Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

O PRZEDSTAWIENIU SEMIOLOGIA OPOWIEŚCI WIDZIALNOŚĆ

19-01-2012, 15:00
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 43 zł     
Użytkownik zima1942
numer aukcji: 1999033355
Miejscowość gdańsk
Wyświetleń: 11   
Koniec: 14-01-2012 01:30:51
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha


MARIN LOUIS

O PRZEDSTAWIENIU



ilość stron: 504
format: 16 x 21 cm


Pisarstwo Louisa Marina, wkraczając w konstytutywną dla znaku-przedstawienia przejrzystość i nieprzejrzystość, ujawnia swoją siłę krytyczną i pokazuje, jak
– od historycznego malarstwa po martwą naturę, od pejzażu do trompe-l'oeil, od portretu miasta po wędrówkę po nim i od opowiadania baśni po jej słuchanie
– pragnienie zarówno widzenia, jak i słyszenia odciska się na dziełach.



SPIS TREŚCI:

Od wydawcy francuskiego 5
SEMIOLOGIA I NAUKI SPOŁECZNE
Zniknięcie człowieka w naukach społecznych: model
lingwistyczny i podmiot znaczący 9
Pole teoretyczne i praktyka symboliczna 23
Nadanie znaczenia przestrzeni społecznej: manifestacja, orszak, pochód, procesja (Uwagi semiotyczne) 52
Pojęcie wyobrażalności lub spotkanie między historią sztuki a psychoanalizą 70
Mimesis i opis albo ciekawość metody od wieku Montaigne’a do wieku Kartezjusza 81
OPOWIEŚCI
Dyskurs utopijny i opowieść o początkach (Od Utopii More’a do Skandii Kasjodora-Jordanesa) 109
Od ciała ku tekstowi (Propozycje metafizyczne odnośnie do początku opowieści) 141
Krytyczne uwagi o wypowiedzi: zagadnienie obecności w dyskursie 158
O religijności 173
Przyjemność opowiadania 184
WIDZIALNOŚĆ
Granice interpretacji lub przenikanie spojrzeniem wzniosłości burzy 207
Mapa i portret miasta (Sugestie badawcze) 239
Widzialność i czytelność historii: odnośnie do szkiców kolumny Trajana 258
Pochwała pozoru 277
Mimesis i opis 296
Nagrobek podmiotu w malarstwie 315
Złożenie czasu w namalowanym przedstawieniu 335
GRANICE MALARSTWA
Przedstawienie i pozór 361
Figury recepcji w nowożytnym przedstawieniu malarskim 374
Na marginesach obrazu: zobaczyć głos 394
Rama przedstawienia oraz kilka z jej figur 412
Zerwania, przerwy i synkopy w przedstawieniu malarskim 437
Przypisy 455
Indeks osób 492