GFS 10 dostarcza informacji o przepływie paliwa (objętość w jednostce czasu), która może być następnie prezentowana na ekranach dołączonych do niego urządzeń: instrumentach nawigacyjnych NMEA 2000 (np. GMI 10), czy też ploterach (np. GPSmap serii 4xx/5xx, czy 4xxx, 5xxx). GFS 10 instaluje się na przewodzie doprowadzającym paliwo do silnika, zachowując przy tym kierunkowość przepływu paliwa, oznaczoną na obudowie urządzenia. W przypadku łodzi z wieloma silnikami, możliwe jest stosowanie kilku sensorów GFS 10.
Z pomocą tego sensora możliwe jest również wyświetlanie w kompatybilnych urządzeniach informacji o poziomie paliwa w zbiorniku, jeśli GFS 10 zostanie dodatkowo połączony z czujnikiem poziomu paliwa zainstalowanym na łodzi. Podłączony w ten sposób czujnik poziomu paliwa wymaga następnie kalibracji, wykonywanej z poziomu menu plotera lub instrumentów nawigacyjnych (dokonuje się jej poprzez wprowadzenie tzw. punktów kalibracji, podając ilość paliwa, która aktualnie znajduje się w zbiorniku - im więcej tych punktów, tym dokładniejsze będą wskazania).
Połączenie sensora GFS 10 z urządzeniami umożliwiającymi odczytanie zmierzonych danych może się odbywa z użyciem sieci NMEA 2000 lub CANet. GFS 10 posiada standardowo wyprowadzone złącze, umożliwiające bezpośrednie połączenie go z siecią NMEA 2000. Aby skorzystać z sieci CANet, konieczne jest zastosowanie odpowiedniego adaptera (dostarczany w zestawie z GFS 10) i dokonać odpowiednich połączeń.
W skład zestawu wchodzi: filtr paliwa, 4 opaski zaciskowe ze stali nierdzewnej, kabel adaptacyjny NMEA 2000 do CANet, trójniki NMEA 2000, elementy montażowe.