http://www.nvidia.com/object/quadro_fx_5600_4600.html
Charakterystyka produktu
Brand
Model Quadro FX 4600
Card type Graphic Card
Compatibility PC
Wydajnosc video
Graphics engine NVIDIA Quadro FX 4600
Max. Resolution [pixel] 3840 x 2400 pixel
Max. Monitor Number 2
Procesor
Graphic processor NVIDIA Quadro FX 4600
Characteristics Nvidia SLI Multi-GPU Technology
Pamiec
Video memory [MB] 768 MB
Installed video memory [Mb] 768 Mb
Technology GDDR3 SDRAM
RAMDAC clock speed [MHz] 400 MHz
Bus width 384-bit
Wejscie video
Max resolution [pixel] 3840 x 2400 pixel
Max resolution details DVI: 3840 x 2400 at 24 Hz, VGA: 2048 x 1536 at 75Hz
Digital video standard DVI
API support DirectX 10, OpenGL 2.1
Interface
Motherboard Connection PCI Express x16
3D Glasses yes
Rozbudowa i komunikacja
Interfaces 2 x DVI-I (double link) - DVI combined 29 pin, 1 x 3D glasses - Mini-DIN 3 pin
Compatible slots 1 x PCI Express x16
Zunifikowana architektura NVIDIA
Pierwsza w branży zunifikowana architektura dynamicznie przydzielająca zadania obliczeniowe, przetwarzania geometrii, cieniowania i obróbki pikseli w celu zwiększenia wydajności procesora graficznego.
Technologia obliczeń wykonywanych przez GPU NVIDIA CUDA
Innowacyjne połączenie funkcji obliczeniowych procesora graficznego dostępne za pośrednictwem standardowego języka C, udostępniające nowe możliwości rozwiązywania wymagających obliczeniowo problemów.
Nowa generacja programowalności przetwarzania werteksów i pikseli z
Shader Model 4.0
Referencyjny standard dla Shader Model 4.0 umożliwia uzyskanie wyższej wydajności oraz ultrarealistycznych efektów w profesjonalnych aplikacjach OpenGL oraz DirectX 10 następnej generacji.
Najlepsze w swojej klasie rozwiązanie biznesowe
Elastyczna platforma oferująca profesjonalistom najlepsze w swojej klasie rozwiązania biznesowe z technologią NVIDIA Quadro G-Sync II, SDI lub NVIDIA® SLI™.
768 MB pamięci ramki przy dużej przepustowości pamięci
Pierwszy w branży bufor ramki o wielkości 768 MB oraz ogromna przepustowość dochodząca do 67 GB/sek. pozwalają na interaktywną wizualizację dużych modeli i uzyskanie wysokiej wydajności podczas przetwarzania w czasie rzeczywistym, a także umożliwiają uzyskanie najwyższej jakości i rozdzielczości przy zastosowaniu pełnoekranowego antyaliasingu (FSAA).
Podwójne złącza DVI Dual-Link
Dwa dwudzielne transmitery TMDS obsługują panele LCD klasy ultra-high-resolution do rozdzielczości:
3840x2400 @24Hz w każdym panelu
umożliwiając wyświetlanie fotorealistycznych obrazów o zadziwiającej jakości i szczegółowości.
Szybkie tekstury 3D
Szybkie przetwarzanie tekstur 3D pozwala na bardziej interaktywną wizualizację dużych zestawów danych wolumetrycznych.
Przetwarzanie tekstur 8k
Szybsze przetwarzanie bardzo dużych zestawów danych pozwala na uzyskanie większej wydajności w czasie zoomowania i przesuwania obrazów o dużej rozdzielczości.
Nowa generacja programowalności przetwarzania werteksów i pikseli z Shader Model 4.0
Referencyjny standard dla Shader Model 4.0 umożliwia uzyskanie wyższej wydajności oraz ultrarealistycznych efektów w aplikacjach OpenGL oraz DirectX 10 następnej generacji. Zabezpieczenie inwestycji dla przyszłego systemu Microsoft Windows® Vista.
Środowisko programistyczne języka C dla procesorów graficznych.
Oprogramowanie do obliczeń wykonywanych przez procesory graficzne NVIDIA® CUDA™ zapewnia środowisko języka C oraz pakiet narzędzi odsłaniający nowe możliwości rozwiązywania złożonych problemów takich jak ray tracing w czasie rzeczywistym czy interaktywny rendering wolumetryczny.
12-bitowa precyzja obróbki subpikseli
To 3-krotnie więcej niż oferują konkurencyjne stacje robocze. 12-bitowa precyzja obróbki subpikseli gwarantuje geometryczną dokładność, eliminując rozbłyski, pęknięcia i inne nieprawidłowości powstające przy rasteryzacji.
32-bitowa precyzja obliczeń zmiennoprzecinkowych
Ustanawia nowe standardy jakości i klarowności obrazu, dzięki 32-bitowemu przetwarzaniu w cyklach cieniowania, filtrowania, teksturowania i blendingu. Oferuje bezprecedensową jakość renderowanego obrazu w przetwarzaniu wizualnych efektów specjalnych.
32-bitowe filtrowanie i blending
Pozwala na uzyskanie bezprecedensowej jakości obrazu przy obróbce efektów wizualnych.
Zaawansowana kompresja koloru, wczesna selekcja wymiaru Z
Poprawiona technika kompresji koloru w potoku przetwarzania i wczesna selekcja wymiaru Z (early Z-culling) zwiększają efektywną przepustowość i poprawiają skuteczność renderingu i ogólną wydajność systemu.
Cg - język programowania efektów graficznych wysokiego poziomu
Cg - język C dla grafiki - to język programowania wysokiego poziomu w środowisku OpenGL, który wykorzystuje moc programowalnego procesora graficznego GPU. Programowalne potoki graficzne NVIDIA Quadro FX wspomagane przez języki programowania wysokiego poziomu efektów umożliwiają wzbogacanie trójwymiarowych postaci, obiektów i scen o wiele fotorealistycznych efektów generowanych w czasie rzeczywistym. Jest to ogromny krok ku łatwemu i szybkiemu tworzeniu realistycznej grafiki aplikacji technicznych, takich jak MCAD czy DCC.
Niezbędne dla Microsoft Windows® 7
Oferujące bogaty interfejs 3D, zwiększoną wydajność aplikacji oraz najwyższą jakość obrazu, karty graficzne NVIDIA Quadro oraz sterowniki NVIDIA® OpenGL ICD są zoptymalizowane dla architektur 32- i 64-bitowych zapewniając najlepsze wrażenia przy korzystaniu z systemu Windows® 7™.
Synchronizacja ramki
Umożliwia synchronizację kanałów wyświetlania pochodzących z różnych stacji roboczych, tworząc jeden wielki "ekran wirtualny" obsługiwany przez wielosystemowy klaster, co daje możliwość dowolnego skalowania wydajności.
128-bitowa precyzja obliczeń w potoku graficznym
Wysoka precyzja wyrafinowanych obliczeń matematycznych przekłada się na fenomenalną jakość obrazu. Oparta na standardzie IEEE, 32-bitowa zmiennoprzecinkowa precyzja koloru RGBA zapewnia najszerszy zakres dynamiki zmienności milionów kolorów.
Pełnoekranowy antyaliasing (FSAA)
FSAA 16x oraz antyaliasing SLIAA do 32x umożliwia redukcję „schodków” i wyszczerbionych krawędzi przy rozdzielczości sięgającej nawet 1920x1200, dzięki czemu zapewnia niezwykły realizm każdej sceny.
Genlock/Frame Lock
Znany również jako „house sync” - synchronizacja z widownią. Zaawansowana funkcja umożliwiająca synchronizację wyjścia graficznego ze źródłem zewnętrznym, zazwyczaj stosowana w produkcji filmowej i przekazach telewizyjnych.
Sprzętowo realizowana funkcja „3D Window Clipping”
Dzięki zwiększeniu szybkości transferu między buforem koloru a buforem ramek, akceleracja sprzętowa obszaru obcinania (mechanizm transferu danych między oknem i buforem ramek) zdecydowanie polepsza całkowitą wydajność grafiki.
Akcelerowana sprzętowo funkcja Pixel Read-Back
Wydajność odczytu pikseli w trybie Read-Back dochodząca do 2,4 GB/s, zapewniająca najwyższą przepustowość, ponad 10-krotnie wyższą od systemów graficznych poprzedniej generacji.
Najwyższa wydajność aplikacji dla stacji roboczych
Architektura kolejnej generacji, umożliwiająca ponad dwukrotny wzrost wydajności przetwarzania geometrii i wypełniania, zapewniająca najwyższe parametry obsługi profesjonalnych aplikacji CAD, DCC i naukowych.
Wyjścia sygnałowe o dużej wydajności
Układy RAMDAC 400 MHz i podwójne złącze DVI umożliwiają obsługę najbardziej zaawansowanych systemów wyświetlania dostępnych na rynku.
Technologia NVIDIA High Precision Dynamic-Range
Ustanawia nowe standardy jakości i klarowności obrazu, dzięki zmiennoprzecinkowemu przetwarzaniu w cyklach cieniowania, filtrowania, teksturowania i blendingu. Oferuje bezprecedensową jakość renderowanego obrazu w przetwarzaniu wizualnych efektów specjalnych.
Technologia NVIDIA PureVideo
Technologia NVIDIA PureVideo™ to połączenie procesorów high–definition wideo z doskonałym oprogramowaniem dekodującym, które umożliwia osiągnięcie bezprecedensowej jakości i klarowności obrazu, płynności odtwarzania filmów, wierności kolorów i precyzyjnego skalowania dla wideo HD i SD. Zapewnia akcelerowane sprzętowo skalowanie, usuwanie przeplotu (de-interlacing) i funkcję inverse telecine podczas odtwarzania w czasie rzeczywistym treści wideo w standardzie HD z DVD.
Technologia NVIDIA PureVideo HD
Najwyższa jakość odtwarzania filmów high-definition na komputerze PC dzięki połączeniu akceleracji dekodowania filmu, postprocessingu, układów HDCP oraz integracji z odtwarzaczami filmów HD. Zapewnia najwyższą jakość obrazu filmów we wszystkich formatach w tym HD DVD i Blu-ray – przy niewielkim obciążeniu procesora głównego i niskim poborze energii.
Ujednolicona architektura pamięci NVIDIA Quadro
Umożliwia lepsze zarządzanie pamięcią poprzez efektywne alokowanie i dzielenie zasobów między współbieżnymi oknami i aplikacjami graficznymi.
Technologia NVIDIA® SLI™
Technologia NVIDIA SLI (Scalable Link Interface) umożliwia inteligentne i przezroczyste skalowanie wydajności profesjonalnych aplikacji dla stacji roboczych. Obsługiwana w procesorach graficznych NVIDIA Quadro FX 5600, 5500, 4600, 4500, 3500 oraz 3450.
Zunifikowana architektura NVIDIA
Pierwsza w branży zunifikowana architektura dynamicznie przydzielająca zadania obliczeniowe, przetwarzania geometrii, cieniowania i obróbki pikseli w celu zwiększenia wydajności procesora graficznego.
Technologia równoczesnego wyświetlania na wielu ekranach (nView Multi-Display)
Połączenie technologii oprogramowania i sprzętu komputerowego NVIDIA® nView® zapewnia maksymalną elastyczność w wyświetlaniu obrazu na wielu ekranach, a także niespotykaną dotąd możliwość kształtowania wyglądu pulpitu przez użytkownika. Procesory graficzne NVIDIA umożliwiają równoczesne wyświetlanie obrazu na wielu ekranach, jednak poszczególne karty graficzne pochodzące od producentów niezależnych mogą różnić się w zakresie tej funkcjonalności. Sprawdź, czy wybrany produkt obsługuje tę technologię przed dokonaniem zakupu.
Certyfikowane dla PCI Express
Technologia ta podwaja przepustowość magistrali AGP 8X, umożliwiając transmisję z prędkością ponad 2 GB/s w obu kierunkach jednocześnie.
Cztery bufory wyświetlania stereoskopowego
Oferuje dodatkowe możliwości wizualizacji w profesjonalnych aplikacjach, które obsługują podgląd stereoskopowy.
Antyaliasing oparty na obrocie siatki pikseli (RG FSAA)
Algorytm wykorzystujący obrót siatki pikseli (Rotated Grid - RG) wprowadza znaczącą optymalizację procesu samplowania wzorca, wyraźnie poprawiając wierność koloru i jakość wizualną krawędzi i linii, redukując strzępienia i schodki przy zachowaniu wysokiej wydajności przetwarzania.
Ujednolicona architektura sterowników (Unified Driver Architecture – UDA)
Ujednolicona architektura sterowników (UDA) firmy NVIDIA zapewnia pełną kompatybilność sterowników (zarówno wstecz, jak i na przyszłość) z rozwiązaniami sprzętowymi. UDA ułatwia także aktualizację produktów firmy NVIDIA, jako że wszystkie nowe produkty działają poprawnie na istniejących w systemie sterownikach.