Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

O rozwoju dydaktyki języków obcych jako dyscypliny

06-03-2015, 17:52
Aukcja w czasie sprawdzania nie była zakończona.
Cena kup teraz: 25 zł     
Użytkownik poltax
numer aukcji: 4965239710
Miejscowość Warszawa
Zostało sztuk: 5    Wyświetleń: 2   

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Okładka: miękka
Rok wydania (xxxx): 2014
Kondycja: bez śladów używania
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

O rozwoju dydaktyki języków obcych jako dyscypliny naukowej


Autor: Maria Dakowska
Wydawca: Wydawnictwo UW
ISBN: 978-83-[zasłonięte]-1227-1
Rok wydania: 2014
Ilość stron: 144
Oprawa: miękka
Format: 17 x 24

Wysyłka w ciągu 3-5 dni
EAN: 978[zasłonięte][zasłonięte]35122


Obecnie dydaktyka języków obcych, jako nauka i praktyka, musi sprostać nie lada wyzwaniom.

Wynikają one z bezprecedensowych zjawisk społeczno-kulturowych, jakich jesteśmy uczestnikami: wykształcenia się społeczeństwa informacyjnego, dostępności elektronicznych środków komunikacji masowej w kulturze globalnej oraz dominującej roli języka angielskiego jako lingua franca.

Zjawiska te wymuszają rewolucję w sposobie myślenia o podstawach nauczania języków obcych.

Książka O rozwoju dydaktyki języków obcych jako dyscypliny naukowej przedstawia krótki rys usamodzielniania się tej dziedziny, poczynając od refleksji zdroworozsądkowej poprzez tzw. metodykę nauczania aż po wykształcenie się względnie niezależnej dyscypliny akademickiej.

Zawiera autorską koncepcję konstytucji tej dziedziny jako nauki:
a) względnie autonomicznej, tzn. określającej swój przedmiot badań według własnych priorytetów,
b) empirycznej, czyli docierającej do rzeczywistych procesów użycia języka jako komunikacji językowej, oraz, przede wszystkim,
c) humanistycznej - stawiającej w centrum swojego zainteresowania osobę ucznia jako podmiot procesów użycia i uczenia się języka.

Czytelnik znajdzie w książce uzasadnienie, dlaczego tylko tak rozumiana dyscyplina naukowa może mieć szanse na generowanie wiedzy praktycznie użytecznej, to znaczy aplikacji będących podstawą nowoczesnego i profesjonalnego nauczania języków obcych, zwłaszcza angielskiego, w skali masowej.

Maria Dakowska jest profesorem w Instytucie Anglistyki Uniwersytetu Warszawskiego, gdzie specjalizuje się w zakresie kształcenia nauczycieli języka angielskiego jako obcego, prowadząc dla nich kursy, wykłady oraz seminaria magisterskie i doktoranckie. Jej zainteresowania naukowe koncentrują się na emancypacji dydaktyki języków obcych jako dyscypliny naukowej, psycholingwistycznych podstawach nauczania języka angielskiego jako obcego oraz na różnorodnych kwestiach strategii praktycznego nauczania tego języka w polskim systemie edukacji. Jest autorką wielu artykułów i pięciu monografii opublikowanych w wydawnictwach krajowych i zagranicznych, w tym dwóch bardzo popularnych podręczników: Psycholingwistyczne podstawy dydaktyki języków obcych (2008) oraz Teaching English as a Foreign Language. A Guide for Professionals (2013), przeznaczonych dla nauczycieli języka angielskiego oraz studentów filologii angielskiej ─ przyszłych pedagogów i lektorów.

Rodzaj publikacji: naukowa


O rozwoju dydaktyki języków obcych jako dyscypliny