Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Nurt religijny w muzyce różnych epok, Hinz Edward

24-01-2012, 3:40
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 22.10 zł     
Użytkownik book24
numer aukcji: 2001222807
Miejscowość Warszawa
Wyświetleń: 7   
Koniec: 15-01-2012, 8:07
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Book24 - księgarnia internetowa serdecznie wita na swoich aukcjach w serwisie Allegro.pl. Zapraszamy do zapoznania się z naszą ofertą oraz zakupu.
O nas

Kupując u nas masz pewność co do jakości zakupionego towaru, oraz szybkiej przesyłki.
Do każdej transakcji podchodzimy indywidualnie, staramy się, aby nasz klient był w 100% usatysfakcjonowany.

Każdą paczkę starannie pakujemy w tekturowe pudełko lub kopertę bąbelkową, tak aby w stanie nienaruszonym dotarła do odbiorcy.

Dane Kontaktowe

Po wylicytowaniu przedmiotu koniecznie wypełnij formularz dostawy, jeśli masz dodatkowe pytania napisz e-maila.

Book24 - księgarnia internetowa al.Solidarności 117 lok.406
00-140 Warszawa

e-mail: [zasłonięte]@book24.waw.pl
pon-pt: 9-18

Numer konta:
951[zasłonięte]200400[zasłonięte]70234[zasłonięte]730 (mBank)
501[zasłonięte]555811[zasłonięte]45200[zasłonięte]594 (Inteligo)



Nurt religijny w muzyce różnych epok
Hinz Edward

Dodatkowe informacje

  • ISBN:837[zasłonięte]2606
  • liczba stron: 276
  • Okładka: miękka
  • Wydawnictwo: Bernardinum
  • Wymiary: 165 x 235 mm
  • Rok wydania: 2005
  • Opis

    Na stronicach tej książki, w dwudziestu jeden rozdziałach, autor przekrojowo przedstawił religijną twórczość muzyczną, którą uprawiali kompozytorzy w różnych krajach Europy od średniowiecza poprzez renesans, barok, klasycyzm, romantyzm i postromantyzm aż po nasze czasy.

    Wszystkie ukazane w publikacji kompozycje, reprezentujące różne formy muzyki religijnej (śpiewy chorałowe, msze, motety, oratoria i in.), powstawały na podłożu chrześcijaństwa. Ich źródłem inspiracji były głównie teksty biblijne i liturgiczne. Kompozytorzy przedstawionych utworów religijnych wywodzili się nie tylko ze środowisk katolickich, ale także z kręgów protestanckich (Bach, Handel, Brahms) i prawosławnych (Strawiński). Wszyscy jednak starali się w swej muzyce najdoskonalej przekazać treści religijne.

    W ostatnim, dwudziestym drugim artykule przedstawił autor stanowisko Kościoła wobec muzyki sakralnej. Stanowisko to odzwierciedlają dokumenty Stolicy Apostolskiej, które określają wymagane cechy muzyki sakralnej i zadania, jakie ona ma spełniać. Niniejsza publikacja ukazuje, jak ważną rolę spełniała muzyka religijna w kształtowaniu i rozwoju europejskiej kultury muzycznej i kultury w ogóle. Minęły różne style i formy w muzyce, ale inspiracja religijna nadal stanowi źródło twórczości muzycznej także w naszych czasach, o czym świadczyć może chociażby powstała na progu trzeciego tysiąclecia "Missa pro pace" Wojciecha Kilara.

    [zasłonięte]@book24.waw.pl - Book24 - księgarnia internetowa