Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Nowoczesne technologie w kolejnictwie - SITK 2005

20-01-2014, 19:40
Aukcja w czasie sprawdzania nie była zakończona.
Cena kup teraz: 20 zł     
Użytkownik Ksiegarz_KnC
numer aukcji: 3868317428
Miejscowość Kraków
Wyświetleń: 1   
Koniec: 18-01-2014 22:01:40

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Waga (z opakowaniem): 1.00 [kg]
Okładka: miękka
Rok wydania (xxxx): 2005
Kondycja: bez śladów używania
Język: polski
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

KOLEJ na CZYTANIE (KnC)

Zapraszam do Kolekcji

„Zeszyty naukowe SITK”

 

Opracowania naukowe, referaty, prace autorów pracujących w ośrodkach naukowo-badawczych jak i praktyków z poszczególnych dziedzin naszego życia są bezcennymi materiałami, pozwalającymi poznać najnowsze osiągnięcia w danej dziedzinie. Proponuję Ci materiał może w mało ciekawej dziedzinie jakim jest transport szynowy (transport kolejowy, transport miejski). Posiada ona jednak swoich fanów jak i osoby w niej pracujące zainteresowane jej dniem dzisiejszym i rozwojem w najbliższej przyszłości.

Przedstawiam zeszyt naukowo-techniczny Stowarzyszenia Inżynierów i Techników Komunikacji Rzeczpospolitej Polskiej będący zbiorem referatów przedstawionych podczas konferencji zorganizowanej w 2005 roku, pt.

Nowoczesne technologie i systemy zarządzania
w kolejnictwie

Proponuję zeszyt z 2005 roku.

Wydawcą tego opracowania jest SITK RP Oddział w Krakowie.

Egzemplarz oferuję w stanie bardzo dobrym.

Do ceny w momencie kupna doliczam koszt wysyłki /uwzględnij to proszę przy zamówieniu/.

Książkę wysyłam natychmiast po wpływie pieniędzy na moje konto.

Sposób zapłaty do wyboru:

Wpłata na konto nr 93 1470 [zasłonięte] 0[zasłonięte]0025063 [zasłonięte] 600001 w EUROBANKU lub opcja „PayU”.

W opisie podaj proszę swoje imię, adres gdzie mam wysłać książkę oraz nr transakcji.

Jeżeli jesteś z Krakowa – możliwa jest opcja bezpośredniego przekazania książki po umówieniu miejsca spotkania /nie pobieram kwoty za przesłanie książki pocztą/.

Kontakt bezpośredni: [zasłonięte]@poczta.onet.pl

Szczegółowy opis zawartości opracowania:

ARTYKUŁY

 

Henryk Bałuch

DYLEMATY WPROWADZENIA STANDARDÓW EUROPEJSKICH
W UTRZYMANIU NAWIERZCHNI KOLEJOWEJ

Streszczenie

Wśród dużej liczby dokumentów wydawanych przez Europejski Komitet Standaryzacji (CEN) znajdują się również liczne unormowania dotyczące torów i rozjazdów. Do najważniejszych można zaliczyć te, które określają odchyłki dopuszczalne. Ich szczegółowa analiza nastręcza jednak liczne wątpliwości. Część związanych z tym dylematów przedstawia ten referat.

 

Maria Bałuch

ODDZIAŁYWANIA POJAZDÓW SZYNOWYCH W POSZCZEGÓLNYCH STREFACH ROZJAZDÓW

Streszczenie

Degradacja rozjazdów na sieci kolejowej w Polsce jest stosunkowo duża. W celu zapewnienia niezawodności rozjazdów konieczne są liczne usprawnienia. Jednym z nich jest optymalizacja tolerancji szerokości torów i żłobków. Pierwszym krokiem wiodącym do tego celu jest symulacja oddziaływania pojazdów szynowych na różne strefy rozjazdów. Referat przedstawia wyniki tej symulacji.

 

Bożysław Bogdaniuk

KOLEJOWA OFERTA W RUCHU REGIONALNYM WOJEWÓDZTWA POMORSKIEGO

Streszczenie

Autor w swoim referacie przedstawia jak podstawowe zasady funkcjonowania ruchu regionalnego są realizowane w praktyce oraz możliwości oceny jakości oferty przewozów regionalnych na przykładzie województwa pomorskiego. Ograniczenie się do jednego województwa nie oznacza, że podobne problemy nie występują w innych regionach. Od kilku lat w Katedrze Inżynierii Kolejowej Politechniki Gdańskiej prowadzone są badania nad jakością kolejowego ruchu regionalnego w Polsce, które dostarczyły dużej ilości materiału obrazującego aktualny stan oferty przewozowej w ruchu regionalnym.

 

Krzysztof Brodacki

SPOSÓB LIKWIDACJI NIERÓWNOŚCI POWIERZCHNI GŁÓWKI SZYNY TRAMWAJOWEJ POPRZEZ STOSOWANIE SZLIFIERKI DOGŁADZARKI TORÓW TRAMWAJOWYCH TYPU SF-60 PRODUKCJI F-MY WINDHOFF

Streszczenie

W artykule opisany jest sposób szlifowania szyn tramwajowych, w Berlińskich Zakładach Komunikacyjnych specjalną szlifierką dogładzarką SF-60 produkcji firmy Windhoff, podano parametry pracy i opis budowy maszyny.

 

Mariusz Buława

NOWOSZESNE TECHNIKI POMIARU NACISKÓW KÓŁ TABORU KOLEJOWEGO JAKO NARZĘDZIE DO POPRAWY BEZPIECZEŃSTWA
I EFEKTYWNOŚCI TRANSPORTU KOLEJOWEGO

Streszczenie

Referat zawiera przegląd technologii pomiaru nacisków pionowych kół taboru w warunkach statycznych i podczas ruchu. Porównano podejście Przewoźników (właścicieli taboru) oraz Zarządców Infrastruktury..

 

Maciej Auguściuk

Radosław Burak

Kazimierz Woźniak

NOWOCZESNE TECHNOLOGIE MODERNIZACJI URZĄDZEŃ SIECI TRAKCYJNEJ

Streszczenie

Autorzy przedstawiają historię elektryfikacji PKP. Następnie opisują sposoby modernizacji i naprawy sieci trakcyjnej. Opisują technologię fundamentów palowych, mocowanie konstrukcji wsporczych, montaż zespołów podwieszeń i wywieszania przewodów.

 

Andrzej Cichoń

ŚREDNIE SZKOKLNICTWO ZAWODOWE TRANSPORTOWCÓW W POLSCE

Streszczenie

O sukcesie każdego nowoczesnego przedsiębiorstwa decydują w głównej mierze trzy fundamentalne obszary działania: poziom organizacyjny, technologiczny, a przede wszystkim, zarządzanie zasobami ludzkimi ukierunkowane na podnoszenie poziomu intelektualnego pracowników i motywowanie ich do profesjonalnego i mentalnego związania się z zakładem pracy. Z tego też powodu niezwykle istotnym zadaniem dla kadry kierowniczej jest szkolenie zawodowe pracowników organizowane w możliwie różnorodnych formach edukacyjnych. I tymi właśnie problemami autor zajmuje uwagę czytelnika w swoim referacie.

 

Włodzimierz Czyczuła

KOLEJE DUŻYCH PRĘDKOŚCI W POLSCE – CO TO ZNACZY?

Streszczenie

Praca przedstawia podstawowe dylematy rozwoju kolei dużych prędkości w Polsce. Wykazano, że dostosowanie linii CMK do prędkości 200 km/h – w obecnych realiach – nie ma technicznego sensu. W podsumowaniu stwierdzono, że Polska potrzebuje kilku linii kolejowych o najwyższym standardzie, po których pociągi będą się poruszać z prędkościami 300 km/h.

 

Witold Kilijański

JAK WSPOMÓC BUDŻETOWANIE W DUŻEJ ORGANIZACJI SYSTEMEM INFORMATYCZNYM?

Streszczenie

Niniejszy artykuł jest podsumowaniem doświadczeń CONTROL-LING SYSTEMS z kilkudziesięciu wdrożeń rozwiązań informatycznych wspomagających prowadzenie controllingu w średniej i dużej wielkości Firmach w całej Polsce. Obecnie rozpoczyna się ekspansja Firmy na rynki Unii Europejskiej.

 

Kazimierz Kłosek

PROGRAM BADAWCZY UE „INTRANSNET” JAKO PLATFORMA EUROPEJSKIEJ WSPÓŁPRACY SIECI LABORATORIÓW BADAWCZYCH TRANSPORTU.

Streszczenie

W pracy przedstawiono wstępne rezultaty zakończonego w 2005 roku programu UE „Intransnet”, będącego próbą stworzenia systemu informacji i komunikacji dla europejskich ośrodków badawczych transportu. Głównym produktem projektu jest standaryzowany system baz danych o ośrodkach badawczych infrastruktury transportu w większości krajów europejskich. Umożliwia on pozyskanie szerokiej gamy informacji o możliwościach współpracy, dostępności źródeł materialnych i intelektualnych.

 

Dieter Hartleben

Krzysztof Kraszewski

Mirosław Okniański

NOWOCZESNE METODY USUWANIA USZKODZEŃ SZYN W TORZE

Streszczenie

Mobilna obróbka szyn stanowi stały i nieodzowny element ekonomicznego i technicznego utrzymania nawierzchni kolejowej. Służą do tego wydajne maszyny pozwalające na realizację stawianych im zadań z zastosowaniem technik strugania, frezowania i szlifowania szyn.

 

Marek Krużyński

PROJEKTOWANIE WZMOCNIENIA TOROWISKA Z GEOWŁÓKNINĄ

Streszczenie

W pracy przedstawiono problem wpływu geowłókniny separacyjno-drenującej, wbudowywanej pod warstwą ochronną, na zmniejszenie sztywności torowiska. Przeprowadzono analizę przekazywania ciśnień z torowiska w głąb podtorza i odkształcalności warstwy geowółkniny. Zaproponowano kilka możliwości rozwiązania problemu, w tym korekty wymaganych przy odbiorach robót podtorowych wartości modułów odkształcenia wtórnego, mając na uwadze ich stwierdzony wzrost w pierwszym okresie eksploatacji toru, na skutek postępującego sprasowania warstwy geosyntetyku pod obciążeniem eksploatacyjnym, podwyższenia wymaganych modułów podłoża warstwy ochronnej dla typowych rozwiązań wzmocnienia górnej strefy torowiska, lub korekty grubości zaprojektowanej warstwy ochronnej.

 

Andrzej Massel

LINIA DUŻYCH PRĘDKOŚCI WROCŁAW/POZNAŃ – ŁÓDŹ - WARSZAWA

Streszczenie

W ostatnim okresie zostało wykonane wstępne studium wykonalności budowy linii dużych prędkości Wrocław/Poznań – Łódź – Warszawa. Analizie podano 7 wariantów projektu, obejmujących zarówno budowę nowej linii, jak i modernizację istniejącej infrastruktury. 2 warianty zostały zarekomendowane do dalszych analiz w ramach studium wykonalności. Nowa linia pozwoli na uzyskanie bardzo atrakcyjnych czasów przejazdu w wszystkich relacjach, na przykład Wrocław – Warszawa 1 godzina 40 minut, Poznań – Warszawa 1 godzina 35 minut, Łódź – Warszawa 45 minut.

 

Radosław Mazurkiewicz

KOLEJ AGLOMERACYJNA WE WROCŁAWIU

Streszczenie

W referacie scharakteryzowano wrocławski węzeł kolejowy i jego dogodne ukształtowanie pod kątem uruchomienia szybkiej kolei miejskiej. Omówiono kilka koncepcji rozwoju pasażerskiej komunikacji zbiorowej w mieście w oparciu o transport szynowy. Rozwinięto propozycję stworzenia systemu kolei aglomeracyjnej w oparciu o istniejącą sieć linii i łącznic kolejowych. W dalszej części referatu podano wybrane techniczno-organizacyjne uwarunkowania powstania wrocławskiej kolei miejskiej, omawiając w szczególności niezbędne inwestycje w zakresie układu torowego oraz przystanków osobowych.

 

Maciej Puchała

WYBRANE ZAGADNIENIA ZARZĄDZANIA PERSONELEM W ORGANIZACJI W ODNIESIENIU DO PLK S.A.

Streszczenie

Tematem referatu jest pokazanie ważności zagadnień związanych z zarządzaniem zasobami ludzkimi dla dobrego funkcjonowania organizacji gospodarczych. Takie problemy jak: rekrutacja, outplacement, doskonalenie zawodowe czy komunikacja interpersonalna decydują w efekcie o konkurencyjności firmy. Coraz bardziej zintegrowane systemy informatyczne zarządzania wspomagają również obszar kształtowania relacji „pracownik-pracownik” czy „pracownik-firma”. Coraz powszechniej mówi się o tworzeniu i wdrażaniu systemów zarządzania wiedzą. Odnosząc się do konkretnej organizacji autor podaje przykłady zaczerpnięte z obszaru działania przedsiębiorstwa PLK S.A.

 

Jan Raczyński

HARMONIZACJA STANDARDÓW TECHNICZNYCH W ZAKRESIE BUDOWY
I EKSPLOATACJI TABORU KOLEJOWEGO W UNII EUROPEJSKIEJ

Streszczenie

W referacie dokonano omówienia istoty i celu prowadzonej obecnie w Unii Europejskiej harmonizacji standardów technicznych w zakresie budowy i eksploatacji taboru kolejowego. Zadanie to jest obecnie w trakcie realizacji a jego ukończenie, przynajmniej w zasadniczej części jest przewidziane do 2009 roku. Przedstawiony został także w referacie system prawny obowiązujący w okresie przejściowym oraz harmonogram prac nad określonymi specyfikacjami TSI.

 

Ryszard J. Rokicki

Andrzej Polak

PRZESŁANKI IMPLEMENTACJI CONTROLLINGU
W PRZEDSIĘBIORSTWACH KOLEJOWYCH

Streszczenie

W warunkach dynamicznie zmieniającego się otoczenia biznesowego, w tym narastającej konkurencji na rynku, koncentracji kapitału, otwierania się granic, wprowadzania nowych technologii, istnienia barier wzrostu, a nawet wpływu tak odległych zjawisk, jak polityka Unii Europejskiej i globalizacja, niemożliwym staje się efektywne zarządzanie przedsiębiorstwem przy użyciu metod i środków z ubiegłego wieku. W tym kontekście znaczenia nabierają różne innowacyjne rozwiązania wspierające kadrę menedżerską. Godną uwagi propozycją okazuje się ciągle nowatorska i rozwojowa metoda zarządzania – controlling. Pierwsza część artykułu ma charakter popularyzatorski prezentując genezę, istotę i zastosowania controllingu. Następnie, z perspektywy szczebla Zakładu pracy, autorzy opisują wymagania, możliwości i realne korzyści wdrożenia controllingu do praktyki zarządzania w przedsiębiorstwach grupy PKP S.A. Poddając krytycznej ocenie obowiązujący styl i system zarządzania przedsiębiorstwami kolejowymi, artykuł ma charakter dyskusyjny.

 

Łucjan Siewczyński

Michał Pawłowski

WYMAGANE I OSIĄGANE WARTOŚCI WSKAŹNIKA ODKSZTAŁCENIA MODERNIZOWANEGO PODŁOŻA

Streszczenie

Wzmocnienie górnej strefy podtorza podczas modernizacji polega głównie na wbudowaniu stosownej warstwy ochronnej. Podczas budowy podtorze przygotowane do budowy warstwy, a po zakończeniu modernizacji układ warstwa ochronna – podtorze, podlegają badaniom dla określenia wartości wskaźnika zagęszczenia gruntów i materiałów warstwy oraz dla określenia wartości modułów pierwotnego i wtórnego odkształcenia płytą VVS. Wyniki porównywane są z wymaganymi wartościami w przepisach i w projektach podtorza. Uproszczeniem badań zagęszczenia jest metoda pośrednia przy zastosowaniu wskaźnika odkształcenia wyznaczonego z ilorazu wartości obu modułów. Wartościom wskaźnika odkształcenia w normie przypisane są wartości wskaźnika zagęszczenia ustalone jednak dla ośrodka jednorodnego. Ograniczenie to utrudnia ocene zagęszczenia rzeczywistych uwarstwionych podtorzy. W referacie przeprowadzono analizę stanu naprężenia i odkształcenia podtorza uwarstwionego pod płytą obciążającą oraz analizę wartości współczynników odkształcenia z badań podczas modernizacji podtorza linii kolejowych E-20 i E-30. Podano wnioski dotyczące głębokości strefy oddziaływania płyty na podtorze oraz o stosowalności normowych zależności wartości wskaźnika odkształcenia i wskaźnika zagęszczenia.

 

Kazimierz Towpik

KOLEJ MAGNETYCZNA W SYSTEMIE TRANSPORTU SZYNOWEGO

Streszczenie

W swojej pracy, autor przedstawia różne tendencje rozwojowe transportu szynowego. Swoją uwagę skupił na kolejach niekonwencjonalnych poruszających się na poduszce magnetycznej. Opisuje systemy obecnie badanych systemów: japońskiego JR Maglev oraz MLU (liniowego samochodu osobowego) i europejskiego rozwiązania M-Bahn oraz Transrapid.

 

Adam Wielądek

UWAGI OGÓLNE NA TEMAT NOWOCZESNYCH TECHNOLOGII
I SYSTEMÓW ZARZĄDZANIA W KOLEJNICTWIE

Streszczenie

Autor opisuje powody słabnącej pozycji kolei i na tej podstawie przedstawia szereg technologii i systemów zarządzania w kolejnictwie. Przedstawia narzędzia prawne służące do osiągnięcia celów polityki transportowej. Omawia warunki potrzebne do rewitalizacji transportu kolejowego.

 

Dieter Pietschmann

Jürgen Wolf

Heiko Sante

INNOWACYJNA NAWIERZCHNIA BEZPODSYPKOWA W SYSTEMIE NBU INNOVATIVE FESTE FAHRBAHN SYSTEM NBU

Streszczenie

ThyssenKrupp GfT Gleistechnik GmbH oraz Naumburger Bau-union GmbH & CO (NBU) zaprezentowały na terenach wystawowych Międzynarodowych Targów Innotrans 2004 prototyp innowacyjnego rozwiązania nawierzchni bezpodsypkowej w systemie NBU. Ten Świadomie nieskomplikowany w swoich założeniach system, w którym nie zastosowano podkładów betonowych spotkał się z żywym zainteresowaniem zwiedzających. W niniejszej pracy opisujemy prostą budowę systemu, technologię i poszczególne etapy wykonywania tego innowacyjnego systemu.

 

Zapraszam serdecznie:

Grzegorz Brudny

Księgarz (KnC)