![](http://images6.fotosik.pl/558/04e4c1393f919d4a.jpg) |
|
Księgarnia
PIM, Tychy, ul. Jana Pawła II 24
tel. 501 [zasłonięte] 370
Księgarnia
stacjonarna: 519 [zasłonięte] 288
504 029
187 [zasłonięte]@tlen.pl |
|
![](http://images6.fotosik.pl/558/31215e3d63d2dc33.jpg) |
|
Książki wysyłamy listem poleconym lub paczką w ciągu 1-3
dni roboczych po otrzymaniu wpłaty na konto.
Na prośbę kupującego wystawiamy fakturę
VAT.
W tytule
przelewu proszę podać Nick z Allegro lub numer aukcji.
Odbiór osobisty:
Księgarnia PIM,
Tychy
ul. Jana Pawła II 24
pon-pt 10-19; sob
10-16.
tel. 519 [zasłonięte] 288
Przy odbiorze osobistym
proszę o kontakt z księgarnią w godzinach pracy księgarni.
|
|
![](http://images6.fotosik.pl/558/1e81ff9c442e86a4.jpg) |
|
Wpłata na konto
Pobranie
|
|
![](http://images8.fotosik.pl/117/abf0c5affe8408ce.jpg) |
|
Bez względu na ilość zakupionych książek koszt przesyłki
doliczamy tylko raz i wynosi on maksymalnie 10 zł. |
| |
Nurty pedagogii Naukowe,
dyskretne, odlotowe Jaworska-Witkowska Monika, Kwieciński
Zbigniew
Wydawnictwo:
IMPULS ISBN:[zasłonięte]978-8387-863-9 Format:
16.5x24.0cm Ilość stron: 354 Oprawa:
Twarda Wydanie: 1, 2011 r. Opis: Treść tej książki
została wywołana przez esej Zbigniewa Kwiecińskiego o współczesnych
nurtach pedagogii, który otwiera nasz tom i jest doń właściwym
wstępem. Esej ten zawiera psychoanalityczną intuicję czy też
hipotezę autora, że być może trwałość praktyk edukacyjnych i
towarzyszących im wtórnie ich uzasadnień w pracach pedagogicznych ma
swoje źródła nie tyle w myśli naukowej, ile w pierwotnych,
głębinowych żądzach człowieka: dążeniu do władzy i korzyści,
natomiast pojawiające się marginalnie od wieków próby
przeciwstawiania im transgresyjnych projektów i realizacji
wychowania do wspierania pełni rozwoju każdej jednostki, osiągania
przez nią autonomii, kreatywności i szczęścia wypływają z uczuć i
postaw, które stanowią o istocie człowieczeństwa – z miłości,
życzliwości, empatii i dobroci. […] Treść tej książki została także
wywołana przez reakcję Moniki Jaworskiej-Witkowskiej na esej
Zbigniewa Kwiecińskiego o pobocznych nurtach pedagogii. Inspirujące
było także wskazanie przez tego ostatniego i Lecha Witkowskiego […]
na możliwość pedagogicznej lektury Dziennika Witolda Gombrowicza, co
było początkiem i zaczynem nieśmiałej nadziei na pedagogikę z
wnętrza kultury. Jest więc niniejsza książka relacją współmyślenia i
dyskusji autorów o drogach kulturowych pedagogii, o obliczach paidei
w kulturze oraz marzeń o pedagogice jako „specjalizacji wyższego
rzędu”, jako dyscyplinie chłonnej i generatywnej, przeciwstawionej
parcjalnym rozwinięciom w hermetycznych, dyskursywnych gettach
specjalizacji.
Książkę tę dedykujemy Profesorowi
Lechowi Witkowskiemu na jego sześćdziesiąte urodziny. Lech Witkowski
od początku wkroczenia do obszaru dyskusji, badań, studiów i
pisarstwa naukowego dotyczącego edukacji i pedagogiki był mistrzem
odwagi i niekonwencjonalnego sięgania po nieznane teorie i
najważniejsze omijane kategorie, podejmowania najtrudniejszych
problemów i twórczego ich rozwiązywania, otwierania pedagogiki
polskiej na całą humanistykę współczesną, na odkrywanie dla
pedagogiki wielkich autorów spoza jej własnego pola badawczego. Bez
jego studiów i książek nad teoriami rozwoju w cyklu całego życia i w
pionowym profilu dorastania moralnego, teoriami zmiany społecznej i
kryzysu tożsamości jednostki, społeczeństwa i systemu społecznego,
teoriami pogranicza kulturowego, nad pedagogiką krytyczną i
inspiracjami psychoanalizy dla pedagogiki, studiami nad kategoriami
ambiwalencji i autorytetu – pedagogika polska byłaby dzisiaj w innym
momencie i obszarze swojego rozwoju. Monika
Jaworska-Witkowska Zbigniew Kwieciński
![okładka](http://www.azymut.pl/mw/azymut/BookImages/552529i.jpg)
|
|