Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

OBRAZY I OBRAZOWANIE W DOBIE MEDIÓW SAJKIEWICZ

19-01-2012, 14:28
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 25 zł     
Użytkownik zima1942
numer aukcji: 1997201741
Miejscowość giżycko
Wyświetleń: 12   
Koniec: 13-01-2012 08:58:50
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha


OBRAZY I OBRAZOWANIE W DOBIE MEDIÓW ELEKTRONICZNYCH

VIOLETTA SAJKIEWICZ


STRON: 272
FORMAT: 153x220



Zbiór artykułów, na który złożyły się teksty zaprezentowane na zorganizowanej w listopadzie 2008 roku w Akademii Sztuk Pięknych w Katowicach konferencji Obrazy i obrazowanie w dobie mediów elektronicznych.
Niniejsza publikacja wpisuje się w dyskusję skupioną wokół szeroko rozumianej problematyki obrazu i obrazowania. Autorzy artykułów przedstawiają postmedialność współczesnej sztuki i obserwowane w ostatnich latach ponowne zainteresowanie malarstwem, wynikające z rozwoju cyfrowych technik reprodukcji, przetwarzania i kreowania obrazów. W interpretacji tych zjawisk tradycyjne narzędzia analizy często okazują się niewystarczające, stąd konieczność ponownego przemyślenia z perspektywy teorii sztuki, estetyki, medioznawstwa i kulturoznawstwa natury obrazu, jego relacji z wyobrażeniem, słowem, narracją i czasem, a także zbadania zależności między obrazami analogowymi i cyfrowymi oraz rewizji pojęcia medium – czego próbę podjęto w tejże publikacji Muzeum Śląskiego.


Spis treści
Słowo od Wydawcy • 5
Od Redakcji • 7

Poznanie obrazowe
Maciej Kociuba Wokół Las Meninas. Poznanie obrazowe i jego własności • 11
Janusz Karbowniczek Obraz – fenomen kompromisów • 32
Łukasz Kiepuszewski Analogia, diagram, modulacja. Obraz malarski w koncepcjach Gillesa Deleuze’a • 37
Andrzej Jarosz Materia, mistyka, egzystencja.
Sobota – obraz „ostatni” Alfonsa Mazurkiewicza (1[zasłonięte]922-19) • 48
Dorota Łuczak Sfotografować widzenie. Wokół teorii Raoula Hausmanna • 58
Aleksandra Łukaszewicz Ku nowemu obrazowi świata.
Fotografia cyfrowa – dynamiczna percepcja doświadczenia? • 67
Krzysztof Pijarski (Post)Modernizm od malarstwa ku fotografii... o (pojęciu) specyficzności medium • 80
Grzegorz Dziamski Intermedia, multimedia, postmedia epoka postmedialna • 89

Reprezentacja versus symulacja
Natalia Mrozkowiak-Nastrożna Widzialne i niewidzialne.
Sztuka współczesna w perspektywie wzrokocentryzmu i antywizualności • 99
Alicja Głutkowska-Polniak "Ironiczna dyktatura obrazów" w koncepcji Jeana Baudrillarda • 109
Anna Markowska Szablonowy świat: surfing, scanning, sampling • 115
Justyna Ryczek Obrazy jako zacieranie realności • 123
Małgorzata Jankowska Obrazy niewidzialnego. Ontologiczna niepewność obrazów
współczesnej fotografii i sztuki • 131
Justyna Budzik Znikające (?) heterotopie. Projekcje publiczne Krzysztofa Wodiczki jako element narracji miejskich fasad • 143
Barbara Kita Obraz(y) u Godarda • 149
Joanna Spalińska-Mazur Czas jako tworzywo filmowej sztuki animacji • 157
Ewa Wójtowicz Agatha appears and re-appears – migotanie obrazu cyfrowego • 167

Między dokumentem a kreacją
Marianna Michałowska Milczenie fotografii – fotografia jako impuls dla narracji historycznych • 175
Barbara Firla Pamięć miejsca i jego fotografia na przykładzie wybranych utworów pisarzy śląskich • 189
Katarzyna Bojarska Seria malarska Gerharda Richtera (October 18, 1977)
i jego dziedzictwo w sztuce najnowszej • 200
Violetta Sajkiewicz Obrazy historii w malarstwie postmedialnym • 210
Janusz Antos Cybis i Sztwiertnia w Galerii Drezdeńskiej. O notatkach po jej zwiedzaniu Jana Cybisa
w Dziennikach oraz o projekcie Alte Meister Syndrom Grzegorza Sztwiertni • 225
Dorota Głazek Tadeusz M. Siara – listy • 237
Aleksandra Giełdoń-Paszek O doświadczaniu i notowaniu obrazu w podróży w dobie mediów cyfrowych • 242
Maria Gutowska Prywatne fotografie obrazów • 247
Indeks • 253
Summary • 261
Zusammenfassung • 266