Opis książki: Patricia Leighton i współautorzy analizują zjawiska stanowiące dziś codzienną praktykę w firmach, takie jak outsourcing, zlecanie usług osobom prowadzącym własną działalność, zatrudnianie pracowników tymczasowych czy współpraca z konsultantami. Zwracają uwagę, że osoby pracujące "z zewnątrz" nie są już marginalne czy nietypowe, jak często postrzegają ich prawnicy i menedżerowie, a jednak nadal pozostają w mroku pod względem literatury dotyczącej ich motywowania i rozwoju. Celem ich książki jest uzupełnienie tego braku.Publikacja zawiera liczne studia przypadku i przykłady oraz rozlegle badania autorów, skupiających się na praktycznej stronie nowych relacji pracy, na ich zaletach i związanych z nimi zagrożeniach. Podkreślono konieczność dbania o równowagę między wynikami osiąganymi przez pracowników pozyskiwanych w nowy sposób a zarządzaniem nimi oraz odpowiedniego wkomponowania ich pracy w funkcjonowanie organizacji. Dzięki temu książka Nowoczesne formy zarządzania stanowi ważny punkt odniesienia dla wszystkich osób zajmujących się zarządzaniem zasobami ludzkimi, zarówno strategicznie, jak i na co dzień.
Wprowadzenie Rozdział 1. Kontekst i oznaki pojawienia się współpracownika Przepowiednia Kontekst i oddziaływanie na "indywidualizm" stosunku pracy pracownika Innowacja w świadczeniu opieki pielęgniarskiej - w amerykańskim stylu Dowody: co wiemy o współpracownikach? Praca na własny rachunek Zatrudnienie przez agencje Outsourcing Zmiany u pracodawców Stymulatory zmian Wniosek: co łączy współpracowników? Rozdział 2. Dopasowywanie potrzeb strategicznych i kadrowych Przepowiednia Wybór sposobów pracy: co mówią studia przypadku Czemu przestawić się na korzystanie z usług współpracowników? Jakie są poglądy pracodawców? W jakim punkcie znajdujesz się obecnie? Usługi współpracowników: korzyści Zatrudnianie współpracowników: ograniczenia Rozdział 3. Rekrutacja współpracowników i przygotowanie się na ich przyjęcie Przepowiednia . Wprowadzenie Kilka kwestii wstępnych Outsourcing a rekrutacja Kilka kwestii związanych z procesem selekcji Jak wybrać dostawcę? Selekcja agencji Selekcja konsultanta Przygotowanie się do przyjęcia współpracowników Rozdział 4. Zarządzanie zasobami ludzkimi a współpracownicy Prorocze refl eksje Relacje zatrudnienia a kontrakt psychologiczny Stosunki pracy współpracowników Szczególne aspekty zarządzania zasobami ludzkimi a współpracownicy Rozdział 5. Regulacje dotyczące korzystania z usług współpracowników Przepowiednie Współpracownicy: ogólny system regulacyjny Kwestie wstępne System regulacyjny Regulacje o zastosowaniu ogólnym Kluczowe regulacje: outsourcing Kluczowe regulacje: praca przez agencje Kluczowe regulacje: pracownicy samozatrudnieni Kluczowe regulacje: inne istotne przepisy Rozdział 6. Umowy a korzystanie z usług współpracowników Przepowiednie Umowy ze współpracownikami: uwagi ogólne Umowy outsourcingowe Umowy z agencjami Umowy z osobami samozatrudnionymi Zarządzanie umowami Rozdział 7. Stosunki pracownicze i zagadnienia pokrewne Przepowiednie Stosunki pracownicze (employment relations / industrial relations - ER/IR) a współpracownicy Typowe pytania dotyczące współpracowników i_stosunków pracowniczych (ER/IR) Stosunki pracownicze (ER/IR): podstawowe informacje Nowe formy stosunków pracowniczych (ER/IR) Możliwości wyboru Opracowanie strategii: pytania wstępne Spory zbiorowe z pracodawcą Rozdział 8. Bezpieczeństwo i higiena pracy Przepowiednia Agenda BHP Reagowanie na zagrożenia BHP Rozdział 9. Przemyślenia i plany na przyszłość Kilka refleksji Plany na przyszłość Aneks A: Studia przypadku i dane kontaktowe Klienci . Usługodawcy Systemy wsparcia, doradztwa itd. dla współpracowników Aneks B: Wyjaśnienie modeli zarządzania Bibliografia Indeks haseł
|