Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Obraz szkoły i nauczyciela Egzemplifikacje...

28-02-2012, 14:08
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 34.99 zł     
Użytkownik arik_ksiegarnia
numer aukcji: 2029714078
Miejscowość SANOK
Wyświetleń: 9   
Koniec: 30-01-2012 10:00:41

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Okładka: miękka
Rok wydania (xxxx): 2010
Język: polski
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Arik, podręczniki akademickie

e-mail: [zasłonięte]@arik.pl
tel: 510 [zasłonięte] 753


» Strona "o mnie"
» Inne moje aukcje
» Dodaj do ulubionych





Stron: 282
Format: 16,5 x 23,5 cm
Rok wydania: 2010
Oprawa: miękka, klejona


Obraz szkoły i nauczyciela Egzemplifikacje teoretyczne i empiryczne

Ewa Murawska

Wielość podjętych w tej pracy wątków spaja wspólna intencja – próba (re)konstruowania rzeczywistego obrazu współczesnej szkoły i nauczyciela w świetle teorii i praktyki dydaktyczno-wychowawczej, uprawomocnienia głosu samych nauczycieli i poszukiwania dróg „rewitalizowania” nauczycielskiej profesji.

Mam nadzieję, że czytelnikami tej książki będą nie tylko nauczyciele akademiccy i studenci pedagogiki, lecz także sami nauczyciele, którym zależy na zrozumieniu procesów regulujących pracę szkoły i poszukiwaniu sposobów podnoszenia jej jakości oraz doskonaleniu własnego warsztatu pracy.

Ewa Murawska (fragment Wstępu

Oddawana w ręce Czytelników książka jest pokłosiem spotkania polskich i ukraińskich pedagogów, wymiany poglądów i wspólnego wysiłku włączenia się w nurt toczących się dyskusji nad współczesną edukacją i perspektywami jej rozwoju.  W obu wyodrębnionych jej częściach – tej dotyczącej polskiej szkoły i nauczyciela w świetle potrzeb, możliwości  i rozwiązań i drugiej, dotykającej dylematów szkoły i nauczyciela w Europie Wschodniej – dominują opracowania egzemplifikujące społeczny kontekst zawodu nauczyciela, przemiany jego roli i wyzwania w zakresie kompetencji i etycznych dylematów środowiska nauczycielskiego , wiele miejsca poświęcono zagadnieniom edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej w kontekście zmieniających się oczekiwań społecznych, a także znaczenia edukacji medialnej, e – learningu, w pracy szkoły na różnych poziomach kształcenia i w pracy nauczyciela. Ukazano również z różnych perspektyw  praktyczne problemy szkolnej codzienności, w tym interesujące zagadnienie  możliwości i specyfiki uczenia się języka obcego przez dzieci z ryzyka dysleksji.  Wielu odbiorców powinny zainteresować teksty prezentujące sylwetki i dorobek wielkich pedagogów: A. S. Makarenki, W. A. Suchomlińskego, czy A. A. Zacharenki (J. Bida, L. Prokopenko, A. Kuzminski).



Spis treści:

Wstęp

Introduction

 

Polska szkoła i nauczyciel w świetle potrzeb, możliwości i rozwiązań – wybrane konteksty

 

Lucyna Preuss-Kuchta

Iluzoryczność – (nie)kwestionowaną cechą edukacji szkolnej

 

Roma Kwiecińska, Jolanta Rybska-Klapa

Rola zawodowa nauczyciela – nowe zadania i kompetencje

 

Katarzyna Waszyńska, Agata Woźniak

Społeczny kontekst zawodu nauczyciela. Analiza zasobów i trudności

 

Hanna Krauze-Sikorska

Uczenie się języka obcego przez dzieci z ryzykiem dysleksji jako jedno ze współczesnych wyzwań edukacyjnych

 

Ewa Murawska

Dylematy oceniania pracy nauczyciela – od szlachetnej utopii do edukacyjnej mistyfikacji

 

Krzysztof Juszczak

Nauczyciel wobec wyzwań XXI wieku

 

Lucyna Maksymowicz

Założenia edukacji wczesnoszkolnej w kontekście zmieniających się oczekiwań współczesnego społeczeństwa

 

Kinga Kuszak

Kompetencja komunikacyjna dzieci – właściwości i potrzeba stymulowania

 

Iwona Konopnicka

Obraz nauczyciela w marzeniach dzieci w młodszym wieku szkolnym (komunikat z badań)

 

Mirosława Żurawska, Agnieszka Łukasik

ICT narzędziem pracy nauczyciela

 

Dorota Werbińska

Dylematy etyczne początkujących nauczycieli języka angielskiego

 

Tatiana Kłosińska

Wczesna edukacja medialna. Możliwości i ograniczenia

 

Ewa Kumik

Kształcenie uczniów w polskich szkołach muzycznych

 

Renata Kaczmarek

Refleksje edukacyjne

 

Joanna Krol-Mazurkiewicz

Życiowa stop-klatka. Drugoroczność

 

Bartosz Miodek

Rola i miejsce technologii informacyjnej w warsztacie pracy nauczyciela

 

Mateusz Nitka

E-wychowanie w e-learningu?

 

Szkoła i nauczyciel w Europie Wschodniej – dylematy teorii i praktyki

 

Jelena Bida, Ludmiła Prokopenko

Czołowe idee A.S. Makarenki, W.A. Suchomlińskiego, A.A. Zacharenki – nasza przeszłość, teraźniejszość, przyszłość

 

Anatolij Kuźmiński

Działalność A.A. Zacharenko – wzorzec zarządzania rozwojem szkoły w kontekście kształtowania duchowych wartości uczniów

 

Aleksiej Czebykin

Właściwości zawodowego image nauczyciela i warunki jego kształtowania

 

Swietłana Skworcowa

Kształtowanie kompetencji zawodowych przyszłych nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej

 

Irina Palszkowa

Kształtowanie kultury pedagogicznej jako element kompetencji zawodowych przyszłych nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej

 

Galina Tarasenko, Bogdan Nesterowicz

Kształtowanie potencjału wychowawczego przyszłych nauczycieli na podstawie międzypokoleniowej transmisji wartości i wzorców kulturowych

 

Olga Komar

Gotowość studentów do zastosowania technologii interaktywnej w procesie edukacji

wczesnoszkolnej

 

Nelli Łysenko

Przedszkolne dzieciństwo w Ukrainie: etnopedagogiczny wymiar we współczesnej przestrzeni wielokulturowej

 

Kateryna Shestakova

Edukacja w szkole „etnicznej”: problemy i perspektywy (na przykładzie Czerniowiec, Ukraina)