NSU ZUNDAPP DKW BMW I INNE
PUBLIKACJA
STARE MOTOCYKLE
Kiedy prześledzimy dokładniej historię rozwoju motocykla stwierdzimy, że w niewielu dziedzinach ludzkiego działania
konstruktorzy wykazali tyle twórczej fantazji i nadzwyczajnej wynalazczości,
co przy udoskonalaniu tego dwukołowego środka transportowego.
Próby zastosowania silnika do napędu pojazdu jednośladowego rozpoczęły się w sześćdziesiątych latach XIX stulecia.
Za prototyp motocykla, w dzisiejszym znaczeniu tego słowa, uważamy jednak „Reitwagen mit Petroleum Motor” Goitlieba Daimlera z 1885 r,
chociaż w rzeczywistości ta drewniana konstrukcja miała tylko umożliwić wypróbowanie silnika Daimlera,
przeznaczonego do napędu samochodu.
SPIS TREŚCI
Wstęp
Charakterystyczne kształty
Ramy
Zawieszanie przednie
Siodła
Ważniejsi producenci
Ariel
BMW
BSA
CZ
DKW
Harley-Davidson
Husqvarna
Indian
Jawa
Laurin8
Matchless
Moto Guzzi
Norton
NSU
Peugeot
Puch
Sarolea
Wanderer
Zundapp
Kalendarium
Pojazdy
Raitwagan mit Petroleum Motor — 1885
Mulat—1892
Hildabrandt&Wolfmuller— 1894
Werner—1897
De Dion-Bouton —1897
NSU—1901
Werner—1901
Griffon—1902
Walter—1902
Laurin&Klement Slavia CC— 1903
FN—1904
Victoria—1904
Diamant — 1904
0pel 23/4PS—1905
Puch—1906
Norton—1907
Wanderer—1908
Scott—1909
BSA—1910
DouglasK—23/4HP--- 1913
Peugeots 1913
RudgeWhitworthMulti — 1914
Harley-Davidson 1000—1916
Victoria KR 1 -- 1920
Mars—1920
DKW Reichsfahrtmodell —1921
Austro-Motorette — 1921
Ner 1921
Bekamo—1922
Motosacoche500—1923
Horex25O—1924
DKW173—1924
Motoconfort 100—1924
NewHudson500-- 1924
StockR
Victoria KR3 —1925
Brough Superior SS 100—1925
NSU 1000
Zundapp—1925
Sarolea 500
MotoGuzzi500— 1926
DKWE2
Wanderer[zasłonięte]709 19
Windhoff4—1927
IndianScout60
NSU 75
8D500—1927
AJSH8—1927
i wiele innych modeli pokazanych i opisanych w szczegółach
Powyżej strony książki
STR 221