Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Nowoczesne technologie w kolejnictwie - SITK 2008

20-01-2014, 19:40
Aukcja w czasie sprawdzania nie była zakończona.
Cena kup teraz: 25 zł     
Użytkownik Ksiegarz_KnC
numer aukcji: 3868317271
Miejscowość Kraków
Wyświetleń: 1   
Koniec: 18-01-2014 22:01:39

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Waga (z opakowaniem): 1.00 [kg]
Okładka: miękka
Rok wydania (xxxx): 2008
Kondycja: bez śladów używania
Język: polski
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

KOLEJ na CZYTANIE (KnC)

Zapraszam do Kolekcji

„Zeszyty naukowe SITK”

 

Opracowania naukowe, referaty, prace autorów pracujących w ośrodkach naukowo-badawczych jak i praktyków z poszczególnych dziedzin naszego życia są bezcennymi materiałami, pozwalającymi poznać najnowsze osiągnięcia w danej dziedzinie. Proponuję Ci materiał może w mało ciekawej dziedzinie jakim jest transport szynowy (transport kolejowy, transport miejski). Posiada ona jednak swoich fanów jak i osoby w niej pracujące zainteresowane jej dniem dzisiejszym i rozwojem w najbliższej przyszłości.

Przedstawiam zeszyt naukowo-techniczny Stowarzyszenia Inżynierów i Techników Komunikacji Rzeczpospolitej Polskiej będący zbiorem referatów przedstawionych podczas konferencji zorganizowanej w 2009 roku, pt.

Nowoczesne technologie i systemy zarządzania
w kolejnictwie

Proponuję zeszyt z 2008 roku.

Wydawcą tego opracowania jest SITK RP Oddział w Krakowie.

Egzemplarz oferuję w stanie nowym, „prosto z drukarni”.

Do ceny w momencie kupna doliczam koszt wysyłki /uwzględnij to proszę przy zamówieniu/.

Książkę wysyłam natychmiast po wpływie pieniędzy na moje konto.

Sposób zapłaty do wyboru:

Wpłata na konto nr 93 1470 [zasłonięte] 0[zasłonięte]0025063 [zasłonięte] 600001 w EUROBANKU lub opcja „PayU”.

W opisie podaj proszę swoje imię, adres gdzie mam wysłać książkę oraz nr transakcji.

Jeżeli jesteś z Krakowa – możliwa jest opcja bezpośredniego przekazania książki po umówieniu miejsca spotkania /nie pobieram kwoty za przesłanie książki pocztą/.

Kontakt bezpośredni: [zasłonięte]@poczta.onet.pl

Szczegółowy opis zawartości opracowania:

ARTYKUŁY

 

Henryk Bałuch

BADAWCZE ASPEKTY PRZYGOTOWAŃ DO WPROWADZENIA W POLSCE DUŻYCH PRĘDKOŚCI POCIĄGÓW

Streszczenie

Budowa linii kolejowych dużych prędkości powinna być zharmonizowana z modernizacją całego kolejnictwa. Wiele związanych z tym zagadnień, niespotykanych na kolejach innych krajów, wymaga interdyscyplinarnych badań. Przygotowania powinny objąć również kształcenie i doskonalenie kadr.

Słowa kluczowe: linie kolejowe dużych prędkości, modernizacja kolejnictwa, badania interdyscyplinarne, rozjazdy

 

Mara Bałuch

ODDZIAŁYWANIA POJAZDÓW SZYNOWYCH NA POJEDYNCZYCH POŁĄCZENIACH TORÓW

Streszczenie

W pojedynczych połączeniach torów parametrem decydującym o spokojności jazdy i narastaniu degradacji nawierzchni jest przyrost przyspieszenia. W referacie przedstawiono zależność między wartością tego parametru, a rozstawem torów. Omówiono też wyniki pomiarów geometrycznych i dynamicznych wykonanych na 12 rozjazdach położonych na jednej z linii magistralnych.

Słowa kluczowe: rozjazd, rozstaw torów, parametry kinematyczne, nierówności poziome, naprężenia w szynach, siły pionowe

 

Mariusz Buława

MONOTORING I DIAGNOSTYKA URZĄDZEŃ INFRASTRUKTURY KOLEJOWEJ – WYBRANE DOŚWIADCZENIA EUROPEJSKIE

Streszczenie

W artykule przedstawiono aktualne tendencje kolei europejskich w zakresie monitoringu urządzeń infrastruktury kolejowej (ang. Fixed infrastrukture asset monitiring). Obok aspektów technicznych poruszono aspekty ekonomiczne i organizacyjne warunkujące poprawę dostępności sieci kolejowej oraz racjonalizacje kosztów jej utrzymania.

Słowa kluczowe: monitoring stanu technicznego systemów kolejowych, systemy monitoringu, systemy monitoringu infrastruktury, inteligentna infrastruktura, utrzymanie zależne od stanu technicznego, diagnostyka rozjazdów

 

Andrzej Cichoń

ŚREDNIE SZKOLNICTWO ZAWODOWE W POLSCE

Streszczenie

W artykule opisano historię szkolnictwa zawodowego w Polsce od powstania kolei na ziemiach polskich do chwili obecnej. Autor zwraca uwagę na szkody, jakie przyniosła niezbyt przemyślana reorganizacja tej dziedziny. Podkreśla, że majątek, który ongiś został zainwestowany w szkoły, powoli ulega dekapitalizacji i z biegiem czasu ulegnie bezpowrotnie zniszczeniu. Naturalnemu „zużyciu” ulegają też wysokokwalifikowane kadry, które z braku zajęcia muszą zmieniać specjalizację i odchodzą z zawodu. Kształcenie średniego personelu technicznego stwarza możliwość podnoszenia kwalifikacji tych pracowników poprzez studia zawodowe. Dzięki temu uczelnie zyskują już przygotowanych do zawodu studentów, którzy mogą pogłębiać zdobytą wcześniej wiedzę.

Słowa kluczowe: szkolnictwo zawodowe, technik, technikum kolejowe

 

Włodzimierz Czyczuła

Jerzy Stawowiak

Andrzej Łuszpak

DOSKONALENIE KONSTRUKCJI PODKŁADÓW KOLEJOWYCH I PRZYTWIERDZEŃ

Streszczenie

W artykule przedstawiono wybrane wyniki badań podkładu PS-08 wraz z systemem przytwierdzenia ICOSTRUN-02. Dokonano także porównania parametrów przytwierdzenia ICOSTRUN-02 z systemem ICOSTRUN-01. W dalszej części referatu zestawiono podstawowe cechy systemu „podkład PS-08 z przytwierdzeniem ICOSTRUN-02”. W podsumowaniu przedstawiono możliwości zastosowań i rozwoju zaprezentowanego systemu.

Słowa kluczowe: podkład kolejowy, przytwierdzenie, doskonalenie, icostrun.

 

Tadeusz Dyr

SZANSE I ZAGROŻENIA DLA ROZWOJU RYNKU KOLEJOWYCH PRZEWOZÓW REGIONALNYCH

Streszczenie

W niniejszym artykule przeanalizowano skutki wdrażanych koncepcji regionalizacji transportu kolejowego. Wskazano na ich szanse i zagrożenia w kreowaniu efektywnego systemu transportu regionalnego.

Słowa kluczowe: kolejowe przewozy regionalne, regionalizacja transportu, organizacja przewozów regionalnych, finansowanie przewozów regionalnych, spółki kolejowe, konkurencyjność, samorząd lokalny

 

Marek Krużyński

ZASTOSOWANIE GEOKRATY DO WZMACNIANIA NASYPÓW KOLEJOWYCH

Streszczenie

Jednym z najnowszych rozwiązań technicznych, stosunkowo rzadko stosowanych do wzmacniania skarp kolejowych budowli ziemnych jest konstrukcja oporowa z zastosowaniem geosyntetyku zwanego geokratą, geowebem lub geomatą. Pozwala ona na stosunkowo łatwe wykonanie przypory z zastosowaniem miejscowego materiału gruntowego w postaci pospółek lub żwirów. Stosowanie tego rozwiązania zaleca się głównie tam, gdzie zastosowanie innych podobnych rozwiązań natrafia na trudności lub jest zbyt kosztowne. Konstrukcja oporowa z geokraty dobrze spełnia swoje zadanie polegające na zwiększeniu stateczności skarpy, jest wodoprzepuszczalna i trwała oraz łatwa w wykonawstwie.

Słowa kluczowe: podtorze, wzmocnienie skarp, geokrata

 

Hans Linder

PRZYSZŁOŚCIOWA TECHNOLOGIA TORÓW JEZDNYCH FIRMY MAX BÖGL DLA POLSKI

Streszczenie

W najbliższych latach czekają polską sieć kolejową kierunkowe inwestycje. Istniejące trasy kolejowe muszą być dostosowane do rosnących wymagań na infrastrukturę. Rosnące przewozy ładunków i linie dużych prędkości dla 250 km/godz. I więcej przeznaczone do przewozów pasażerskich wymagają dużych inwestycji modernizacyjnych i poprawiających zagospodarowanie przestrzeni.

Nawierzchnie tłuczniowe spełniają te wymagania i początkowo spisują się nawet lepiej, tracą jednak walory nieproporcjonalnie szybko wraz ze wzrostem prędkości i obciążenia przewozami. Średnio i długoterminowo jest stały tor Bögla jednak ekonomiczniejszy z powodu niższych kosztów utrzymania i większej dostępności. Obok innych korzyści oferuje FAB – Feste Fahrbahn Bögl największą dokładność położenia toru, a w połączeniu z rozwiązaniem rozjazdów zapewnia całościowy system. Obok stałego toru dla linii kolejowych obejmuje przyszłościowa technologia jazdy firmy MAX BÖGL także systemy dla torowisk tramwajowych i przejazdów kolejowych. Produkcja gotowych elementów betonowych jest zaplanowana w pobliżu przyszłego miejsca budowy, aby zredukować koszty transportu i logistyki, a także obniżyć oddziaływanie na środowisko. Naturalne.

Słowa kluczowe: Master Plan, modernizacja, rewitalizacja, rozwój infrastruktury kolejowej, sieć kolejowa.

 

Andrzej Massel

ROZWÓJ INFRASTRUKTURY KOLEJOWEJ W MASTER PLANIE DLA TRANSPORTU KOLEJOWEGO W POLSCE DO ROKU 2030

Streszczenie

W artykule przedstawiono przewidywane działania oraz cele związane z rozwojem infrastruktury kolejowej zawarte w Master Planie dla transportu kolejowego w Polsce do roku 2030. Przybliżono zakres, sposób działania, a także koszty oraz oczekiwane efekty przeprowadzenia programu modernizacji, rewitalizacji, odtworzenia i rozbudowy infrastruktury kolejowej w ramach Master Planu.

Słowa kluczowe: Master Plan, modernizacja, rewitalizacja, rozwój infrastruktury kolejowej, sieć kolejowa.

 

Radosław Mazurkiewicz

Janusz Wolski

EKSPLOATACJA LINII KOLEJOWYCH ZNACZENIA LOKALNEGO – DOLNOŚLĄSKIE PRZYKŁADY

Streszczenie

W artykule opisano stan obecny i formy eksploatacji trzech wybranych linii kolejowych, zlokalizowanych na Dolnym Śląsku. Pokazano działania mające na celu utrzymanie przewozó1) na odcinkach zagrożonych zamknięciem głównie z powodu złego stanu technicznego infrastruktury. Zaprezentowano również niektóre inicjatywy władz lokalnych zmierzające do ożywienia ruchu pasażerskiego na wybranych liniach, a także zamieszczono kontrprzykład linii, dla której wprowadzenie przewozów pasażerskich jest nieopłacalne.

Słowa kluczowe: kolej regionalna, linie znaczenia lokalnego, Dolny Śląsk, Euroregion Nysa

 

Magdalena Ożóg

Sabina Puławska

„ZIELONY PAKIET” KOMISJI EUROPEJSKIEJ JAKO KLUCZOWY ELEMENT UNIJNEJ POLITYKI TRANSPORTOWEJ

Streszczenie

W artykule omówiono zawartość oraz konsekwencje wprowadzania pakietu pięciu propozycji legislacyjnych przygotowanych przez Komisję Europejską, których celem jest ograniczenie uciążliwości oddziaływania transportu na środowisko. Jedna z propozycji skierowana do sektora kolejowego dotyczy ograniczenie hałasu emitowanego przez tabor kolejowy.

Słowa kluczowe: ochrona środowiska, zrównoważony rozwój transportu, hałas, polityka transportowa

 

Jan Raczyński

KIERUNKI ROZWOJU KONSTRUKCJI POJAZDÓW SZYNOWYCH

Streszczenie

W artykule omówiony został program harmonizacji standardów technicznych w zakresie budowy i eksploatacji pojazdów kolejowych, jaki jest obecnie realizowany w ramach dyrektyw o interoperacyjności kolei. Program ten mający na celu rozwój rynku kolejowego zostanie ukończony w 2010 roku. Opisane zostały też główne trendy w rozwoju konstrukcji pojazdów oraz ich klasyfikacja, czynniki kształtujące rozwój i wymagania klientów.

Słowa kluczowe: polityka transportowa, standaryzacja, tabor kolejowy

 

Jan Raczyński

WPŁYW ROZWOJU INTEROPERACYJNOŚCI I UNIJNYCH PROGRAMÓW INFRASTRUKTURALNYCH NA KONKURENCYJNOŚĆ TRANSPORTU KOLEJOWEGO

Streszczenie

W artykule przedstawiono wpływ standaryzacji europejskiego systemu kolejowego i unijnych programów infrastrukturalnych na konkurencyjność transportu kolejowego w Europie. Przybliżono także aktualny stan prawny w zakresie specyfikacji TSI dla kolei dużych prędkości i kolei konwencjonalnych. Opisano główne kierunki działań, podjęte dla poprawy stanu infrastruktury kolejowej.

Słowa kluczowe: interoperacyjność, konkurencyjność, specyfikacje TSI, restrukturyzacja sieci kolejowej, TEN-T

 

Juliusz Sołkowski

RÓŻNICE W SPOSOBIE PRACY POMIĘDZY NAWIERZCHNIAMI PODSYPKOWYMI I BEZPODSYPKOWYMI

Streszczenie

W artykule przedstawiono porównanie wybranych aspektów pracy nawierzchni podsypkowych i bezpodsypkowych w przenoszeniu obciążeń dynamicznych. Porównanie przeprowadzono w kontekście potrzeby łączenia różnych typów nawierzchni. Obliczenia wykonano z wykorzystaniem własnego modelu nawierzchni, który opisany jest przy pomocy równania różniczkowego ze zmiennymi współczynnikami stanowiącego rozwinięcie modelu belki na podłożu sprężystym. Wykorzystano także model MES 3D. W wyniku obliczeń wykazano, że traktowanie różnic pomiędzy nawierzchniami jako różnicy sztywności jest błędne i prowadzi do fałszywych wniosków odnośnie konstrukcji tzw. stref przejściowych, które postrzega się jedynie jako problem wzmocnienia nawierzchni podsypkowej.

Słowa kluczowe: nawierzchnia podsypkowa, nawierzchnia bezpodsypkowa, szynowe podpory blokowe – system EBS, system szyny w otulinie – system ERS, system RHEDA, strefy przejściowe, sztywność.

 

Krzysztof Stypuła

O POTRZEBIE ZMIANY REGULACJI PRAWNYCH DOTYCZĄCYCH USYTUOWANIA BUDOWLI I BUDYNKÓW W SĄSIEDZTWIE LINII KOLEJOWEJ

Streszczenie

W artykule przedstawiono propozycję zmiany uregulowań prawnych dotyczących usytuowania budynków w sąsiedztwie linii kolejowej. Zaproponowane zmiany mają na celu umożliwienie budowy budynków nad torami oraz wprowadzenia obowiązku wykonywania ekspertyz wpływu drgań i hałasu oraz odpowiednich zabezpieczeń przed nimi w przypadku budynków projektowanych odległości mniejszej niż 50 m od osi najbliższego toru. Omówiono przykładową opinię zawierającą prognozę wpływu na budynek drgań kolejowych.

Słowa kluczowe: drgania budynków, drgania kolejowe

 

Piotr Szadkowski

EFEKTYWNE UTRZYMANIE SZYNY KOLEJOWEJ

Streszczenie

W artykule przedstawiono pokrótce wady powstające w szynach kolejowych, sposoby diagnostyki tych wad oraz metody napraw szyn w torze ze szczególnym uwzględnieniem obróbki szyn w torze przy pomocy sprzętu szlifująco-skrawającego. Przedstawiono nową maszynę frezującą typu SFU 04. Opisano jej podstawowe parametry techniczne i sposób pracy, zwrócono uwagę na obszary zastosowania, wskazano wprowadzone innowacje w odniesieniu do istniejących maszyn tego typu oraz podkreślono osiągane wyniki. Ponadto opisano szlifierkę taśmową SM 04 będącą absolutna nowością w dziedzinie szlifowania szyn. Wskazano na możliwość łączenia obydwu opisanych maszyn w zespół oraz podkreślono wynikające z tego zalety.

Słowa kluczowe: szlifowanie szyn, frezarka do szyn, szlifierka taśmowa do szyn

 

Kazimierz Towpik

DUŻE PRĘDKOŚCI W ŚWIETLE OBRAD ŚWIATOWEGO KONGRESU „AMSTERDAM 2008”

Streszczenie

W artykule przedstawiono informację o 6 Światowym Kongresie Dużych Prędkości w Amsterdamie. Omówiono istniejące obecnie systemy linii dużych prędkości na świecie oraz plany ich dalszego rozwoju. Poruszono aspekty ochrony środowiska i znaczenia budowy nowych linii dla rozwoju produkcji przemysłowej. Wskazano kierunki dalszego rozwoju w zakresie niezbędnych badań oraz rozwoju nowych technologii.

Słowa kluczowe: linie dużych prędkości, ochrona środowiska, nowe technologie, infrastruktura kolei

 

Adam Wielądek

ZARZĄDZANIE KOLEJĄ W NIEPEWNYCH WARUNKACH

Streszczenie

Artykuł jest próbą uświadomienia jak trudno opisywać rynki, w tym związane z transportem kolejowym i opracowywać długoterminowe prognozy, aby podejmować właściwe decyzje, w szczególności w momencie pojawienia się kryzysów finansowych i niepewnych warunków.

Słowa kluczowe: prognozy długoterminowe, transport, zarządzanie koleją

 

Kazimierz Kłosek

ZBROJENIE NAWIERZCHNI KOLEJOWEJ I PODTORZA GEOSYNTETYKAMI

Streszczenie

W artykule opisano problem zbrojenia nawierzchni kolejowej i podtorza geosyntetykami ze szczególnym uwzględnieniem kolei dużych prędkości. Przedstawiono podstawowe kryteria doboru geosyntetyków, a także przybliżono zagadnienie w świetle wybranych dokumentów normalizujących i przykładów kolei europejskich.

Słowa kluczowe: podtorze, geosyntetyk, linie kolejowe dużych prędkości

 

PREZENTACJE

 

Lothar Muders

PRODUKCJA I STOSOWANIE SZYN NATURALNIE DŁUGICH

Streszczenie

Prezentacja Firmy Voestalpine Polska Sp. z o.o.

 

Andrzej Żurkowski

ROLA CNTK W KSZTAŁCENIU KADR DLA TRANSPORTU KOLEJOWEGO Streszczenie

Obszary działalności dydaktycznej i naukowo-badawczej oraz zadania CNTK w procesach badawczych transportu kolejowego.

 

PREZENTACJE SPONSORSKIE

 

Artur Wróblewski

Firma Voosloh Skamo Sp. z o.o.

SYSTEMY PRZYTWIERDZENIA SZYN DLA LINII DUŻYCH PRĘDKOŚCI

 

Firma Schwihag

KOMPONENTY MINIMALNEGO UTRZYMANIA NAWIERZCHNI

 

Maciej Lignowski

BUDOWA DYSPOZYTORSKIEGO CENTRUM STEROWANIA RUCHEM KOLEJOWYM NA LINII KOLEJOWEJ NR 250

ETAP I (STACJA GDYNIA GŁÓWNA „GG SKM”)

 

Jan Pabiańczyk

TRANSPORT W POLSCE NA POCZĄTKU XXI WIEKU

SAMOCHODY CZY KOLEJE?

 

 

Zapraszam serdecznie:

Grzegorz Brudny

Księgarz (KnC)