Dodatkowe informacje
ISBN:978[zasłonięte][zasłonięte]52669liczba stron: 196Okładka: miękkaWydawnictwo: wolters kluwer polskaWymiary: 168 x 240 mmRok wydania: 2009 Opis
Logistyka należy obecnie do najszybciej rozwijających się dziedzin nauki i praktyki gospodarczej. Rozwój technologiczny w wielu obszarach, między innymi w telekomunikacji i informatyce, doprowadził także do istotnych zmian w logistyce. Współczesny transport i magazynowanie opierają się na nowoczesnych rozwiązaniach technologicznych, te zaś na systemach mobilnych, automatycznej identyfikacji i robotyce. Następuje również intensywny rozwój przedsiębiorstw logistycznych, zachodzą duże zmiany w logistyce w innych sektorach gospodarki oraz w administracji publicznej, na przykład w sądownictwie.Celem książki jest zaprezentowanie nowoczesnych koncepcji i rozwiązań z zakresu logistyki.Szczegółowo omówiono w niej:* możliwości wykorzystania w logistyce usług telekomunikacyjnych,* kwestie zastosowania infrastruktury informatycznej do realizacji zadań logistycznych,* kierunki rozwoju transportu zewnętrznego ze szczególnym uwzględnieniem transportu kombinowanego i multimodalnego,* problematykę automatycznej identyfikacji w logistyce, m.in. możliwości wykorzystania kodów kreskowych o zmniejszonej powierzchni oraz radiowych technologii RFID,* charakterystykę przedsiębiorstw specjalizujących się w realizacji zadań z dziedziny logistyki (firmy oferujące usługi magazynowe, transportowe i spedycyjne, operatorzy logistyczni),* możliwości zastosowania nowoczesnych technologii w logistyce jednostek administracji państwowej na przykładzie sądów,* rolę systemów CRM w logistyce obsługi klientów.
Spis treści:
O autorach
Wstęp redaktorów naukowych
Remigiusz Kozlowski, Andrzej Sikorski
1.Wykorzystanie usług telekomunikacyjnych w logistyce
Remigiusz Kozlowski
Wstęp
Przydatność telekomunikacji stacjonarnej w logistyce
Lokalna telekomunikacja mobilna i jej wykorzystanie w logistyce
Systemy telekomunikacji komórkowej i satelitarnej oraz ich zastosowanie w organizacji logistyki
Wykorzystanie nowoczesnych usług telekomunikacyjnych do zarządzania transportem zewnętrznym
Podsumowanie
2. Infrastruktura informatyczna wspierająca logistykę przedsiębiorstw
Krzysztof Stanislowski
Wstęp
Infrastruktura informatyczna a logistyka
Zadania i możliwości infrastruktury informacyjnej
Systemy i technologie informatyczne
Kierunki ewolucji rozwiązań informatycznych
Podsumowanie
3. Współczesne kierunki rozwoju transportu zewnętrznego
Wioletta Nowaczyk
Wstęp
Znaczenie infrastruktury transportu
Transport kombinowany i multimodalny
Determinanty rozwoju rozwiązań transportowych
Zakończenie
4. Nowoczesne systemy automatycznej identyfikacji w logistyce
Tomasz Kozal
Wstęp
Współczesne systemy automatycznej identyfikacji i automatycznego gromadzenia danych
Zastosowanie symbolik kodów kreskowych o zmniejszonej powierzchni
Wykorzystanie technologii Radio Freąuency Identification i Electronic ProductCode
Podstawowe urządzenia RFID, ich charakterystyka i możliwości
Zarządzanie nowoczesnymi systemami automatycznej identyfikacji w globalnym środowisku
Bariery zastosowania systemu RFID i jego wpływ na wykorzystanie systemów kodów kreskowych
Podsumowanie
5. Przedsiębiorstwa specjalizujące się w realizacji zadań logistyki
Łukasz K. Żelewski
Wstęp
Przedsiębiorstwo logistyczne
Przedsiębiorstwo oferujące usługi magazynowe
Przedsiębiorstwo oferujące usługi transportowe
Przedsiębiorstwo oferujące usługi spedycyjne
Operator logistyczny
Niemodelowa rzeczywistość
Zakończenie
6. Zastosowanie nowoczesnych technologii w logistyce sądów
Katarzyna Wawrzyniak
Wstęp
Innowacja - pojecie i rodzaje
Cele i obszary informatyzacji państwa
Struktura organizacyjna sądownictwa powszechnego i czynniki, które ją kształtują
Urządzenia ewidencyjne w sądach
Reforma - pierwszy krok do informatyzacji sądownictwa
System Wspomagania Organizacji Rozpraw - cele i zasady wdrożenia
Korzyści wynikające z wykorzystania nowoczesnych technologii w sądach i sposoby ich osiągnięcia
Zakończenie
7. Wykorzystanie systemów CRM w logistyce obsługi klientów
Ireneusz Lewandowski
Wstęp
Znaczenie logistyki dla utrzymania wysokiego poziomu obsługi klientów
Charakterystyka systemów CRM używanych w logistyce obsługi klientów
Podnoszenie kwalifikacji pracowników CRM
Wybrane modele i standardy stosowane w obsłudze klientów z wykorzystaniem systemów CRM
Zakończenie
Indeks