Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Nowoczesne technologie w kolejnictwie - SITK 2003

20-01-2014, 19:40
Aukcja w czasie sprawdzania nie była zakończona.
Cena kup teraz: 25 zł     
Użytkownik Ksiegarz_KnC
numer aukcji: 3868317250
Miejscowość Kraków
Wyświetleń: 3   
Koniec: 18-01-2014 22:01:39

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Waga (z opakowaniem): 1.00 [kg]
Okładka: miękka
Rok wydania (xxxx): 2003
Kondycja: bez śladów używania
Język: polski
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

KOLEJ na CZYTANIE (KnC)

Zapraszam do Kolekcji

„Zeszyty naukowe SITK”

 

Opracowania naukowe, referaty, prace autorów pracujących w ośrodkach naukowo-badawczych jak i praktyków z poszczególnych dziedzin naszego życia są bezcennymi materiałami, pozwalającymi poznać najnowsze osiągnięcia w danej dziedzinie. Proponuję Ci materiał może w mało ciekawej dziedzinie jakim jest transport szynowy (transport kolejowy, transport miejski). Posiada ona jednak swoich fanów jak i osoby w niej pracujące zainteresowane jej dniem dzisiejszym i rozwojem w najbliższej przyszłości.

Przedstawiam zeszyt naukowo-techniczny Stowarzyszenia Inżynierów i Techników Komunikacji Rzeczpospolitej Polskiej będący zbiorem referatów przedstawionych podczas konferencji zorganizowanej w 2003 roku, pt.

Nowoczesne technologie i systemy zarządzania
w kolejnictwie

Proponuję zeszyt z 2003 roku.

Wydawcą tego opracowania jest SITK RP Oddział w Krakowie.

Egzemplarz oferuję w stanie bardzo dobrym.

Do ceny w momencie kupna doliczam koszt wysyłki /uwzględnij to proszę przy zamówieniu/.

Książkę wysyłam natychmiast po wpływie pieniędzy na moje konto.

Sposób zapłaty do wyboru:

Wpłata na konto nr 93 1470 [zasłonięte] 0[zasłonięte]0025063 [zasłonięte] 600001 w EUROBANKU lub opcja „PayU”.

W opisie podaj proszę swoje imię, adres gdzie mam wysłać książkę oraz nr transakcji.

Jeżeli jesteś z Krakowa – możliwa jest opcja bezpośredniego przekazania książki po umówieniu miejsca spotkania /nie pobieram kwoty za przesłanie książki pocztą/.

Kontakt bezpośredni: [zasłonięte]@poczta.onet.pl

Szczegółowy opis zawartości opracowania:

ARTYKUŁY

 

Henryk Bałuch

OPŁACALNOŚĆ SZLIFOWANIA SZYN

Streszczenie

Wykazano już, że szlifowanie szyn ma wiele zalet, takich jak poprawa komfortu jazdy, zmniejszenie rozluźniania się podsypki i zanieczyszczeń środowiska hałasem, usuwanie odkształceń plastycznych główki itp. Liczba czynników, które mogą stanowić model efektywności szlifowania szyn jest duża. W referacie uwzględniono wzrost trwałości szyn wynikający ze szlifowania. Sformułowano syntetyczny wskaźnik ekonomicznej cechy szlifowania i przedstawiono go w przykładzie obliczeń.

 

Maria Bałuch

WARIANTY PRĘDKOŚCI DROGOWYCH NA PRZYKŁADZIE LINII WARSZAWA - GDAŃSK

Streszczenie

Referat zawiera ogólny opis analizy prędkości, zależnych głównie od układu geometrycznego toru, na modernizowanych liniach kolejowych oraz przykłady wyników tej analizy, przeprowadzonej na linii Warszawa – Gdańsk. Przedstawiono założenia przyjęte do analizy prędkości i trzy, wybrane, warianty prędkości drogowych wraz z omówieniem związanych z nimi zakresów robót modernizacyjnych.

 

Bożysław Bogdaniuk

TECHNICZNE ZAGROŻENIA W TRANSPORCIE KOLEJOWYM PO OKRESIE TRANSFORMACJI KOLEI

Streszczenie

W artykule przedstawiono zagrożenia w warunkach eksploatacji jakie niosą ze sobą przemiany strukturalne w transporcie kolejowym. Wcześniejsza identyfikacja tych zagrożeń pozwoli na podjęcie działań zapobiegających tym zagrożeniom i określenie efektywnych działań profilaktycznych. Dla pełnego rozpoznania skali tych zagrożeń i ustalenie ich wpływu na sprawność techniczną transportu kolejowego, powinny być włączone wszystkie ośrodki zajmujące się transportem kolejowym w zakresie wynikającym z ich specjalizacji zawodowej czy naukowej.

 

Krzysztof Brodacki

SPOSOBY REALIZACJI UKŁADKI NAWIERZCHNI Z PODKŁADAMI TYPU „Y”

Streszczenie

Artykuł przedstawia propozycje wymiany nawierzchni w podkładami typu „Y”, przy pomocy suwnic samojezdnych w odpowiednim oprzyrządowaniem, oraz zastosowanie do tego celu automatycznych pociągów wymiany nawierzchni P-93 i P-95.

 

Krzysztof Brodacki

PORÓWNANIE PROCESÓW TECHNOLOGICZNYCH Z ZASTOSOWANIEM NOWOCZESNYCH MASZYN KOMBAJNÓW WYMIANY NAWIERZCHNI I WZMOCNIENIA PODTORZA, ORAZ ZESTAWEM POJEDYNCZYCH MASZYN BUDOWLANYCH

Streszczenie

W artykule pokazano czynniki mające wpływ na jakość wykonanych robót dla maszyn kombajnów P-93 (P-95) i AHM-800R i innych technologii robót.

 

Krzysztof Brodacki

ANALIZA MOŻLIWOŚCI STOSOWANIA NOWOCZESNYCH KOSIAREK BIJAKOWYCH DO KOSZENIA ROŚLINNOŚCI NA POBOCZACH TORU KOLEJOWEGO

Streszczenie

Opracowanie zawiera analizę pracy kosiarki bijakowej celem zastosowania jej do koszenia poboczy toru kolejowego.

 

Krzysztof Brodacki

Janusz Karkula

ZMIANY W PROCESIE TECHNOLOGICZNYM WZMOCNIENIA PODTORZA MASZYNĄ AHM-800R, DLA UZYSKANIA LEPSZYCH WYNIKÓW EKONOMICZNYCH

Streszczenie

Opisano tutaj różne przypadki procesów technologicznych wzmocnienia podtorza maszyną AHM-800R, z zastosowaniem różnych zestawów maszyn i sprawdzono jaki ma to wpływ na wyniki ekonomiczne wykonanych robót.

 

Andrzej Chyba

Henryk Kobylanka

NMOWE ROZWIĄZANIA TECHNICZNE NA BOCZNICACH HUTY STALI CZĘSTOCHOWA SP. Z O.O.

Streszczenie

Ostatnie dziesięciolecie cechuje się wyraźnym rozwojem rozwiązań technicznych w transporcie kolejowym na terenie zakładów. Wydział Transportu i Ekspedycji Huty Stali Częstochowa jest inspiratorem wielu nowatorskich rozwiązań. W referacie scharakteryzowano zdalne sterowanie lokomotywami manewrowymi, lokomotywy dwusilnikowe, urządzenia srk typu SUP-2 i zespół lokalnego przestawiania zwrotnic.

 

Włodzimierz Czyczuła

Dariusz Kudła

Sergiusz Lisowski

BUDOWA BEZPODSYPKOWEJ NAWIERZCHNI TYPU RHEDA-2000 NA WIADUKTACH KOLEJOWYCH LINII KRAKÓW - MEDYKA

Streszczenie

W referacie przedstawiono podstawowe zagadnienia, związane z budową pilotażowych odcinków z nawierzchni typu Rheda-2000 na linii kolejowej Kraków – Medyka. Przedstawiono genezę wprowadzenia tego rozwiązania, konstrukcję nawierzchni i obiektów oraz omówiono podstawowe problemy wykonawcze.

 

Józef Jeżewicz

REGULACJA RYNKU TRANSPORTOWEGO JAKO NARZĘDZIE STYMULACJI WZROSTU GOSPODARCZEGO.

INSTRUMENTY REGULACJI RYNKU.

Streszczenie

Transport stwarza ogromne zagrożenia dla jakości i bezpieczeństwa życia, stanu środowiska naturalnego. Wzrost gospodarczy powoduje zwiększenie potrzeb przewozowych. Zwiększone przewozy wymagają rozbudowy infrastruktury. Infrastruktura transportowa jest czynnikiem decydującym o funkcjonowaniu transportu i rozwoju gospodarki. Niedostateczny rozwój infrastruktury transportowej jest powodem przeciążenia dróg, straty czasu, zwiększenia kosztów transportu, nadmiernej ilości wypadków transportowych, przeciążenia środowiska. Odbija się to nie tylko na uczestnikach ruchu, ale i na całej gospodarce, np.: straty produktywności, zmniejszenie mobilności, obniżenie zdolności konkurencyjnej gospodarki, spadek zatrudnienia, wzrost bezrobocia są między innymi powodowane „wąskimi gardłami” w transporcie. Prawo to ważny instrument regulacji rynku transportowego. Powinno sprzyjać oczekiwanym postawom uczestników procesów transportowych, kształtować zachowania przewoźników oraz upodobania i preferencje pasażerów i klientów (nadawców, odbiorców). Zasada wzajemności lansowana jest w krajach UE, jako sposób skrośnego finansowania rozwoju ekologicznych gałęzi transportu i budowy brakujących ogniw łańcuchów transportowych. Krzyżowe finansowanie w transporcie jest coraz częściej stosowane jako narzędzie do wyrównywania szans i pozycji konkurencyjnej transportu kolejowego i żeglugi śródlądowej. Internalizacja kosztów transportu to zespół zasad i instrumentów do przenoszenia kosztów dla wyrównywania szans i wspomagania pożądanych kierunków rozwoju transportu.

 

Józef Jeżewicz

BARIERY I SZANSE ROZWOJU TRANSPORTU KOLEJOWEGO W POLSCE

Streszczenie

Transport jest bardzo ważnym ogniwem gospodarki narodowej. W Polsce niektóre parametry gospodarowania, warunki konkurencji między gałęziami transportu są nierówne. Transport kolejowy zaliczyć należy do ekologicznych. Transport szynowy jest kapitałochłonny i kosztowny. Przyczyny tego leżą w tym, że obciążony jest on z nawiązką kosztami drogi. To sprawia, że jest niekonkurencyjny. Dla poprawy równowagi międzygałęziowej w transporcie trzeba pilnie określić standardy i warunki gospodarowania (prowadzenia biznesu), wyznaczyć priorytety, kierunki, skalę i tempo rozwoju poszczególnych dziedzin transportu oraz ustalić formalne warunki konkurencji międzygałęziowej.

 

Józef Jeżewicz

KIERUNKI RPOZWOJU, UWARUNKOWANIA EKONOMICZNE I FORMALNE ROZWOJU TRANSPORTU W UE

Streszczenie

Trendy rozwoju transportu, jak i skutki tego rozwoju, zwłaszcza negatywne skutki oddziaływania na środowisko są stosunkowo łatwo poznawalne i mierzalne. Natomiast bardzo trudno mierzalne są skutki opóźnienia rozwoju transportu na rozwój gospodarczy kraju. Komisja Europejska jak i rządy krajów członkowskich poświęcają wiele działań formalnych dla harmonizacji rozwoju transportu, kształtowania zachowań przewoźników i organizatorów przewozów, co by ograniczyć negatywne skutki transportu na środowisko i rozwój gospodarczy. Zamierzone kierunki rozwoju transportu wytycza się w długich i krótkich okresach. Tam gdzie brakuje zachęt ekonomicznych lub są one nieskuteczne do osiągania zmierzonych celów wkracza się prawem. W Europie Zachodniej intensywnie pracuje się nad internalizacją kosztów transportu. Są już próby wdrożenia mechanizmów internalizacji.

 

Janina Jędrzejczak – Gas

Jolanta Laskowska

Joanna Wyrwa

BADANIA MARKETINGOWE NA RYNKU KOLEJOWYCH PRZEWOZÓW TOWAROWYCH W WOJEWÓDZTWIE LUBUSKIM

Streszczenie

W artykule została przedstawiona charakterystyka rynku kolejowych przewozów towarowych w województwie lubuskim. Zaprezentowano wyniki badań marketingowych przeprowadzonych wśród przedstawicieli przedsiębiorstw korzystających z usług transportowych realizowanych przez Zakład Przewozów Towarowych CARGO S.A. w Zielonej Górze.

 

Bogusław Kołodkiewicz

Andrzej Koper

Mieczysław Szywacz

SYSTEMY INFORMATYCZNE WSPOMAGAJĄCE ZARZĄDZANIE TABOREM W PKP CARGO S.A.

Streszczenie

W niniejszym referacie zaprezentowano systemy wspomagające zarządzanie taborem kolejowym w PKP CARGO S.A.. Przedstawiono podstawowe założenia dla docelowego systemu elektronicznego wspomagania zarządzania taborem kolejowym w tej Spółce. Omówiono podstawowe systemy aktualnie eksploatowane w PKP CARGO S.A. oraz przedstawiono dwa opracowane, lecz nie wdrożone systemy: Dysponowanie Pojazdami i Drużynami Trakcyjnymi DPD i Śledzenie Wagonów i Przesyłek ŚLEDŹ, których założenia są generalnie zbieżne z oczekiwaniami PKP CARGO S.A.. W końcowej części referatu omówiono system Globalnego Pozycjonowania Satelitarnego GPS w aspekcie jego zastosowania do śledzenia pojazdów szynowych i przesyłek.

 

Andrzej Massel

KSZTAŁTOWANIE NOWOCZESNEJ OFERTY PRZEWOZOWEJ W KOLEJOWYM RUCHU REGIONALNYM

Streszczenie

Autor podejmuje próbę wyjaśnienia drastycznego spadku przewozów. Opisuje standardy jakościowe obowiązujące w Unii Europejskiej. Na tej podstawie wskazuje na szereg możliwości podniesienia oferty przewozowej w kolejowym ruchu regionalnym. Oferta ta zmierzać może do znacznej poprawy efektywności przewozów regionalnych na terenie np. Dolnego Śląska.

 

Radosław Mazurkiewicz

MOŻLIWOŚCI OŻYWIENIA REGIONALNYCH POŁĄCZEŃ KOLEJOWYCH W POLSKIEJ CZĘŚCI EUROREGIONU NYSA

Streszczenie

W artykule przedstawiono stan obecny sieci kolejowej na obszarze Euroregionu Nysa z uwzględnieniem połączeń kolejowych przez granice państw i eksterytorialnego przebiegu niektórych linii. Omówiono połączenia kolejowe realizowane przez przewoźników niepaństwowych (Lausitz Bahn, Sächsisch-Böhmische Eisenbahngesellschaft), działających na terenie Niemiec i Czech. Przedstawiono również koncepcję czeskiego programu zintegrowanej komunikacji szynowej „Regiotram NISA” dla miast Liberec – Jablonec i całego regionu. Na tle rozwiązań wprowadzanych w państwach ościennych podano trzy propozycje ożywienia szynowego transportu pasażerskiego po stronie polskiej: koncepcję zintegrowanego tramwajowo-kolejowego systemu komunikacji miejskiej dla Jeleniej Góry, koncepcję połączenia regionalnego Liberec – Zgorzelec przez Zawidów oraz celowość dostępu do linii eksploatowanej przez Lausitz Bahn od strony Jeleniej Góry do stacji Krzewina Zgorzelecka.

 

Ryszard Mielnik

Maciej Puchała

Sławomir Surma

STACYJNY KOMPUTEROWO-PRZEKAŹNIKOWY SYSTEM STEROWANIA RUCHEM KOLEJOWYM TYPU OSA-H W OCENIE JEGO BEZPOŚREDICH UŻYTKOWNIKÓW

Streszczenie

Tematem referatu jest system komputerowo-przekaźnikowy (hybrydowy) produkowany przez KZA S.A. w Krakowie. Autorzy szczególnie zajęli się problemem opinii bezpośrednich użytkowników (dyżurnych ruchu). Przeprowadzone zostały badania ankietowe dotyczące tego zagadnienia. W referacie przedstawiono krótko opis systemu ze szczególnym uwzględnieniem konstrukcji podsystemu interfejsu użytkownika a także wybrane wyniki badań w zakresie funkcjonalności i łatwości obsługi systemu oraz jego ogólną ocenę.

 

Zbigniew Nowacki

Jolanta Laskowska

Daniel Fic

KONKURENCYJNOŚĆ TRANSPORTU KOLEJOWEGO W ASPEKCIE BEZPIECZEŃSTWA KOMUNIKACYJNEGO W WOJEWÓDZTWIE LUBUSKIM

Streszczenie

Poniższy artykuł jest próbą kompleksowej oceny stanu bezpieczeństwa w infrastrukturze transportowej województwa. Autorzy ograniczyli się do przedstawienia sytuacji wypadkowej w transporcie samochodowym i kolejowym, ponieważ pozostałe gałęzie transportu odgrywają marginalna rolę w systemie transportowym województwa. Analizą objęto horyzont czasowy trzech lat tj. od 1999 do 2001 roku, czyli od momentu powstania województwa. Podsumowując, można wyciągnąć następujące wnioski: pod względem liczby wypadków, ich ofiar i innych zagrożeń, transport kolejowy jest bezpieczny, ekologiczny i mało uciążliwy społecznie, stan bezpieczeństwa na drogach województwa lubuskiego uległ poprawie przez zmniejszenie ilości wypadków i ofiar, przy utrzymaniu się dużej ciężkości wypadków, wypadkowość w transporcie kolejowym utrzymuje się na bardzo niskim poziomie w porównaniu z transportem samochodowym, w wypadkach pociągowych i manewrowych od 1999 roku nie było żadnej ofiary śmiertelnej. Wypadki śmiertelne na kolei wynikają przede wszystkim z nieostrożności użytkowników dróg, pasażerów i osób postronnych.

 

Jan Raczyński

DYREKTYWY O INTEROPERACYJNOŚCI KOLEI

Streszczenie

Konsekwencją rozwoju wspólnego europejskiego rynku kolejowego jest konieczność standaryzacji rozwiązań technicznych. Wymagania w tym zakresie określone zostały w dyrektywach o interoperacyjności kolei. Interoperacyjność według definicji zawartej w dyrektywie oznacza „…zdolność transeuropejskiego systemu kolei konwencjonalnej do umożliwienia bezpiecznego i niezakłóconego ruchu pociągów, które uzyskują wymagane wielkości osiągów dla tych linii.” Zdolność ta opiera się na wszystkich warunkach technicznych i eksploatacyjnych, które muszą być spełnione, żeby spełnić te zasadnicze wymagania.

 

Grzegorz Sapoń

BADANIA PASAŻERSKICH PRZEWOZÓW KOLEJOWYCH W RUCHU REGIONALNYM NA TERENIE WOJEWÓDZTWA ŁÓDZKIEGO

Streszczenie

Znajomość potoków pasażerskich w ruchu regionalnym pozwala na skuteczne zarządzanie tymi przewozami. W referacie zostały przedstawione wyniki badań potoków pasażerów korzystających z usług PKP na terenie województwa łódzkiego. Badania zostały zlecone przez Urząd Marszałkowski Województwa Łódzkiego i obejmowały wszystkie pociągi kursujące (w typowym dniu roboczym) w ruchu regionalnym oraz dodatkowo pociągi pospieszne kursujące w relacjach Łódź Fabryczna – Warszawa Wschodnia i Łódź Fabryczna – Koluszki – Śląsk. Na podstawie wyników została opracowana mapa potoków pasażerskich na sieci kolejowej województwa łódzkiego przedstawiająca wielkość potoków pasażerów na poszczególnych jej odcinkach.

 

Wiesław Starowicz

Zofia Bryniarska

Jolanta Żurowska

OCENA OFERTY PRZEWOZOWEJ W PRZEWOZACH REGIONALNYCH NA TERENIE WOJEWÓDZTWA MAŁOPOLSKIEGO

Streszczenie

W województwie małopolskim podjęto w 2001 roku prace zmierzające do utworzenia struktur zarządzających do zarządzania całym systemem transportowym województwa (transport kolejowy i drogowy). Dla określenia rozmiaru przewozów w ramach województwa dokonano identyfikacji potrzeb przewozowych, potoków regionalnych oraz oferty przewozowej przewoźników. W referacie na tle informacji o wielkości potrzeb przewozowych i potoków pasażerskich przedstawiono ocenę oferty przewozowej wszystkich przewoźników realizujących przewozy regionalne, w tym w szczególności PKP. Wyniki można interpretować w kategoriach konkurencji międzygałęziowej.

 

PREZENTACJA

Cezary Lipko

DOSTOSOWANIE POLSKICH PRZEPISÓW W ŚWIETLE DYREKTYW UE DLA ZAPEWNIENIA JAKOŚCI BUDOWLOM I URZĄDZENIOM KOLEJOWYM ORAZ WPROWADZANIA ICH NA RYNEK

 

Zapraszam serdecznie:

Grzegorz Brudny

Księgarz (KnC)