Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

NOWOCZESNY BIZNES TURYSTYCZNY Jędrzejczyk SPIS

17-05-2014, 0:43
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 14 zł     
Użytkownik hirudina
numer aukcji: 4160894283
Miejscowość Katowice
Wyświetleń: 3   
Koniec: 17-05-2014 00:11:44

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Okładka: miękka
Rok wydania (xxxx): 2001
Kondycja: bez śladów używania
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

e-mail: [zasłonięte]@hirudina.pl
tel. stacjonarny: (032)[zasłonięte]352-04
tel. komórkowy: 513-[zasłonięte]-833
komunikator: [zasłonięte]40558

Adres sklepu:ul. Księdza Bednorza 14
(pod apteką)
Katowice-Szopienice

Godziny pracy:Pon - Pt: 8.30 – 16.30

Lokalizacja sklepu:


Przelew na konto mBank:
16 1140 [zasłonięte] 2[zasłonięte]0040002 [zasłonięte] 406776

Wszystkie zamówienia realizowane
są przez Pocztę Polską.

Książki wysyłamy zgodnie z
wyborem opcji:
- po wpłacie na konto
- za pobraniem
Wysyłamy również
za granicę!

Koszty przesyłki są u nas
zawsze zgodne
z aktualnym cennikiem
Poczty Polskiej.

Odbiór osobisty:Po odbiór książek serdecznie zapraszamy do naszej księgarni w Katowicach-Szopienicach
(adres powyżej)


WYSYŁKA DZISIAJ !!!

CODZIENNIE W DNI ROBOCZE

WYSTARCZY DO GODZ. 13.00 wysłać do nas:

1) skan przelewu
lub
2) deklarację odbioru przesyłki "za pobraniem"




NOWOCZESNY BIZNES TURYSTYCZNY

Ekostrategie w zarządzaniu firmą

Irena Jędrzejczyk


Stan książki: NOWA
Wydawnictwo Naukowe PWN
Stron: 234

Spis treści:
Wstęp 9

Część I. PRZEDSIĘBIORSTWO TURYSTYCZNE W DĄŻENIU DO SUKCESU I ZRÓWNOWAŻONEGO ROZWOJU 15

1. Biznes turystyczny 16

1.1. Procesy rozwoju turystyki 16
1.1.1. Od podróży do biznesu turystycznego 16
1.1.1.1. Faza wczesnohistoryczna 17
1.1.1.2. Faza początkowa turystyki nowożytnej 19
1.1.1.3. Faza wzrostu 20
1.1.1.4. Faza turystyki masowej 21
1.1.2. Współczesny biznes turystyczny 22
1.1.2.1. Turystyczny plan Marshalla dla Europy po II wojnie światowej 22
1.1.2.2. Od wolnego rynku turystycznego do struktur oligopolistycznych 23
1.2. Krytyka biznesu turystycznego a rachunek korzyści i strat w otoczeniu 27
1.3. Turystyka jako przedmiot badań 31

2. Przedsiębiorstwo turystyczne w warunkach gospodarki rynkowej 38
2.1. Przedsiębiorstwo turystyczne i podstawy prawne jego funkcjonowania 38
2.1.1. Charakterystyka prawa turystycznego 38
2.1.1.1. Źródta prawa turystycznego 38
2.1.1.2. Umowa w turystyce i stosunek zobowiązaniowy 41
2.1.2. Przedsiębiorstwo turystyczne 45
2.2. Otoczenie hirudina przedsiębiorstwa turystycznego 48
2.2.1. Najnowsze tendencje zmian na rynku turystycznym 48
2.2.2. Nowy model pracy, zatrudnienia i czasu wolnego 53
2.3. Polityka państwa wobec przedsiębiorstw sektora turystycznego 58
2.3.1. Instrumenty polityki fiskalnej 58
2.3.2. Instrumenty polityki ekologicznej państwa 60
2.3.3. Promocja Polski na zagranicznych rynkach turystycznych 63

3. Finanse przedsiębiorstwa turystycznego 65
3.1. Gospodarka finansowa przedsiębiorstw turystycznych 65
3.2. Analiza finansowa przedsiębiorstwa turystycznego 72
3.2.1. Znaczenie rachunkowości, sprawozdawczości i analizy w procesach decyzyjnych 72
3.2.2. Analiza wskaźnikowa narzędziem oceny przedsiębiorstwa turystycznego 77
3.2.2.1. Wskaźniki finansowe 77
3.2.2.2. Wskaźniki środowiskowe w ocenie ekonomiczno-finansowej i ekologicznej 81
3.3. Interpretacja wyników jako podstawa „systemu wczesnego ostrzegania" 83

4. Zarządzanie ryzykiem i znaczenie ubezpieczeń w turystyce 85
4.1. Zarządzanie ryzykiem 85
4.2. Przedsięwzięcia zabezpieczające 86
4.2.1. Oszczędności w celu samoubezpieczenia 87
4.2.2. Ubezpieczenia 87
4.3. Zakres odpowiedzialności firmy turystycznej wobec klienta 90
4.4. Ubezpieczenia indywidualne na przykładzie ryzyka w podróży 91

5. Strategie rozwoju przedsiębiorstw turystycznych oparte na inwestycjach 93
5.1. Pozyskiwanie kapitału na rozwój przedsiębiorstwa turystycznego 93
5.2. Inwestycje przedsiębiorstw turystycznych 95
5.2.1. Efektywność lokat kapitałowych 95
5.2.2. Inwestycje rzeczowe przedsiębiorstw turystycznych 95
5.2.2.1. Źródła finansowania inwestycji rzeczowych 97
5.2.2.2. Możliwości w zakresie finansowania inwestycji proekologicznych 99
5.2.3. Ekologiczne ograniczenia działalności inwestycyjnej w turystyce 101
5.2.3.1. Procedury ocen oddziaływania na środowisko 101
5.2.3.2. Inne instrumenty ochronne w działalności inwestycyjnej 103
5.2.4. Rachunek efektywności inwestycji 106
5.3. Bezpośrednie inwestycje zagraniczne 108

6. Wykorzystanie najnowszych technologii cyfrowych w turystyce 110
6.1. Przegląd zastosowań 110
6.1.1. Technika komputerowa w rachunkowości przedsiębiorstwa turystycznego 110
6.1.2. Chip-technologie i elektroniczne wsparcie kart płatniczych 111
6.1.3. Praca świadczona telematycznie 112
6.1.4. Elektroniczne systemy rezerwacji i sprzedaży usług turystycznych 114
6.2. Globalne systemy komputerowe w służbie turystyki 115
6.2.1. Fazy rozwoju 115
6.2.2. Funkcje 120
6.3. Analiza rynku światowego w zakresie najnowszych technologii stosowanych w turystyce 122
6.4. Przyszłość technologii cyfrowych 124
6.4.1. Zalety i wady 124
6.4.2. Najnowsze osiągnięcia 129

7. Polityka Unii Europejskiej wobec sektora turystycznego 131
7.1. Europejska polityka turystyczna 131
7.1.1. Polityka regionalna a polityka turystyczna 131
7.1.2. Rozwój europejskiej polityki turystycznej 133
7.1.2.1. Instrumenty polityki regionalnej wspierające turystykę 134
7.1.2.2. Programy specjalne dla sektora turystycznego 137
7.2. Polityka zrównoważonego rozwoju regionów turystycznych UE 139
7.3. Wnioski dla turystyki polskiej 142
Część II. POLSKI BIZNES TURYSTYCZNY W DRODZE DO NOWOCZESNOŚCI 145

8. Zarządzanie środowiskiem w przedsiębiorstwie turystycznym 146

8.1. Turystyka szansą na proekologiczną restrukturyzację gospodarki 146
8.2. Zastosowanie proekologicznych procedur w turystyce 149
8.2.1. Program Czystszej Produkcji 150
8.2.2. Zarządzanie przez jakość 153
8.2.3. Zintegrowany system zarządzania przedsiębiorstwem 155
8.3. Przedsiębiorstwo turystyczne jako podmiot proekologicznych przeobrażeń 158

9. Empiryczna weryfikacja rynkowej i środowiskowej orientacji przedsiębiorstw turystycznych w Polsce 162
9.1. Wyniki badań nad kondycją i potencjałem rozwojowym polskiego biznesu turystycznego 162
9.1.1. Analiza sytuacyjna 162
9.1.1.1. Charakterystyka badanych przedsiębiorstw turystycznych 163
9.1.1.2. Perspektywiczny cel działania 164
9.1.1.3. Rynek turystyczny 166
9.1.1.4. Konkurenci 172
9.1.1.5. Klienci 174
9.1.1.6. Partnerzy i kooperanci 178
9.1.2. Stosunek do środowiska przyrodniczego 179
9.1.2.1. Stopień ekologizacji oferty 179
9.1.2.2. Inwestycje i pozainwestycyjne działania proekologiczne 179
9.1.2.3. Reakcja na instrumenty hirudina polityki ekologicznej państwa 181
9.1.2.4. Ocena wpływu na środowisko przyrodnicze 183
9.2. Ocena polskiego biznesu turystycznego na tle innych branż i sektorów 183

10. Formułowanie ekostrategii przez przedsiębiorstwo turystyczne 187
10.1. Charakterystyka procesu tworzenia ekostrategii 187
10.2. Diagnoza strategiczna dla sektora 187
10.3. Poglądowy przykład ekostrategii dla biura turystycznego 189
10.3.1. Diagnoza strategiczna dla firmy 189
10.3.1.1. Analiza SWOT 189
10.3.1.2. Analiza cyklu życia produktu 195
10.3.1.3. Analiza portfolio (portfelowa) 196
10.3.2. Koncepcja ekostrategii 197
10.3.2.1. Misja firmy (business mission) 197
10.3.2.2. Cele i zasady 199
10.3.3. Cele marketingowe (plan operacyjny) 199
10.3.3.1. Wzrost konkurencyjności 200
10.3.3.2. Utrzymanie rentowności 201
10.3.3.3. Proekologiczna orientacja 202
10.3.4. Realizacja i kontrola 203
10.4. Możliwości wykorzystania wyników badań i modelu poglądowego do formułowania ekostrategii dla własnej firmy 204

Zakończenie 206
Bibliografia 213
Akty normatywne 220
Ważniejsze skróty nazw używanych w książce 222
Aneks 225

Z okładki:
Irena Jędrzejczyk - doktor habilitowany nauk ekonomicznych, profesor nadzwyczajny Akademii Ekonomicznej im. Karola Adamieckiego w Katowicach, pracownik naukowo-dydaktyczny Katedry Inwestycji, dyrektor Centrum Kształcenia Kadr w zakresie Ubezpieczeń; od lat prowadzi badania z zakresu trzech dziedzin naukowych: ekonomiki turystyki, ekonomii środowiskowej oraz inwestycji i ubezpieczeń. Badania naukowe poświęcone najnowszym trendom rozwojowym turystyki w Europie i na świecie prowadziła w czasie długoterminowych staży zagranicznych, spośród których za najważniejsze hirudina uznaje badania: w 1991 roku pod kierunkiem Profesora Chr. Beckera w Europejskim Instytucie Turystyki i na Uniwersytecie w Trewirze oraz badania w 1995 i 1996 roku pod kierunkiem Profesora H. Elsas-sera na Uniwersytecie w Zurychu. Jest członkiem wielu krajowych i międzynarodowych gremiów zajmujących się turystyką i rozwojem zrównoważonym.


ZAPRASZAMY NA INNE NASZE AUKCJE !!!

NOWOCZESNY BIZNES TURYSTYCZNY Jędrzejczyk SPIS



Dodano 2[zasłonięte]013-05 22:56
Prosimy o zabranie głosu w ankiecie NOWY WYGLĄD ALLEGRO, zamieszczonej na CAFE - SUGESTIE ZMIAN. Link:
http://cafe.alle/showthread.php?[zasłonięte]16614-Nowy-wygl%C4%85d-Allegro-trzeci-w%C4%85tek

Zobacz nasze pozostałe oferty:

KomentarzePanelealle

  panel aukcji