Nowoczesne biuro w przedsiębiorstwie turystycznym i hotelarskim
Bożena Alejziak
Polecamy unikatowy podręcznik dla branży turystycznej, przeznaczony dla administracji przedsiębiorstwa turystycznego i hotelarskiego, a także dla przedsiębiorców prowadzących już biura podróży i hotele. Publikacja przydatna również dla pracowników zatrudnionych przy obsłudze klientów, pracowników działów handlowych (opisano zasady korespondencji służbowej oraz korespondencji handlowej z uwzględnieniem specyfiki biur podróży i hoteli), a także dla studentów i słuchaczy kształcących się w szkołach o profilu turystycznym, specjalizujących się w zakresie obsługi ruchu turystycznego i hotelarstwa.
Promocja i informacja w turystyce
Zygmunt Kruczek, Bartłomiej Walas
Publikacja dotyczy wykorzystania promocji i informacji w turystyce.W części I dokonano systematyki pojęć, omówiono instrumenty i środki promocji. Osobne rozdziały dotyczą promocji miejsca docelowego – organizacji, finansowania, oraz budowy marki. Zamieszczono studium przypadku realizacji strategii i kampanii promocyjnej kraju, regionu, miasta oraz atrakcji turystycznej.Część II poświęcona została informacji turystycznej od przybliżenia podstaw teorii informacji, poprzez ewolucję rozwiązań organizacyjnych aż po prezentację aktualnych tendencji w informacji turystycznej, a nawet oznakowaniu turystycznym.Książka będzie przydatna zarówno dla studentów turystycznych kierunków szkół wyższych, słuchaczy studiów policealnych, jak i dla pracowników branży turystycznej, szczególnie administracji samorządowej, wspierającej rozwój gospodarki turystycznej.