Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Nowoczesne podejście do zarządzania organizacjami

28-02-2012, 14:13
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 42.80 zł     
Użytkownik arik_ksiegarnia
numer aukcji: 2029714813
Miejscowość SANOK
Wyświetleń: 7   
Koniec: 30-01-2012 10:10:13

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Okładka: miękka
Rok wydania (xxxx): 2009
Język: polski
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Arik, podręczniki akademickie

e-mail: [zasłonięte]@arik.pl
tel: 510 [zasłonięte] 753


» Strona "o mnie"
» Inne moje aukcje
» Dodaj do ulubionych





Stron: 220
Format: 16,5 x 23,5 cm
Rok wydania: 2009
Oprawa: miękka, klejona
ISBN: 978[zasłonięte][zasłonięte]64120


Nowoczesne podejście do zarządzania organizacjami

Anna Wasiluk

Książka podejmuje aktualną problematykę zarządzania organizacjami w dynamicznie zmieniającym się otoczeniu. Przedstawiono analizę zjawisk w wybranych grupach organizacji oraz sposoby rozwiązań problemów z wykorzystaniem różnych metod i instrumentów. Zaprezentowane treści zostały zgrupowane w czterech częściach poświęconych:
 
- uwarunkowaniom rozwoju i wspierania przedsiębiorczości,
- problemom rozwoju struktur klastrowych,
- relacjom kierownictwa z pracownikami,
- motywacji i satysfakcji z pracy.
 
Autorami poszczególnych rozdziałów są pracownicy naukowi polskich uczelni oraz praktycy życia gospodarczego. Książka jest przeznaczona zarówno dla kadry zarządzającej różnego rodzaju organizacjami, jak i pracowników naukowych zainteresowanych problematyką zarządzania. Może być także przydatna dla doktorantów oraz studentów kierunków ekonomicznych, a zwłaszcza zarządzania. Należy wyrazić przekonanie, że publikacja wzbogaci wiedzę z zakresu zarządzania każdego czytelnika oraz zainspiruje go do poszukiwania skutecznych metod zarządzania organizacjami.


Spis treści:

Wstęp
CZĘŚĆ I. UWARUNKOWANIA ROZWOJU PRZEDSIĘBIORCZOŚCI
Rozdział 1. Bariery, wyzwania i prognozy rozwoju przedsiębiorstw rodzinnych początku XXI wieku
Bolesław Budzisz
Wprowadzenie
1.1. Bariery funkcjonowania przedsiębiorstw rodzinnych
1.2. Wyzwania, wobec których stają przedsiębiorstwa rodzinne
1.3. Prognozy rozwoju przedsiębiorstw rodzinnych
Podsumowanie
Bibliografia
 
Rozdział 2. Menedżerskie i prawne aspekty podejmowania działalności gospodarczej w Polsce
Marek Matejun, Waldemar Staroń
 
Wprowadzenie
2.1. Decyzje i czynności w procesie podejmowania działalności gospodarczej
2.2. Metodyka prowadzonych badań i charakterystyka respondentów
2.3. Opinie przedsiębiorców na temat menedżerskich i prawnych aspektów podejmowania działalności gospodarczej w Polsce
Podsumowanie
Bibliografia
 
Rozdział 3. Przedsiębiorczość w sektorze MSP
Krystyna Leszczewska
 
Wprowadzenie
3.1. Determinanty przedsiębiorczości
3.2. Specyfika sektora MSP i uwarunkowania jego rozwoju
3.3. Prezentacja wyników badań własnych dotyczących aktywności ekonomicznej sektora MSP w województwie podlaskim
Podsumowanie
Bibliografia
 
Rozdział 4. Rola organizacji pozarządowych oraz samorządu lokalnego w rozwoju aktywności gospodarczej, samoorganizacji i przedsiębiorczości na terenach wiejskich
Konrad Rokoszewski
 
Wprowadzenie
4.1. Miejsce, rola i funkcje organizacji pozarządowych w gospodarce rynkowej
4.2. Organizacje pozarządowe a wspieranie rozwoju obszarów wiejskich
4.3. Kierunki pobudzania przedsiębiorczości na terenach wiejskich
4.4. Organizacje pozarządowe a samorząd lokalny – obszary współpracy na terenach wiejskich
Podsumowanie
Bibliografia
 
Rozdział 5. Uwarunkowania organizacyjne walorów i atrakcji turystycznych w rozwijaniu przedsiębiorczości na współczesnym rynku turystycznym
Adam Edward Szczepanowski
Wprowadzenie
5.1. Walory i atrakcje turystyczne
5.2. Przedsiębiorczość w wykorzystaniu walorów i atrakcji turystycznych
Podsumowanie
Bibliografia
 
CZĘŚĆ II. PROBLEMY ROZWOJU STRUKTUR KLASTROWYCH I WSPIERANIE PRZEDSIĘBIORCZOŚCI LOKALNEJ
Rozdział 6. Zarządzanie zmianą w procesowych inicjatywach klastrowych
Krzysztof Dziekoński, Arkadiusz Jurczuk
 
Wprowadzenie
6.1. Zarządzanie zmianą organizacyjną
6.2. Zmiana w procesie tworzenia inicjatywach klastrowych
Podsumowanie
Bibliografia
 
Rozdział 7. Uwarunkowania rozwoju klastra spożywczego na Podlasiu
Andrzej Daniluk
 
Wprowadzenie
7.1. Struktury klastrowe w poprawie pozycji konkurencyjnej firm i regionów
7.2. Inicjatywy klastrowe w obszarze przemysłu spożywczego na Podlasiu
7.3. Rozwój klastra spożywczego na Podlasiu w świetle przeprowadzonych badań
Podsumowanie
Bibliografia
 
Rozdział 8. Gotowość przedsiębiorstw budowlanych do utworzenia klastra na Podlasiu
Anna Wasiluk
 
Wprowadzenie
8.1. Koncentracja firm budowlanych w województwie podlaskim
8.2. Klimat współpracy w branży budowlanej województwa podlaskiego
8.3. Przekonanie firm budowlanych do idei klastra
Podsumowanie
Bibliografia
 
Rozdział 9. Formy wspierania przedsiębiorczości przez regionalne organizacje otoczenia biznesu w województwie lubelskim
Zbigniew Adamowicz
 
Wprowadzenie
9.1. Regionalne organizacje samorządu gospodarczego (woj. lubelskie) – wybrane aspekty działalności
   9.1.1. Samorząd gospodarczy rzemiosła
   9.1.2. Regionalna Izba Gospodarcza
9.2. Inne organizacje przedsiębiorców (kluby i stowarzyszenia)
   9.2.1. Stowarzyszenie Lubelski Klub Biznesu
   9.2.2. Związek Prywatnych Pracodawców Lubelszczyzny „Lewiatan” i Lubelski Związek Pracodawców
   9.2.3. Loża Lubelska Business Centre Club
9.3. Fundacje rozwoju lokalnego i regionalnego
   9.3.1. Lubelska Fundacja Rozwoju
   9.3.2. Fundacja Rozwoju Lubelszczyzny
Podsumowanie
Bibliografia
 
Rozdział 10. Institutional support for SMEs development at the local level – the case of Bielsko-Biała Region
Beata Bieńkowska
 
Introduction
10.1. Institutions supporting entrepreneurship development in Poland
10.2. Support for SMEs in Bielsko-Biała Region
Conclusion
References
 
CZĘŚĆ III. RELACJE KIEROWNICTWA Z PRACOWNIKAMI
Rozdział 11. Rola naczelnego kierownictwa w sytuacji kryzysu w przedsiębiorstwie
Stefan Lachiewicz, Anna Walecka
 
Wprowadzenie
11.1. Cechy, rodzaje i fazy kryzysu w przedsiębiorstwie
11.2. Funkcje i postawy naczelnego kierownictwa w sytuacjach kryzysowych
Podsumowanie
Bibliografia
 
Rozdział 12. Wpływ zaufania w organizacji na innowacyjność pracowników
Katarzyna Krot
 
Wprowadzenie
12.1. Zaufanie
12.2. Zaufanie jako czynnik wspierający proces innowacji
12.3. Metodologia badania
12.4. Poziom zaufania
12.5. Wpływ zaufania na innowacyjność
Podsumowanie
Bibliografia
 
Rozdział 13. Zaufanie jako fundamentalny czynnik proefektywnościowych relacji
w organizacji
Joanna Jończyk
 
Wprowadzenie
13.1. Istota i pojęcie zaufania
13.2. Zarządzanie zaufaniem (zarządzanie przez zaufanie)
Podsumowanie
Bibliografia
 
Rozdział 14. Zastosowanie teorii układów dynamicznych w komunikacji interpersonalnej w organizacji na przykładzie wyższej uczelni
Agnieszka Kowalczewska
 
Wprowadzenie
14.1. Pojęcie atraktora
14.2. Mechanizmy działania atraktorów w pracy wykładowcy
14.3. Jak stabilizować pozytywny atraktor i co to oznacza w pracy wykładowcy?
14.4. Niezgodność atraktorów
Bibliografia
 
CZĘŚĆ IV. MOTYWACJA I SATYSFAKCJA Z PRACY
Rozdział 15. Wpływ spowolnienia gospodarczego na motywację pracowników
Alina Szepelska
 
Wprowadzenie
15.1. Wpływ czynników zewnętrznych na proces motywacji pracowników
15.2. Efektywne motywowanie pracowników w dobie spowolnienia gospodarczego
Podsumowanie
Bibliografia
 
Rozdział 16. Rola motywowania pozapłacowego w podnoszeniu efektywności pracy menedżerów – wnioski z badań
Anna Tomaszuk
 
Wprowadzenie
16.1. Nowe spojrzenie na motywację
16.2. Charakterystyka próby badawczej
16.3. Wybrane wyniki badań
Podsumowanie
Bibliografia
 
Rozdział 17. Zależność poziomu jakości wyrobów od poziomu satysfakcji pracowników
Renata Stasiak-Betlejewska, Stanisław Borkowski
 
Wprowadzenie
17.1. Satysfakcja pracowników i jej miejsce w zarządzaniu jakością
17.2. Pomiar satysfakcji pracowników – metoda Servqual i metoda BOST
17.3. Charakterystyka obiektu badawczego
17.4. Identyfikacja problemów powodujących powstanie niezgodnych wyrobów
17.5. Analiza wyników badania poziomu satysfakcji pracowników
Podsumowanie
Bibliografia
 
Rozdział 18. Pomiar satysfakcji z pracy w przedsiębiorstwie budowlanym
Marta Domagalska-Grędys
 
Wprowadzenie
18.1. Płace i zatrudnienie w budownictwie
18.2. Pozafinansowe motywowanie pracowników
18.3. Czynniki wpływające na satysfakcję z pracy
   18.3.1. Cel, metoda i podmiot badań
   18.3.2. Wyniki badań
Podsumowanie
Bibliografia