Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

OBLIQUE DRAWING: A HISTORY OF ANTI-PERSPECTIVE

27-10-2014, 2:51
Aukcja w czasie sprawdzania nie była zakończona.
Cena kup teraz: 235.20 zł     
Użytkownik bookstreet
numer aukcji: 4643463696
Miejscowość Kalisz
Zostało sztuk: 10    Wyświetleń: 5   
Koniec: 27-10-2014 02:56:42

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Okładka: twarda
Kondycja: bez śladów używania
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

978<span class=hidden_cl>[zasłonięte]</span><span class=hidden_cl>[zasłonięte]</span>50179, 978<span class=hidden_cl>[zasłonięte]</span><span class=hidden_cl>[zasłonięte]</span>60690, 978<span class=hidden_cl>[zasłonięte]</span><span class=hidden_cl>[zasłonięte]</span>72867, 978<span class=hidden_cl>[zasłonięte]</span><span class=hidden_cl>[zasłonięte]</span>20177, 978<span class=hidden_cl>[zasłonięte]</span><span class=hidden_cl>[zasłonięte]</span>86566, 978-<span class=hidden_cl>[zasłonięte]</span><span class=hidden_cl>[zasłonięte]</span>50179, 978-<span class=hidden_cl>[zasłonięte]</span><span class=hidden_cl>[zasłonięte]</span>60690, 978-<span class=hidden_cl>[zasłonięte]</span><span class=hidden_cl>[zasłonięte]</span>72867, 978-<span class=hidden_cl>[zasłonięte]</span><span class=hidden_cl>[zasłonięte]</span>20177, 978-<span class=hidden_cl>[zasłonięte]</span><span class=hidden_cl>[zasłonięte]</span>86566

 
 
 
 
TEL: 607-[zasłonięte]-671
GG: [zasłonięte]16851
EMAIL: [zasłonięte]@bookstreet.pl

 

Kupując kilka książek za wysyłkę płacisz tylko raz! 

Do realizacji zamówienia przystępujemy po otrzymaniu zapłaty za towar lub wybraniu opcji przesyłki za pobraniem. Książki wysyłamy w ciągu 5-7 dni roboczych, nie ma możliwości szybszej realizacji.
Wystawiamy faktury VAT.

 

Paczkomaty InPost

 
 

Oblique Drawing: A History of Anti-Perspective (Writing Architecture)

OBLIQUE DRAWING: A HISTORY OF ANTI-PERSPECTIVE

 

 

PRODUCT DETAILS:
Author: Massimo Scolari, James Ackerman, Jenny Condie Palandri
Language: English
Publisher: MIT Press
Publication Date: 6 Nov 2012
Dimensions: 2.6 x 15.9 x 24.1 cm
Format: Hardcover
Pages: 416
Condition: NEW
Product_ID: AB6BA17741

 

 

For more than half a century, Erwin Panofsky's Perspective as Symbolic Form has dominated studies of visual representation. Despite the hegemony of central projection, or perspective, other equally important methods of representation have much to tell us. Parallel projection can be found on classical Greek vases, in Pompeiian frescoes, in Byzantine mosaics; it returned in works of the historical avant-garde, and remains the dominant form of representation in China. In Oblique Drawing, Massimo Scolari investigates "anti-perspective" visual representation over two thousand years, finding in the course of his investigation that visual and conceptual representations are manifestations of the ideological and philosophical orientations of different cultures. Images prove to be not just a form of art but a form of thought, a projection of a way of life. Scolari's generously illustrated studies show that illusionistic perspective is not the only, or even the best, representation of objects in history; parallel projection, for example, preserves in scale the actual measurements of objects it represents, avoiding the distortions of one-point perspective. Scolari analyzes the use of nonperspectival representations in pre-Renaissance images of machines and military hardware, architectural models and drawings, and illustrations of geometrical solids. He challenges Panofsky's theory of Pompeiian perspective and explains the difficulties encountered by the Chinese when they viewed Jesuit missionaries' perspectival religious images. Scolari vividly demonstrates the diversity of representational forms devised through the centuries, and shows how each one reveals something that is lacking in the others.

 

 

 

Książki wysyłamy w ciągu 5-7 dni roboczych.

 

 

 METROPOLISARCHITECTURE AND SELECTED ESSAYS Prosser

 SECRET KNOWLEDGE David Hockney

 PERSPECTIVE AS SYMBOLIC FORM Erwin Panofsky

 THE POSSIBILITY OF AN ABSOLUTE ARCHITECTURE

 THE ARCHITECTURE OF THE CITY

 THE SCIENCE OF ART Martin. Kemp