![](http://www.a2.allegro.firmowa.biz/photo/pomorze4_allegro_535<span class=hidden_cl>[zasłonięte]</span>816751b.jpg)
Tytuł książki:O NAUCZANIU MATEMATYKI.UCZĘ ŚWIADOMIE A WIĘC LEPIEJ I CIEKAWIEJ TOM 1.
![](http://www.a2.allegro.firmowa.biz/photo/100_2696.JPG o nauczaniu_allegro_53e4bce5527bd.jpg)
Rok wydania:2006 |
|
stron:118 |
|
Autor:M.SZUREK |
|
Wymiar:17x24 |
|
Rodzaj okładki:Miękka |
|
Waga:0,455 |
|
![](http://www.a2.allegro.firmowa.biz/photo/100_2697.JPG o nauczaniu 1_allegro_53e4bd28f0cf0.jpg)
Opis książki: WYKŁADY DLA NAUCZYCIELI I STUDENTÓW.
Sztuka nauczania matematyki
Zatoka lasu zstępuje w rytmie górskich potoków... Jeśli chcesz znaleźć źródfo, musisz iść do góry, pod prąd. Przedzieraj się, szukaj, nie ustępuj, wiesz, że ono musi gdzieś tu być — Gdzie jesteś, źródto?... Gdzie jesteś, źródło?! Z implikacją stanowiącą tytuł pierwszego naszego wykładu każdy się. zgodzi. Jest prawdziwa. Natomiast termin sztuka nauczania matematyki można rozumieć na kilka sposobów. Jeżeli słowo sztuka potraktujemy po prostu jako umiejętność, to będziemy w tej książce szukać porad, jak dobrze wypełniać swoje obowiązki nauczyciela. W starożytnej Grecji sztuką (techne) nazywano każdą produkcję umiejętną. Widzimy więc, że sztuka, technika i rzemiosło mają wspólne korzenie. Arystoteles określał sztukę jako „zdolność dokonywania czegoś z trafnym zrozumieniem". Dziś nazwalibyśmy to rzemiosłem artystycznym. Ale w słowie sztuka zawarte jest przecież coś więcej. To pewien artyzm, twórczość, kreatywność, ale i refleksja nad tym, co się widzi wokół siebie. Czy można nauczać artystycznie, twórczo, kreatywnie, z dużą dozą refleksji, ale bez zbyt wielu górnolotnych frazesów? Oczywiście, że można. O tym też jest ta książka. Tekst książki jest zapisem moich wykładów prowadzonych od kilku lat na Uniwersytecie Jagiellońskim i na Uniwersytecie Warszawskim. Wykłady są przeznaczone dla studentów matematyki czwartego i piątego roku, klórzy wybrali ścieżkę nauczycielską jako główną lub dodalkową specjalność. Wykłady {a zatem i ta książka) mają nie tylko zapoznać słuchaczy z zaL sadami prowadzenia lekcji, ale — przede wszystkim — dać im matematyczne przygotowanie merytoryczne do pracy w szkole. Wygłoszone tu zdanie może zdziwić Czytelnika: przecież pełne wykształcenie uniwersyteckie samo w sobie daje pełne kwalifikacje merytoryczne do pracy w szkole. I tak, i nie. W ramach studiów matematycznych na uniwersytecie studenci poznają trudne przedmioty współczesnej matematyki. To bardzo dobrze. Wchodzącemu w życie zawodowe nauczycielowi, bardziej niż komukolwiek innemu poza młodymi naukowcami, niezbędna jest szeroka wiedza ogólna. Równocześnie jednak studenci tracą z pola widzenia matematykę elementarną. Na przykład................