunki sprawdzania i regulacji wtryskiwaczy silników krajowych