Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Nowoczesne modele współpracy przedsiębi [nowa]

16-05-2014, 5:31
Aukcja w czasie sprawdzania nie była zakończona.
Cena kup teraz: 27.70 zł     
Użytkownik ksieg-inter_pl
numer aukcji: 4157938417
Miejscowość Warszawa
Zostało sztuk: 4    Wyświetleń: 2   
Koniec: 16-05-2014 05:40:38

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Przedmiotem aukcji jest:

Nowoczesne modele współpracy przedsiębiorstw

Rundo Agata, Ziółkowska Marta

Dane:
  • ISBN:978[zasłonięte][zasłonięte]55653
  • liczba stron: 138
  • okładka: miękka
  • wydawnictwo: CeDeWu
  • wymiary: 165 x 235 mm
  • Data wydania: 2[zasłonięte]013-06
  • Stan produktu: nowy, nieużywany



  • Opis książki:
    Wraz z następującą globalizacją rynków i liberalizacją gospodarki światowej obserwuje się wzrost konkurencji w ostatnich latach, co w obliczu zachodzących zmian w otoczeniu w zakresie technologii, regulacji i popytu powoduje jeszcze wyższy poziom rywalizacji między przedsiębiorstwami. Starają się one sprostać wymaganiom rynku nawiązując współpracę z innymi podmiotami rynkowymi w formie aliansów strategicznych, organizacji wirtualnych, klastrów czy też powiązań franczyzowych. W niniejszym opracowaniu przedstawiono wybrane modele współpracy przedsiębiorstw, które - zdaniem autorek - charakteryzują się nowoczesnymi atrybutami i mogą być uznane jako zgodne z tendencjami rozwojowymi współczesnych gospodarek światowych.

    Analiza tych modeli jest wielopłaszczyznowa. Zaletami współpracy przedsiębiorstw jest przede wszystkim swoboda strategiczna doboru podmiotów współdziałania, a podporządkowanie ograniczone jest do konkretnych problemów gospodarczych. Występuje tutaj możliwość optymalizacji efektów gospodarczych oraz skuteczne oddziaływanie. Natomiast mając na uwadze wady należy wspomnieć o ograniczonym horyzoncie czasowym i zakresie podporządkowania. Wymienić można tutaj także koszty: poszukiwania i wyboru kontrahentów, transakcyjne, marzy zysku przejmowanej przez kontrahentów.

    Intencją pracy było przedstawienie w jednym zbiorczym opracowaniu modeli biznesowych, które polegają na współpracy przedsiębiorstw. Te formy współpracy przedsiębiorstw nie są często opisywane w polskiej literaturze naukowej, ani praktycznej. Publikacja skierowana jest do wszystkich, którzy w teorii oraz praktyce zajmują się tematyką współpracy i współdziałania przedsiębiorstw we współczesnej gospodarce.

    Wprowadzenie 5

    Rozdział 1
    Franczyza jako model biznesowy - Marta Ziółkowska 13
    1.1. Istota powiązań franczyzowych 13
    1.2. Internacjonalizacja franczyzy 19
    1.3. Opłaty franczyzowe 22
    1.4. Podręcznik operacyjny 23
    1.5. Opracowanie pakietu franczyzowego 25
    1.6. Wprowadzanie pakietu franczyzowego na rynek 27
    1.7. Porażki we franczyzie 29
    1.8. Korzyści i zagrożenia wykorzystania franczyzy w działalności gospodarczej 30
    1.9. Powiązania franczyzowe w gospodarce polskiej 38

    Rozdział 2
    Klastry jako model współpracy przedsiębiorstw - Agata Rundo 47
    2.1. Definicje i odmiany klastrów 47
    2.2. Uwarunkowania rozwoju klastrów 54
    2.3. Znaczenie klastrowego modelu współpracy dla przedsiębiorstw i gospodarki 57
    2.4. Wypływ klasteringu na środowisko przedsiębiorstw i gospodarkę 60
    2.5. Klastry w Polsce 62
    2.6. Wspieranie tworzenia i rozwoju klastrów 65
    2.7. Charakterystyka klastrów w Polsce 66

    Rozdział 3
    Sieci aliansów strategicznych, jako model współpracy przedsiębiorstw - Marta Ziółkowska 77
    3.1. Istota powiązań sieciowych 77
    3.2. Wybrane klasyfikacje organizacji sieciowych 80
    3.3. Uczestnicy powiązania sieciowego i zarządzanie siecią 85
    3.4. Sieci aliansów 87
    3.5. Zielone alianse 93

    Rozdział 4
    Organizacje wirtualne jako model współpracy przedsiębiorstw - Agata Rundo 97
    4.1. Istota organizacji wirtualnej 97
    4.2 Istota organizacji wirtualnych 102
    4.3. Uwarunkowania działalności i cechy organizacji wirtualnej 104
    4.4 Organizacje wirtualne - potencjał i ryzyko 108

    Zakończenie 115

    Bibliografia 121
    Wydawnictwa zwarte 121
    Wydawnictwa ciągłe 123
    Opracowania 125
    Portale internetowe 125
    Witryny internetowe 126
    Słowniki 126

    Spis tabel 127
    Spis rysunków 128
    Spis wykresów 129
    O Autorkach 130

    Przed zakupem zapoznaj się ze stroną o mnie

    Zobacz nasze pozostałe aukcje

    Dodaj nas do ulubionych sprzedawców

    Zapraszamy serdecznie.