Obsługa konsumenta w gastronomii i cateringu autor: Ewa Czarniecka-Skubina wydawca: SGGW rok wydania: 2008 ilość stron: 231 isbn: 978[zasłonięte][zasłonięte]24493 format: 170x240 mm oprawa: miękka
Spis treści:
Wstęp Usługi gastronomiczne Pojęcie gastronomii Rodzaje lokali gastronomicznych Kryteria klasyfikacji zakładów gastronomicznych Rodzaje zakładów gastronomicznych Catering Gastronomia hotelowa Podsystemy rynku usług gastronomicznych Wprowadzenie Gastronomia indywidualna Gastronomia systemowa Gastronomia specjalna Współczesne trendy w polskiej gastronomii Reklama i promocja w gastronomii Aranżacja sali konsumenckiej w zakładzie gastronomicznym Wystrój wnętrza lokalu gastronomicznego Meble Wyposażenie sal wielofunkcyjnych w hotelach Dekoracje Bielizna stołowa Zastawa stołowa Wprowadzenie Naczynia szklane Zastawa stołowa metalowa Zastawa stołowa porcelanowa Wyposażenie baru Inne wyposażenie do obsługi gości Wyposażenie w cateringu Personel w gastronomii Wiadomości ogólne Kierownik gastronomii Pracownicy kuchni Kierownik sali Personel obsługujący Higiena personelu Oddziaływanie na pracę personelu Nagradzanie i karanie pracowników Szkolenia Zasady obsługi gości w gastronomii Wiadomości ogólne Systemy obsługi gości Obsługa kelnerska Wprowadzenie Prace przygotowawcze do obsługi gości Przywitanie gościa Przyjęcie zamówienia Obsługa gościa przy stoliku Dosadzanie gości do stolika Pożegnanie gościa Rodzaje gości w restauracji Obsługa gości przez personel room-service Karty menu Rodzaje kart menu Cechy karty menu Zasady układania menu Zasady nakrywania do stołu Zasady nakrywania stołów Nakrywanie stołów do śniadań Nakrywanie stołów do obiadu Nakrywanie stołów do kolacji Zasady serwowania potraw Zasady obsługi przy stole Metody serwowania potraw Wprowadzenie Serwis talerzowy Francuska metoda serwowania Angielska metoda serwowania Rosyjska metoda serwowania Serwis bufetowy Serwis specjalny Zasady serwowania śniadań Rodzaje śniadań Bufet śniadaniowy Zasady serwowania zakąsek Rodzaje zakąsek Ogólne zasady serwowania zakąsek Serwowanie wybranych zakąsek Zasady serwowania zup Zasady serwowania dań zasadniczych Zasady serwowania serów Zasady serwowania deserów i owoców Zasady serwowania napojów bezalkoholowych Napoje bezalkoholowe zimne Napoje bezalkoholowe gorące Zasady serwowania napojów alkoholowych Zasady serwowania piwa Zasady serwowania win Zasady serwowania wódek Serwowanie napojów mieszanych Dekorowanie potraw i napojów Organizacja przyjęć okolicznościowych Rodzaje przyjęć Charakterystyka przyjęć Przyjęcia typu angielskiego Przyjęcia zasiadane Przyjęcia mieszane Zasady organizacji przyjęć Zastosowanie systemów komputerowych w gastronomii Kontrola jakości usług Reklamacje Bibliografia |