PRZEDMIOTEM AUKCJI JEST
ŁOŻYSKO WALCOWE
NU 208 E
ŁOŻYSKO WALCOWE POPRZECZNE JEDNORZĘDOWE TYP NU 208 E
Ø 40 mm – średnica wewnętrzna łożyska
CENA 21,00
Towar jest nowy.
Do każdej przesyłki klient otrzymuje dokument zakupu :
FAKTURA VAT lub PARAGON.
Łożyska walcowe
Łożyska walcowe cechuje zdolność przejmowania znacznych obciążeń poprzecznych w stosunku do łożysk kulkowych o tych samych wymiarach. Konstrukcyjnie łożyska te składają się z zespołu koszyka z wałeczkami i pierścieniem z obrzeżami oraz drugiego pierścienia. W zależności od ukształtowania pierścieni, istnieje szereg typów konstrukcyjnych łożysk walcowych.
Łożyska walcowe poprzeczne w zasadzie są przeznaczone do przenoszenia obciążeń poprzecznych, jednakże łożyska typu NJ pozwalają na ustalenie wzdłużne wału w jednym kierunku, zaś łożyska typu NUP umożliwiają ustalenie dwukierunkowe. Łożyska te mogą przenosić pewne dynamiczne obciążenia wzdłużne, jednakże w ograniczonym zakresie.
Łożyska walcowe poprzeczne są wrażliwe na zjawisko niewspółosiowości obu pierścieni wewnętrznego i zewnętrznego, wywołujące naprężenia krawędziowe
Najpopularniejsze warianty to:
Typ NU - Łożyska typu NU mają dwa stałe obrzeża na pierścieniu zewnętrznym i pierścień wewnętrzny bez obrzeży. Łożyska te umożliwiają przemieszczenie osiowe wału względem oprawy w obu kierunkach.
Typ N - Łożyska typu N mają dwa stałe obrzeża na pierścieniu wewnętrznym i pierścień zewnętrzny bez obrzeży. Łożyska te także umożliwiają przemieszczenie osiowe wału względem oprawy w obu kierunkach.
Typ NJ - Łożyska typu NJ mają dwa stałe obrzeża na pierścieniu zewnętrznym i jedno obrzeże na pierścieniu wewnętrznym. Łożyska te pozwalają ustalić położenie wału w jednym kierunku.
Typ NUP - Łożyska typu NUP mają dwa stałe obrzeża na pierścieniu zewnętrznym i jedno obrzeże na pierścieniu wewnętrznym oraz dodatkowy pierścień boczny. Łożyska te mogą być stosowane do osiowego ustalenia położenia wału w obu kierunkach.