Program ntsn.serwis jest aplikacją przeznaczoną do wspomagania prowadzenia serwisu sprzętu komputerowego. Główne zalety aplikacji to prostota, intuicyjność, możliwość wydruku dokumentów oraz możliwość współdzielenia bazy danych pomiędzy serwisantami i komputerami, a także dostępność modułu sprawdzania statusu napraw on-line.
Program wykorzystuje bazy danych SQLite (plik na dysku, który można udostępnić w sieci lokalnej) i/lub MySQL (baza danych zdalna bądź lokalna). Możliwe jest ustawienie sufiksu numeru naprawy w połączeniu z bazą danych w której znajduje się wpis dotyczący naprawy.
Naprawy można koordynować poprzez dodawanie notatek (różne typy) oraz ustawianie statusu i postępu naprawy.
Dużym atutem jest dostępność uniwersalnego modułu sprawdzania statusów napraw on-line który może działać w adresie klienta.
Główne funkcje programu
- zarządzanie dostępem użytkowników do bazy danych i konfiguracji
- zarządzanie bazami danych - możliwość korzystania z wielu baz danych na raz
- obsługa bazy danych MySQL (zdalna/lokalna baza danych)
- obsługa bazy danych SQLite (lokalna baza danych)
- możliwość współdzielenia bazy danych pomiędzy wieloma instancjami aplikacji (lokalnej i zdalnej)
- tworzenie wydruków - wydruk potwierdzenia naprawy, karta naprawy, zarządzanie szablonami wydruków
- koordynacja naprawy poprzez dodawanie notatek z różnym stopniem ważności
- ustawianie postępu naprawy, możliwość sprawdzania sumarycznego postępu napraw
- dostęp do dedykowanego serwisu on-line umożliwiającego sprawdzanie statusów napraw
- możliwość dodawania notatek pojawiających się w serwisie sprawdzania napraw on-line
- możliwość uruchomienia serwisu sprawdzania statusów napraw on-line w domenie klienta z logo klienta